11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    MichelR

Ipod kapot, waarheen sturen?

Ik heb alles geprobeerd om mijn shuffle aan de praat te krijgen.. Niks werkt. Als ik het apparaat probeer aan te melden voor reparatie moet ik op het eind creditcard gegevens invullen.. Ik heb geen creditcard, wat moet ik nu doen?

Hele mooie support site van Apple maar het werkt allemaal maar matig als je het mij vraagt.

Alvast bedankt, groeten Michel

Bijdrager
    wjgmspeedy

waar heb je het ding gekocht?

Bijdrager
    petermac

heb je de shuffle al geregistreerd? heb je nog garantie? heb je een Apple id aangemaakt op de site?
    Normaal gezien hoef je helemaal geen creditcard gegevens in te vullen, je id volstaat.

Bijdrager
    MichelR

Heb hem bij bcc gekocht maar daar zeggen ze dat ze niks kunnen doen, dat apple het regelt.. Hij staat geregistreerd, heb nog garantie en heb ook een apple id aangemaakt.
    Ik snap er niks van dat ik een creditcard moet invullen..

Bijdrager
    magic-with-mac

Troep! Je hebt een overeenkomst met de verkoper, niet met de producent.
    Je kunt gewoon je garantie bij BCC eisen.

Bijdrager
    wjgmspeedy

Inderdaad, terug naar BCC.

Bijdrager
    MacBart

welke BCC is het?

Bijdrager
    thereal

credit card gegevens moet je waarschijnlijk invullen als blijkt dat je shuffle in de wasmachine hebt leren zewmmen o.i.d. (geen normaal gebruik van de appratuur), op dat moment zullen zij de kosten in rekening brengen omdat je in dergelijke gevallen geen aanspraak kunt maken op de garantie. Dit is in ieder geval wat ik denk dat de reden is. Het achterlaten van je CC gegevens is bij Apple waarschijnlijk wel goed geregeld, enige argwaan bij andere sites is zeker op zijn plaats, maar ik dat je je hier geen zorgen hoeft te maken. Dit is echter geen oplossing voor je probleem maar dat is wel de reden vrees ik. Misschien de CC gegevens van een bekende – met kennisgeving uiteraard- gebruiken ?

Bijdrager
    Zaphod_B

Zoals enkelen al opmerken: je moet bij BCC wezen.

En dat weten ze bij BCC donders goed. Maar zoals elke winkel schermen ze doodleuk met ‘fabrieksgarantie’. Heb jij geen ruk mee te maken. Jij hebt een koopovereenkomst met BCC en minstens een jaar garantie. Binnen die termijn heb jij gewoon recht op kosteloze reparatie en dat moet BCC voor je regelen. Simpel. De wet is hierin heel duidelijk.

Helaas proberen de meeste winkeliers hier met gladde praatjes onderuit te komen. Want garantie geven is een dure grap, en daar beginnen ze liever niet aan. En dus proberen ze het op de fabrikant af te wentelen.

Dus: je koopt iets van BCC! Dus zijn zij verantwoordelijk voor afhandeling van problemen binnen de garantie.

Heb je een rechtsbijstandverzekering? Of ben je lid van de Consumentenbond? Zo ja, hiermee dreigen wil BCC’ers of aanverwante dozenschuivers soms heel hard doen rennen ;).

Dieven zijn het… kan me hier heel boos over maken. Misleiding van de consument!

Bijdrager
    Uxmal
    ”MichelR”

Ik heb alles geprobeerd om mijn shuffle aan de praat te krijgen.. Niks werkt. Als ik het apparaat probeer aan te melden voor reparatie moet ik op het eind creditcard gegevens invullen.. Ik heb geen creditcard, wat moet ik nu doen?

Hele mooie support site van Apple maar het werkt allemaal maar matig als je het mij vraagt.

Alvast bedankt, groeten Michel

Die support werkt prima, zou eerst gewoon apple bellen (mits je hem registreert + een id neemt) :wink:

Bijdrager
    Zaphod_B
    ”Uxmal”

Die support werkt prima, zou eerst gewoon apple bellen (mits je hem registreert + een id neemt) :wink:

Zucht.

Mensen, hou nou op met telkens adviseren dat je iets met Apple moet! Lees m’n verhaal hierboven.

Als we allemaal nou eens niet meer in die winkeliers rotgeintjes trapten hielden ze er misschien ooit eens een keertje mee op! Kom op voor je recht!

Maar ik moet toegeven dat het via Apple misschien sneller gaat…

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.