7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    andresdw

ipod kopen in de USA

Ik wil een collega van mij een ipod laten meenemen uit de usa.
    zit ongeveer 100Euro verschil in dus lijkt mij rendabel.

Kan ik deze gewoon in Nederland gebruiken?
    Wie heeft hier wat ervaring mee?

Groeten
    Andres :apple:

Bijdrager
    KarelWillem

Er zit geen oplader bij een iPod, dus daar heb je alvast geen probleem mee (110 ipv 230 volt).

Volgens mij zit er verder in de software ook geen verschil, dus het enige waar je rekening mee moet houden is eventuele invoerrechten en garantievoorwaarden in Amerika.

Bijdrager
    araminta

Er zit wel een oplader bij een iPod, en die kan variabele spanning aan (dus tussen 100 en 240 V) en ook variabele frequentie (50 tot 60 Hz), waarmee dus zowel de wandcontactdoosjes in NL en US gebruikt kunnen worden. Je enige probleem is de steker, aangezien de US iPod geleverd wordt met die rare prikkers die hier niet in de muur kunnen.

Vraag dus je maatje of hij er even een reisstekerset uit de US meeneemt voor een paar $$ (5 ofzo).

Ofwel, geen probleem.

Bijdrager
    CinematiQ

Hier vind je een eerder gehouden discussie.

Bijdrager
    Elstar

Anders koop je er een connection kitt van dr.Bott bij. Kreeg ik gratis bij mijn 5 GB (geen idee hoeveel het tegenwoordig moet kosten). Zat de oplader echt bij de iPod? Volgens mij heb ik hem uit de connection kitt :?.

Heb je meteen drie typen stekkers (europa, VS en australie geloof ik), de oplader voor in de auto en omzetstekkers voor stereoinstallaties erbij. En een tasje (maar het tasje dat ik kreeg, was eigenlijk ongeschikt voor een iPod).

Bijdrager
    araminta

Laat ik het anders stellen: :mrgreen:

Ik heb bij mijn iPod een oplader gekregen. En niet los bijgeleverd, maar netjes in het doosje.

Bijdrager
    HSL
    ”araminta”

Laat ik het anders stellen: :mrgreen:

Ik heb bij mijn iPod een oplader gekregen. En niet los bijgeleverd, maar netjes in het doosje.

ik ook, en als je het hoekje van de adapter afhaalt (waar dus de US stekker dan aanzit) en dan of een nederlands hoekje eropzet of een doodgewoon euro-kabeltje erinplugd dan doet hij het…

je kan ook bij de applestore voor een euro of dertig geloof ik een set met stekkertjes kopen voor de ipod (en dus ook iBook/PowerBook) waar alle verschillende hoekjes voor de hele wereld inzitten!! (handig, zeker als je veel reist!!)

en anders heb ik nog wel een nederlands hoekje liggen!!

HS-L

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.