8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Alphons12

Ipod in auto/ via een Ice Link plus en VDO Dayton ms4300

Bovenstaande configuratie heb ik in mijn Skoda Octavia.

Tot nu toe ben ik niet overtuigd van de kwaliteit van de muziek zelf, het geluid dat deze configuratie brengt. Het lijkt alsof veel nummers klinken alsof ze worden afgespeeld op te kleine boxen voor de versterker, veel resonance, overbelasting, qua geluid. Met de muziek via de radio heb ik dat euvel niet.

Iemand een tip over het hoe en waarom van deze problematiek? Het lijkt ook dat veel gedownloade muziek slechter klinkt dan geripte muziek.

Ben benieuwd.

Bijdrager
    KarelWillem

Hoe is je IceLink aangesloten op de VDO?
    Met een FM-Modulator? Zo ja, dan heb je je antwoord.

Bijdrager
    Alphons12

Ik begrijp je antwoord niet. Een ice link (plus) is geen fm-modulator. “En zo ja, dan heb je je antwoord”. Wat bedoel je daarmee?

Bijdrager
    Alphons12
    Bijdrager
    KarelWillem
    ”Alphons12″

Ik begrijp je antwoord niet. Een ice link (plus) is geen fm-modulator. “En zo ja, dan heb je je antwoord”. Wat bedoel je daarmee?

In het geval van niet aan kunnen sluiten zoals het beste zou zijn, biedt IceLink gewoon een FM-modulator in haar assortiment die dan ook gewoon IceLink heet.

Aangezien dat dus FM-kwaliteit is, verklaart dat deels de slechtere kwaliteit van het geluid.

Zo gek is die vraag dus niet.

”Alphons12″

http://www.icepod.nl/

Lol. Ja, ik weet wat een IceLink is.
    Je zou echter de eerste niet zijn die zich een duur systeem laat aanpraten dat gewoon is gebaseerd op FM-modulatie.

Bijdrager
    Alphons12

Aha.

Nee, ik mag er vanuit gaan dat er geen fm mudulatie ding tussenzit, officieel bij Skoda aangeschaft, via de lease. Bovendien, via fm mudulatie moet je toch afstemmen op een frequentie? Is bij mij niet het geval, gewoon via de knop van cd wisselaar.

Kan het met bitrate te maken hebben (stelt men op het skoda forum), de geripte cd’s met een hoge bitrate klinken inderdaad beter dan de gedowloade nummers, met lagere bitrate (maar nog steeds hoger dan 126)

http://www.skodaforum.nl/board/showthread.php?p=53179#post53179

Bijdrager
    KarelWillem

Nee, als je je CD-wisselaar knop gebruikt, dan heb je zeker geen FM-Modulatie.

Met een bitrate die rond de 128 ligt, mag je echt weinig verschil horen in de auto in vergelijk tot een originele CD.

Overigens wil een bitrate bij gedownloade muziek nog niet alles zeggen.
    Je hebt namelijk geen enkele controle over wie er hoe geript heeft.

Speel eens een stukje muziek af met een lekker hoge bitrate (even een stukje rippen in ITunes).
    Klinkt dit nu echt goed, dan ligt het toch wel aan de gedownloade muziek of aan je eigen – matig geripte? – muziek.

Bijdrager
    marcobrazil

ik heb dit ook, ice link plus via de cd wisselaar in een toyota yaris, bij sommige nummers kraaktr hij zelfs, speel ik dit af op mijn stereo geen probleem, andere nummers spelen weer ok af op de ice link..
    Ik heb me er een beetje bij neergelegd, het was al moeilijk genoeg om de dealer zover te krijgen dat hij het dikbetaald inbouwde.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.