10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Ratz

iPod in Canada gebruiken

Ik ga de iPod (80 Gb) uiteraard meenemen naar Canada. Ik heb een USB oplader hier in Nederland.

Mijn vriendin wil daar een 4Gb Nano kopen en als ze daar een USB oplader bij koopt is mijn vraag.

-Kan ik in Canada met de 80 gb gebruik maken van de nano oplader?
    -Kan de Nano dan bij terugkomst weer opgeladen worden met de USB oplader die ik nu gebruik voor de 80 gb.

Snappie? Want je hebt natuurlijk ‘ ander’ stroom.
    Ben benieuwd, kon het nergens vinden….

Bijdrager
    Marieke van Osch

Volgens mij hebben de nano en de iPod dezelfde connector en is dat dus uitwisselbaar. Wat je ook kunt doen is een USB-stekker kopen in Canada en die met je kabeltje gebruiken voor het opladen of gewoon aan USB opladen.

Bijdrager
    Elrithranduil

Of je gebruikt een wereldstekker dat werkt ook prima.

Bijdrager
    macmartijn

de output van de oplader is altijd gelijk.. it’s van 5v 1 ampere ofzo (zoiets), dus als je een wereldstekker gebruikt (van apple bijvoorbeeld, heb ik zelf en werkt prima) is er geen probleem. De nano oplader is hetzelfde als de ipod oplader.

Bijdrager
    Ratz

Bedoel je met wereldstekker dan dat je een verlengstuk op de normale USB oplader zet zet of verander je de ‘ stekkertjes’ alleen?
    Bij de Apple winkel hadden ze alleen een hele set voor overal ter wereld, da’s dan weer teveel vh goede… -lees te duur-

of kan ik dan met die wereldstekker bijvoorbeeld ook de PSP opladen? -is die dus universeel en niet alleen voor apple-?

Bijdrager
    sypie

Juist, de wereldstekkers zijn bij de betere electronice toko’s te krijgen of bij de ANWB winkels. Het is een verloopstekker die in veel stopcontacten past. Vaak kun je er meerdere apparaten mee van stroom voorzien. Het gaat om de pennen die er aan zitten, die zijn in veel landen anders.

Bijdrager
    Joor

als er een adapter tussenhangt kun je altijd een reisstekker gebruiken.
    en anders kun je de ipod toch aan een computer hangen?

Bijdrager
    Ratz

nee Joor, de iMac 20″ gaat niet mee:-)
    Ben overigens 3 weken echt aan het reizen, alleen ’s nachts slaap ik in een B&B bedje.

OK ik ga eens even bij de ANWB winkel hier in town kijken voor zo’n reisstekker want ik snap wat je
    bedoeld sypie. Weet je wat ik trouwens las op een site van een travelagency:

Hoe zit het met het voltage?
    In Canada is de netspanning 110 Volt met een frequentie van 60 Hz. Wanneer je electriciteit wil gebruiken, is het verstandig om een reisstekker mee te nemen omdat de stopcontacten afwijken van die in Nederland.

Nou snap ik echt helemaal niks van electriciteitsdingen….. kan mijn Nederlandse iPod dat wel aan (en de PSP bijvoorbeeld) want wij hebben hier toch 220 volt als ik mij niet vergis!?
    [/i]

Bijdrager
    tommy666

De oplader van de ipod is erop gemaakt om zowel op 220V(eigenlijk 240 maarja…oud jargon hé :P) als 100V te werken(zowel 50 Hz als 60 Hz)

voor de PSP zal ik even boven naar m’n lader gaan kijken,ik weet het je zo dadelijk te zeggen.

EDIT:

ben net ff gaan kijken,en op mijn oplader van de PSP staat op dat ie ook op 100V 60 Hz gebruikt kan worden(altijd bij input kijken op je laderlabel,als daar 100V 60Hz staat is het goed) het enige dat je wel ndoig gaat hebben is een verloopstekken van Canadese naar Europese norm,anders gaat het niet gaan.

Bijdrager
    Ratz

dank tommy!

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.