26 berichten aan het bekijken - 1 tot 26 (van in totaal 26)
  • Q:
    Bijdrager
    Wim1972

iPod in wasmachine…

Tsja…dat krijg je he…’s nachts met de ipod in bed kruipen…zwart hoeslaken, zwarte ipod en de volgende morgen je bed afhalen en alles de wasmachine in!
    Zo’n ding is ook erg klein en weegt niks…

Ja, ik heb dus mijn Ipod gewassen. Waarschijnlijk niet het meest ideaal voor zo’n ding. Zou ie na drogen het weer doen? Of is ie helemaal afgeschreven? Beetje vragen naar de bekende weg waarschijnlijk, maar hoop doet leven… en zo’n 8GB is nu niet bepaald goedkoop.

Wie geeft mij antwoord?

Groetjes, Wim

Bijdrager
    Nietzman

Ik geloof niet dat onze glazen bollen helder genoeg zijn om dat te zien.

Alleen de tijd zal het leren, enzovoorts.

Bijdrager
    iDoc
    Bijdrager
    tricksel

Verzekering?

Bijdrager
    JDVM

Zo lang mogelijk wachten met aansluiten of aanzetten op een andere manier. Je moet echt wachten tot ‘ie zo droog mogelijk is, zodat er geen kortsluitingen ed kunnen ontstaan binnen in de iPod.

Bijdrager
    macses

ik geef dit maar weinig kans op een positieve afloop. Doch succes!

Bijdrager
    Turbanus

Laat hem vandaag maar de hele dag in de zon liggen achter het glas. En net zo lang wachten met aanzetten totdat de condens achter het schermpje helemaal weg is. Mischien ook goed om hem ondersteboven in de zon te zetten, zodat de waterdamp via de connectorsleuf kan ontsnappen. Als hij het daarna weer doet, zou ik hem behandelen met contactspray en weer laten drogen. Anders zal alles in dat ding worden aangetast.

Bijdrager
    LittleJohnny

Bij mij werkte alles nog behalve de batterij, opgestuurd naar apple (met de mededeling dat ik hem perongeluk in de was had gedaan) en ze stuurde me een nieuwe ipod op ^^.

Eerlijkheid loont.

Bijdrager
    Cars

Als je liegt, val je goed door de mand. Zij zien zo dat je iPod in contact is geweest met water.

Zoals Turb al zei: Laten drogen. Een langere tijd zodat je zeker weet dat alle vocht er uit is. Ik zou hem zelf op zijn vroegst na het weekend weer aan zetten!

Bijdrager
    AppletjeEitje

Ik zou even zoeken of er in de handleiding iets staat van: “U mag de iPod niet wassen”. Als dit er niet staat…… :D Zo doen die Amerikanen het toch ook altijd: sue-en!

Bijdrager
    TurkishDelight
    ”Wim1972″

Zou ie na drogen het weer doen?

Misschien wel als je em in de wasdroger nog even draait..
    :lol:

Bijdrager
    DarkRaverNL

Mijn broers telefoon is ook samen met hem in het zwembad gedoken weleens, na een week deed hij het gewoon weer, en na een maand waren de gekke kleuren ook weer normaal op het scherm:P

Bijdrager
    moller

Ik zou even zoeken of er in de handleiding iets staat van: “U mag de iPod niet wassen”. Als dit er niet staat…… Very Happy Zo doen die Amerikanen het toch ook altijd: sue-en!

geniaal!

Bijdrager
    LEXY

Maar is ie wel lekker schoon worden…?! :bigsmile:

Bijdrager
    jappo

iPod video kan het ook weer doen, na een maand weer aangezet en alles werkte weer.

Bijdrager
    apenstaartje

iPod shuffle (de lange variant) deed het nog wel, behalve de batterij (als de koptelefoon er in had gezeten dan had ie het waarschijnlijk wel nog gewoon gedaan). De iPod heeft dus nu een rugzakje met daarin 2 AAA batterijen voor de stroom:)

Bijdrager
    Macs

Ik heb zoiets met mijn GSM meegemaakt. Ik heb toen meteen de batterij eruit gehaald en het toestel gedroogd met een haardroger. Als je je iPod kan openmaken zou ik dat zeker doen!

Bijdrager
    heroicnonsense

Het BBC-programma ‘Click Online” heeft dit wel eens getest.

Een stapeltje electronica (horloges, diverse GSMs, een PSP, een iPod Shuffle en een iPod 5G) eens lekker gewassen en daarna geprobeerd weer aan de praat te krijgen.

