13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:

Bijdrager
    iJack

iPod kopen in de US

De 10 Gb iPod kost hier 399 Euro, in de US staat dezelfde iPod voor 299 Dollar !!! Wat zijn de consequenties wanneer ik m’n iPod in de VS koop afgezien van de netvoeding? (110 volt)

Bijdrager
    Walkingfingers

fysiek daar kopen of daar (via internet bv) bestellen?

Bijdrager
    iJack

Ik laat ‘m kopen door vrienden van me die daar wonen…

Bijdrager
    Walkingfingers

dan loop je m.i. weinig risico’s even los van garantie en de technische kant.
    dan gaat ie dus gewoon als zijnde binnenzakbagage zonder verpakking mee.

Bijdrager
    mwesterl

Mijn pa heeft 1,5 jaar geleden een iPod uit the states meegenomen. Scheelde 100 euro’jes. Het enige wat je nog nodig hebt is een “wereldstekker”. De spanningsstekker die je erbij krijgt is voor de wandcontactdozen van de US. Volgens mij was mijne niet zo duur.

Gegroet,
    Martijn

Bijdrager
    iJack

en de voltage van de oplader dan? Accepteerd die zowel 110 als 220 volt?

Bijdrager
    passenger

Hou wel rekening met twee zaken:

– Garantie? Welke?

– Reken bij de Amerikaanse prijs BTW en en lokale belastingen. Blijft-ie goedkoper, maar reken je niet te rijk.

Bijdrager
    cabbie

geen btw alleen locale belasting (tussen de 5 en 10% ruwweg).
    invoerrechten in NL :lol:

Bijdrager
    cabbie

Een doos om de spanning te veranderen van 220 naar 110 begint op 10 dollar of zo bij de locale BestBuy.

die kun je ook via internet wel vinden. Let er op dat ie wel voldoende power heeft.

disclaimer: ik weet niet of VS ipods alleen 110volt dozen hebben of niet.

Bijdrager
    HSL
    ”cabbie”

Een doos om de spanning te veranderen van 220 naar 110 begint op 10 dollar of zo bij de locale BestBuy.

die kun je ook via internet wel vinden. Let er op dat ie wel voldoende power heeft.

disclaimer: ik weet niet of VS ipods alleen 110volt dozen hebben of niet.

die heb je helemaal niet nodig, gewoon de us stekker er af schuiven en een dood gewoon eurokabeltje er aan hangen.. (of een travelkit bij apple kopen) garantie heb je bij apple gewoon wereldwijd,.. je kan gewoon met je US iPod bij apple nederland aan kloppen!

Bijdrager
    cabbie
    ”HS-L”

die heb je helemaal niet nodig, gewoon de us stekker er af schuiven en een dood gewoon eurokabeltje er aan hangen.. (of een travelkit bij apple kopen) garantie heb je bij apple gewoon wereldwijd,.. je kan gewoon met je US iPod bij apple nederland aan kloppen!

vandaar mijn disclaimer.

Bijdrager
    KeKo

hier zijn al meerdere draadjes over geweest.
    Ga een ipod kopen bij staffhorst of raf 20 gb voor 399 euro

Bijdrager
    HSL

ik zou dus nooit voor dat geld een 20GB kopen, dan raadt ik je echt aan om voor iets meer geld een 15GB te kopen,.. die is namelijk ruim de helft dunner en veel lichter… en ik vind hem veel prettiger werken dan de oude!

HS-L

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.