10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    korne sweers

ipod in canada kopen

hoi
    als je een ipod in canada koopt, heb je dan ook in nederland garantie??
    ik heb gezien dat de ipod classic in canada $279,- is, is dit met btw?

Groetjes
    Korné

Bijdrager
    Lexis

Uit mijn hoofd gezegd is de one-year limited guarantee van apple wereldwijd.
    En volgens mij is amerika en canada alles exclusief VAT.

Bijdrager
    Lazy B

Waarom iets vragen als je het ook zelf zou uit kunnen zoeken? Je zou bijvoorbeeld even kunnen bellen met Apple Canada.

Bijdrager
    Cloudsurfer

Als hij het hier vraagt, zoekt hij het toch ook zelf uit?

De garantie van Apple is wereldwijd, mits het product ook wereldwijd wordt verkocht. Je hoeft het dus niet te proberen een iPhone naar een Nederlandse Apple Center te brengen.

Of de prijzen in Canada met of zonder VAT zijn weet ik niet. Ik zou, als ik jou was, daar voor de zekerheid maar wel rekening mee houden.

Bijdrager
    fatboysmart

Als het zonder VAT is, dan komt er 7% bij…

Bijdrager
    juleslixx

Ik heb recent in Canada ook een Macbook Pro gekocht. Gaat prima en de garantie is wereldwijd. Ik heb er hier later een AppleCare bijgekocht.

Geen probleem.

Voor wat betreft jou iPod; 279 dollar is ongeveer EUR 190. Dan komt er in Canada altijd de GST bij (de federal Goods and Services Tax). Dit is voor heel Canada gelijk en bedraagt momenteel 6%.

Daar boven op komt de PST (de Provincial Sales Tax). Ik heb de computer in British Columbia gekocht en daar geldt momenteel een PST van 7%.

De beide bedragen komen dus bovenop de verkoopprijs.

Je iPod kost je dus:

$ 279 Verkoopprijs
    $ 16,74 GST (6% over 279 dollar)
    $ 19,53 PST (7% over 279 dollar)

$ 315,27 verkoopprijs (ongeveer EUR 215)

Een vergelijkbar iPod Classic van 80GB kost hier EUR 249 dus je bespaard ruim 15% op je aankoop.

Je kunt de GST overigens terugkrijgen via een creditcard refund. Al je Canadese aankopen bijhouden (bonnetjes bewaren in de speciaal hiervoor verkrijgbare enveloppe op het vliegveld..), je creditcardnummer en je persoonlijke gegevens invullen en je krijgt je betaalde GST terug.

De PST ben je altijd kwijt (behalve als je toevallig naar een provincie gaat die geen PST heft)

Voor een overzicht van de Canadese belastingen zie:

http://en.wikipedia.org/wiki/Provincial_Sales_Tax

Veel plezier daar. Mooi land!

:lol:

Bijdrager
    Ratz

De GST (Sales Tax)= btw is in heel Canada. Maar dan heb je ook nog per provincie een PST. In Alberta is dat niet maar in British Columbia dus weer wel. Dus Calgary is goedkoper dan Vancouver. bijvoorbeeld.
    En de rebate (teruggave van BTW op de airport) is per 1 april afgeschaft.

Dat was altnans de stavaza in juli toen ik naar Canada ben geweest. Ik heb overigens niks gekocht daar… heb al een iPod.

Google maar even op Govenrment, Canada, GST etc.

Doe ze de groeten daar, prachtig land

:)

*****aha de vorige poster was mij iets voor, voor mij nieuw dat je de de GST blijkbaar nog wel terug kan krijgen*****
    PS Je gooit wel de verpakking en bon weg he bij terugkomst, anders mag je de douanekas bijspekken

Bijdrager
    Barney1985
    Bijdrager
    juleslixx

Het refund van de GST is inderdaad afgeschaft zie ik net:

On September 25, 2006, the Government of Canada announced amendments to the Excise Tax Act that eliminate the Visitor Rebate Program effective April 1, 2007. Budget 2007 confirmed the elimination of the Visitor Rebate Program and the new Foreign Convention and Tour Incentive Program. The following questions and answers provide details concerning these changes. The legislative amendments required to make these changes received Royal Assent on June 22, 2007

Ik was in mei in Canada en toen heb ik het nog wel teruggekregen (na drie maanden pas en met 10% kosten)

Maar goed; ook zonder de refund is het altijd nog 15% goedkoper!

Bijdrager
    Erik Joling
    ”Cloudsurfer”

De garantie van Apple is wereldwijd, mits het product ook wereldwijd wordt verkocht. Je hoeft het dus niet te proberen een iPhone naar een Nederlandse Apple Center te brengen.

Bij MacHouse in Amsterdam zag ik een mededeling hangen dat ze kosten in rekening brengen voor service aan iPods die niet daar gekocht zijn. Ook al vallen ze onder de garantie.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.