8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    dardow

ipod ivraag

ik wil binnenkort een ipod kopen,maar ik heb 1 vraagje.
    stel ik zet al mij muziek op de ipod,en wis t daarna van mn harde schijf.
    kan ik dan ook de ipod aansluiten op mn ibook,en dan naar mijn muziek luisteren
    via mn ibook.zonder dat ik al mijn muziek weer op de harde schijf moet gooien?

zoiets als de ibook als boxen gebruiken,jah weet niet hoe ik het moet uitleggen.
    hopelijk snapt iemand er wat van.:)

Bijdrager
    apple appel apfel

Wat je bedoeld kan, het is alleen belangrijk om het automatisch syngroniseren uit te zetten in iTunes. Als je namelijk gaat syngroniseren dan gaat hij de inhoud van jouw muziek bieb op je iBook op je iPod zetten en als die leeg is……
    Ik doe het op dezelfde manier als jij bedoeld en het werkt perfect!

Alvast veel plezier van je nieuwe speeltje.

Bijdrager
    My-Pod

Ja dat kan :) je iBook ziet dan je iPod in iTunes en daar kan je dan al je muziek luisteren via je iPod:lol:

Bijdrager
    wjgmspeedy

Ik dacht juist dat iTunes niet goed overweg kon met een library op een externe schijf? :?

Bijdrager
    dardow

bedankt:) daarvan heb ik vast veel plezier:D

Moderator
    unSOUND
    ”wjgmspeedy”

Ik dacht juist dat iTunes niet goed overweg kon met een library op een externe schijf? :?

Dat kan prima,

je moet iTunes alleen even goed instellen, en op de externe HD
    de eigendomsrechten uitzetten, da’s alles. Ik draai al vanaf externe
    HD sinds het begin, en het heeft nog nooit een probleem gegeven,
    zelfs niet na een clean install. Library werkte, inclusief alle playlists.

Bijdrager
    passenger

Sterker: hij begint bij automatisch af te spelen in iTunes. Plugde hem vandaag in om op te laden, drukte op de spatiebalk in iTunes en hij begint direct vanaf de a te spelen.

Let wel op: je neemt een risico door de muziek van je computer af te halen. Als er iets goed mis gaat met je iPod, ben je alle muziek kwijt. Grotere HD is wellicht een optie…

Moderator
    unSOUND
    ”dardow”

Stel, ik zet al mij muziek op de ipod,en wis het daarna van m’n harde schijf.
    kan ik dan ook de ipod aansluiten op mn iBook,en dan naar mijn muziek luisteren
    via m’n ibook, zonder dat ik al mijn muziek weer op de harde schijf moet gooien?

Het zijn als ik het goed begrijp 2 vragen in 1…

Kun je je iPod volzetten en daarna de muziek weer van je HD gooien ?”

Kun je je iPod aan een andere Mac ( bv een iBook ) hangen en als muziekbron gebruiken ?”

Vraag 1:
    Ja dat kan, op 2 manieren zelfs. Je kunt de muziek op de iPod zettten, en dan de library weer leeg gooien. Nadeel is dan wel dat je iPod op handmatig moet staan, want anders gaan bij de volgende synchronisatie alle nummers verloren.

De andere manier is wellicht handiger. Synchroniseer je iPod, koppel hem los en sluit iTunes. Ga nu met de finder naar je iTunes library en wis daar vandaan alle muziek. Nu blijft alles in iTunes staan, want iTunes heeft nog niet door dat de muziek weg is, dus je kunt ook je iPod blijven synchroniseren. Totdat je een gewist nummer in iTunes wilt afspelen, want dan ontdekt iTunes dat het er niet meer is.

Vraag 2:
    Ja dat kan, maar als je de iPod voor het eerst aansluit moet je even goed opletten! Bij de eerste keer vraagt iTunes hoe de iPod heet, en of je deze wilt gaan synchroniseren met de iTunes van de iBook. Maar dat wil je dus niet, want dan gaat alles van je iPod af. Dus zet hem op handmatig synchroniseren, dan is er niets aan de hand.

Veel plezier met je iPod.

:D

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.