20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Q:
    Bijdrager
    arw

iPod in de auto: nummers uit iTunes Store niet zichtbaar

Hallo,

Ik heb een iphone en ipod mijn vriendin wil de geschynchroniseerde ipod afspelen in de auto dit gaat tot dusver goed alleen de gekochte cd’s uit de itunes store ziet ze wel staan op haar ipod als ze hem los koppelt van de auto maar deze verschijnen niet in het menu van de auto om af te spelen wie oh wie weet hier een oplossing voor

Bijdrager
    macses

wat een lange zin zeg.

Bijdrager
    double-D

Menu van de auto? Wat bedoel je precies? Zou je de vraag iets duidelijker kunnen stellen?

”macses”

wat een lange zin zeg.

Hoofdletters en punten zitten er niet in idd. Jammer.

Bijdrager
    Jogchum

Dat komt niet door die rare beveiliging die tot voor kort op de itunes-store-liedjes zaten (DRM? was het niet?)

Bijdrager
    tjetta

ik heb geen idee wat je probleem eigenlijk is want het is moeilijk om te bepalen wat nou eigenlijk waar bij hoort is het dus het menu van de auto of van de ipod of is het een afspeellijst en misschien is het ook even handig om te vermelden hoe je hem dan in de auto aansluit gewoon via een kabeltje of via een speciale carkit die je ipod overneemt zoals bij mercedes of mini ofzo en hoezo bedoel je gesynchroniseerde ipod met de auto of de mac

Bijdrager
    IndoMac
    ”arw”

Hallo,

Ik heb een iphone en ipod mijn vriendin wil de geschynchroniseerde ipod afspelen in de auto dit gaat tot dusver goed alleen de gekochte cd’s uit de itunes store ziet ze wel staan op haar ipod als ze hem los koppelt van de auto maar deze verschijnen niet in het menu van de auto om af te spelen wie oh wie weet hier een oplossing voor

Ik snap ook werkelijk niet dat mensen met een dergelijke schrijfstijl, ooit een iPod o.i.d. zouden kunnen of willen bedienen, laat staan een auto besturen!
    Adoeoeoeoeh, nederlandsch is so moelik!!

Bijdrager
    queenfan

Wat voor autoradio is het, wordt je iPod aangesloten via een usb aansluiting op je autoradio????

Of is de autoradio iPod voorbereid en dus aangesloten via de bekende stekker waarmee je je iPod ook aansluit aan je pc????

Maak het iets duidelijker kunnen we er ook iets mee.

Bijdrager
    Caszz

Hij bedoelt:

Dat de iPod in z’n auto wordt ingeplugd. Daar synchroniseert de ipod met z’n autoradio/cdspeler(?)
    Als de iPod dan wordt losgekoppeld van de autoradio, staan er alleen de gekochte nummers in de autoradio. De niet gekochte nummers op z’n iPod zijn niet gesynct met z’n autoradio.

Misschien gewoon de iPod ingeplugd laten zitten? Kan je de nummers dan wel afspelen?
    Waarschijnlijk synct je autoradio alleen de (legale) gekochte nummers uit iTunes. Kijk anders even in de gebruiksaanwijzing van je autoradio hoe dat zit?

Bijdrager
    arw

Sorry maar moest even snel. Wat ik bedoel is dat je de ipod aan een kabeltje hangt en deze inplugt in de usb aansluiting van de auto. In dit geval een alpha 156, dan kun je op het stuur naar de map mp3 hier staat alle muziek in behalve de cd’s die gekocht zijn via itunes store. Dus eigenlijk iligale muziek speelt hij perfect en eerlijk gekocht speelt hij niet af ? De auto maakt gebruik van windows in die usb aansluiting, kan het zo zijn dat ik deze moet machtigen zoals itunes zegt dat je dat bij 5 computers kan doen ? Alleen is het erg lastig een auto aan te sluiten op itunes en deze als computer te machtigen ? Dus ik hoop dat het nu duidelijk is en dat iemand de oplossing heeft.

Bijdrager
    Caszz

sync je thuis je iPod met een Mac? Of ook met windows?

Bijdrager
    arw

Dit doe ik met een iMac

Bijdrager
    boriskiss

Wil je je avatar veranderen? Je hebt dezelfde als inawt en hij was eerder.

Bijdrager
    Afroman

Volgens mij komt dat door de beveiliging die vroeger op liedjes stonden uit de iTunes Store. Sync je maar met 1 of met meerdere Macs?

Bijdrager
    AdvanDongen

Kan het komen doordat de gekochte nummers geen .mp3 format hebben?

Bijdrager
    arw

Inderdaad ik zie dat de gekochte muziek m4a bestanden zijn moet ik dit omzetten dan ? in itunes kan ik geen converteer functie vinden ik zou dit erg lastig vinden als ik dit met iedere gekochte cd heel omslachtig zou moeten doen. ik denk wel dat hier de fout zit wie heeft een makkelijke oplossing ?

Bijdrager
    Powerfull

Heb je de illigale nummers via itunes erop gezet?

Volgens mij is dat het probleem

Bijdrager
    KarelWillem

De ‘illegale nummers’ zijn het probleem niet. Die ziet de autoradio en die spelen.

Het zijn de AAC’s die de autoradio niet kent.

Die moet je dus – net als blijkbaar de rest van je collectie al is – omzetten naar MP3.

Dit doe je door in de voorkeuren van iTunes het Importeren naar MP3 te zetten.
    Nu selecteer je de aangekochte nummers en klikt bovenin één van de menu’s op ‘Zet om naar MP3’.

De exacte namen en locaties kan ik je even niet geven, omdat mijn iTunes collectie op een harddisk staat met een kapotte voeding.

Bijdrager
    arw

Ja ik heb ze omgezet enige nadeel dan is dat er dubbele nummers in itunes staan. Ik heb er dus voor gekozen de m4a bestanden te wissen en de omgezette mp3 te behouden. Wel erg omslachtig van apple om ze zo aan te leveren maar goed het converteren is eenvoudig. Selecteer alle nummers dan rechtermuisknop en omzetten naar mp3. Hij converteerd dan als hij klaar is zijn alle m4a bestanden (die had je immers net geselecteerd blauw) druk op delete en deze zijn weg en je hebt je albm in m3 die wel wil afspelen in de auto. Iedereen heel erg bedankt voor alle tips

Bijdrager
    macpro

Die m4a bestanden had je beter niet weg kunnen gooien. Nu heb je hoge kwaliteit audio bestanden vervangen door minderen kwaliteit MP3 bestanden.
    Je had beter een playlist kunnen maken met bestanden die je op de iPod wilt zetten voor in de auto.

Bijdrager
    KarelWillem
    ”arw”

…. Wel erg omslachtig van apple om ze zo aan te leveren maar goed het converteren is eenvoudig. …

Dat is niet helemaal waar.
    AAC is een ietwat superieur formaat t.o.v. MP3 (hoewel dar ook vele discussies over gevoerd kunnen worden).
    In de regel is een AAC van gelijk formaat aan een MP3, van betere kwaliteit.

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.