4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    ArthurZZZ

iPod kopen in Amerika?

Ik heb op het moment.. nou ja, laten we het maar houden bij: niet veel geld! :lol: maar toch wil ik erg graag een iPod!!! Ik kan niet wachten.. en als je iets graag wilt, dan kan je meestal niet ophouden met informatie erover verzamelen enzo.. ten minste zo is dat bij mij:roll: en als ik dan even kijk naar het prijsverschil tussen de 2 apple stores op apple.com en apple.nl is dat gewoon 100 munteenheden! 300 dollar en 400 euro, voor de goedkoopste modellen? Is het dus misschien niet gewoon handiger om zo’n kreng te kopen in Amerika? Of zitten hier nadelen aan?

Bijdrager
    KarelWillem

Die 100 euro/dollar verschil moet je even terugbrengen tot de prijsverschillen inclusief BTW. In Amerika zijn die prijzen excl. Tax en in Nederland incl. BTW.

Het verschil is dan al een stuk kleiner. Bovendien betaal je verzending en invoerrechten. Knappe jongen als je dan een tientje goedkoper uit bent.

Bovendien zit je dan nog met je garantie.

Mijn advies is dan ook: niet doen!

Bijdrager
    araminta

Zie hier en hier voor discussies over de voor- en nadelen. De consensus is dat je het zeker moet doen, maar wel via een persoon in de US die je kent. Garantie en adapter vormen geen probleem.

Bijdrager
    ArthurZZZ

Oooow.. dus op Apple.com site staat alles zonder BTW!! Das genaaid zeg! Nou ja, dan zal ik me er inderdaad maar is in verdiepen… Daar heb ik dan ook nog genoeg tijd voor… voor ik het geld heb!:D

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.