10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    swbd

iPod in car ?

Is er iemand met ervaring inzake iPod FM-transmitters (te gebruiken als er geen AUX-verbinding bv. via kabel mogeljk is met bestaande Radio/CD-installatie in wagen).

Apple Store heeft 3 verschilende types in aanbieding:

Belkin TuneFM FM-zender voor iPod
    Kensington digitale FM-zender_autolader voor iPod
    Griffin RoadTrip FM-zender en oplader voor iPod

Heef iemand positieve of negatieve ervaringen met 1 van deze ?

Bijdrager
    madcat

In Nederland werken deze iig niet goed omdat de complete FM band bezet is, Hierdoor krijg je geen goed/zuiver signaal.

Bijdrager
    KarelWillem

Als je even ‘Zoek’ had gebruikt, had je tientallen topics langs zien komen over iPod in de auto.

Mijn ervaringen met twee FM-transmitters zijn zacht gezegd dramatisch.
    Ik adviseer ze aan niemand.

Bijdrager
    mbaert

-oeps- bewerkt en zodoende 2x geplaatst, zie volgende post mijnerzijds

Bijdrager
    TRML

Mijn ervaring is zeer slecht tot waardeloos, het lijkt wel te werken als je je antenne van je auto afhaalt maar daar heb ik geen zin in en ben daarom overgegaan naar een D-Link kabel (wel duur € 230,-) maar dan werkt je iPod alsof het een CD wisselaar is en kan je hem gewoon op je stuurwiel bedienen (als dat op je stuurwiel zit uiteraard)

Bijdrager
    mbaert

Ik heb er eentje overgenomen van iemand (merkloos) die hem gekocht had maar die niet paste vanwege de versnellingspook die in de weg zat bij de aansteker, die perfect werkt. E.e.a. is wel sterk afhankelijk van de radio zelf overigens. Ik had een goedkoop radiootje in mijn vorige auto en die ontving in sommige gebieden erg slecht en er zat nogal eens een rare galm op uitspraken van de -s-.
    Nu heb ik een Toyota Corolla met de standaard radio van Toyota erin en ik heb nog geen enkele keer storing gehad sinds april toen ik de auto kocht.

Het schijnt dat de Kensington het beste werkt in de testresultaten die ik ergens eens gelezen heb. Bron is me ontschoten. Google eens op ’t net

Bijdrager
    swbd

FM-transmitters zijn precies niet OK.
    Lijkt mij echter de enige haalbare oplossing, zonder teveel ombouw etc..
    Radio eruit is out of question – wegens leasewagen (en dan bedenken dat standaard radio/cd wel een aux-ingang heeft in dashboard – en de geplaatste radio/cd/nav niet).

Bijdrager
    swbd

FM-transmitters zijn precies niet OK ?
    Lijkt mij echter de enige haalbare oplossing, zonder teveel ombouw etc..
    Radio eruit is out of question – wegens leasewagen (en dan bedenken dat standaard radio/cd wel een aux-ingang heeft in dashboard – en de geplaatste radio/cd/nav niet).

Bijdrager
    /dev/enschede

Let even op. Je mag ze in Nederland wel verkopen en bezitten, maar niet gebruiken!

Ze staan niet op de lijst van vergunningvrije toepassing van de ether. Je hebt er dus een vergunning voor nodig:

http://www.agentschaptelecom.nl/informatie/publicaties/nieuwsbrieven/nb_02-06_fis_vrijgestelde_toepassingen.pdf

Bijdrager
    Jordy

ik heb een radio met full ipod ondersteuning in de auto.. dat werkt serieus perfect! ik kan de door de hele ipod bladeren met de radio.

dus als je echt iets goeds wil, kun je overwegen om ook zo een radio aan te schaffen.

anders werkt de line-in op je radio ook gewoon, alleen kan je de ipod niet besturen met de radio.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.