De iPod Shuffle was het enige apparaat dat het niet meer deed na die test. De iPod 5G deed het in eerste instantie ook niet meer, maar kwam enige tijd na de opname weer tot leven. Die opmerking is toen toegevoegd aan de testresultaten.

Overigens was de Nokia 3310 het meest waterbestendig :)

Bijdrager
    Oppie

Is ie nu wit geworden, die zwarte iPod?:evil:

Bijdrager
    hansilan

laat ons weten hoe het afloopt

Bijdrager
    desmond224

ik had dus hetzelfde vandaag, in de wasmachine ja.

het gebeurde gister om +- 21.00(de wasmand in), en vandaag om 16.00 kwam hij eruit, ik was hem namelijk al kwijt.

Zowieso zat er een hoesje omheen+me ipod oortjes(die het nu weer correct doen:)),
    zodat er wel wat bescherming was..
    ik besloot mn ipod een paar keer te resetten, niks. Uurtje laten liggen.. aan het stroom gelegd, licht in mn beeldscherm:D. (Je zag voor de rest alleen maar water)..

En daarna, om 18.00, weer aangesloten, beeldscherm bleef 5 minuten branden met allemaal water in het beeldscherm(van binnen ja).

Weer een uur later, besloot ik om eens een poging te wagen om muziek te luisteren, en ja hoor, blind drukte ik maar wat knopjes in en een liedje ging spelen, helaas zonder beeld. een uur muziek laten spele, met na 20 minuten 10 minuten storing door waterdruppels die naar de kabeluitgang liepen denk ik, maar daarna hoorde ik soepel muziek.

Maar,
    toen ik muziek wou luisteren zonder mn ipod aan te sluiten aan de pc, gebeurde er niets.:( (ik ga daar nog veel aan proberen..) (de computer gaf trouwens aan, ”dit USB apparaat wordt niet herkend”.:( iTunes zag ook niets.

Pc eventueel gescant, zelfde effect.
    ik denk mn ipod morgen maar de hele dag voor het raam te leggen, en hopen dat de zon schijnt, en dat hij het weer helemaal doet als ik thuiskom:).

Voorzover mijn verhaal,
    ik heb nog niet echt te maken gehad met kortsluiting, want ik hoor nog gewoon muziek (aan de USB only). Maar geen beeld.

Ik hou jullie op de hoogte.

Groetes,
    Desmond.

Bijdrager
    Turbanus

Aaaaarrrrgggg als je hem al zo smnel aanzet heb je grote kans dat je de zaak kapot maakt…….:(

Bijdrager
    desmond224

tot nu toe,
    Scherm, nogal waterig.:(
    Geluid; perfect; ik kan namelijk wel gewoon muziek afspele, alleen wel blind zonder scherm nummers kiezen, best lastig:? .

Verder is de Hold knop boven op de ipod stuk, althans, hij reageert niet, :cry: .

voor de rest isset oke, mn computer herkent hem gewoon, dus morgen gaat ie weer mee:).
    (had hem trouwens ook helemaal gereset via itunes, geen effect denk ik maargoed.

tot zover mijn ipod status.
    beeldscherm zie ik nogsteeds hoop in ja.

Bijdrager
    Wim1972

Hey mensen hartstikke bedankt voor alle reacties! Geweldige respons!

Ik heb goede hoop hoor, maar ik heb wel een andere gekocht. Ik heb inderdaad de Ipod teruggekregen van de verzekering, weliswaar naar de marktwaarde, dus met afschrijving, maar toch…

Hij geeft teken van leven, dat wel.

Groetjes, Wim

Bijdrager
    JDVM

Mijn iPod Nano heeft een week of 2 geleden ook te maken gekregen met water (Nouja,.. bier).
    Hij stond aan, en wilde daarna niet meer uit, dus ik kon niks doen.
    Ik heb hem toen een paar dagen goed laten drogen, maar toen ik hem aan de oplader hing en hij weer aansprong deed het clickwheel het niet. Toen heb ik ‘m opengemaakt, alle contactjes van het clickwheel losgemaakt, schoongemaakt en weer aangesloten, en hij deed het weer :D.
    Nou is m’n iPod alleen erg lelijk, doordat ik de achterkant (“spiegel”) na het openmaken er niet goed meer op kreeg, daar moet ik dus nog een nieuwe voor bestellen via iPodMods.com:) .

Bijdrager
    Juch

volgende keer dat je in bed duikt: doe dit er omheen:

http://h2oaudio.com/products.php

26 berichten aan het bekijken - 1 tot 26 (van in totaal 26)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.