30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 58)
  • Q:
    Bijdrager
    arjan901

iPod in auto

hallo,
    wij gaan bijna op vakantie en wij wouden in onze auto dan de ipod aansluiten op de boxen alleen we hebben geen idee hoe we dit kunnen doen?
    we hebben een ford mondeo stationwagon

Bijdrager
    Jaffster

misschien is dit iets voor je …….

http://www.ipodcarkit.nl/?p=productsMore&iProduct=1

Ik heb er geen , en weet dus niets van de kwaliteit…….

Laat ff weten wat je gaat aanschaffen , en hoe het uiteindelijk bevalt…..

Ik wil n.l. ook een iPod in mijn auto hebben……

Grtz

Jaffster

Bijdrager
    macpro

Leuk dat je een Ford Mondeo hebt.
    Maar daar kunnen we niets mee.

Wat voor een radio zit in die Ford?
    Heeft ‘ie een AUX ingang?
    Heb je al eens gekeken of een Ice>Link wordt ondersteund?

Bijdrager
    arjan901

wat voor soort radio erin zit geen idee maar ik weet wel dat er geen aux ingang inzit

misschien is dit iets voor je …….

http://www.ipodcarkit.nl/?p=productsMore&iProduct=1

Ik heb er geen , en weet dus niets van de kwaliteit…….

dit ziet er goed uit:D het werkt dus net als een radio uitzender met dat ik bijvoorbeeld mijn ipod op een frequentie van 100.3 fm in kan stellen en dan in de auto op kan zoeken en dan mijn muziek kan luisteren[/quote]

Bijdrager
    macpro

Hier kun je zien welke Ford radio’s worden ondersteund door de Ice>Link.
    En anders blijft als enige optie een iPod adapter met FM modulator over.
    Maar dan wel een die je tussen de antenne kabel en de auto radio monteert.

Bijdrager
    Djmichel

Ik kan gewoon niet meer zonder m’n Ipod in de auto;) Ik heb er een auto radio voor aangeschaft met een aux ingang aan de voorkant. Een kabel van Mini-jack naar Mini-jack ertussen. Ik heb een houder voor de Ipod op m’n dashboard. Kabel in pluggen en feesten maar;) Je hoeft er dus geen dure converter voor te kopen. Een auto radio met een mini-jack ingang aan de voorkant kan je al best él cheapo kopen.

Bijdrager
    arjan901

Ik kan gewoon niet meer zonder m’n Ipod in de auto Ik heb er een auto radio voor aangeschaft met een aux ingang aan de voorkant. Een kabel van Mini-jack naar Mini-jack ertussen. Ik heb een houder voor de Ipod op m’n dashboard. Kabel in pluggen en feesten maar Je hoeft er dus geen dure converter voor te kopen. Een auto radio met een mini-jack ingang aan de voorkant kan je al best él cheapo kopen.

dat is een probleem, in onze auto zit niet zo’n radio die je eraf kan halen het is een ingebouwde

wat jij waarschijnlijk bedoelt met een andere radio is zo een

maar die kunnen wij helaas er niet in zetten

Bijdrager
    Jaffster

Wel mooi zo’n IceLink…… ook prijzig ! 249.-

Je kan ook even gaan kijken of ford niet een soort “iPod Dock” levert.
    Ik weet dat steeds meer merken dat doen….
    of dat hij “iPod voorbereid” is…….

grtz

Bijdrager
    KarelWillem

Klik voor de gein eens op ‘Zoeken’ en type dan ‘iPod in de auto’.

Je zult versteld staan.

Bijdrager
    Jaffster

Ja, ik sta inderdaad versteld……..

[sarcasme]Het eerste wat ik vond…jouw opmerking om de search funktie te gebruiken………. [/sarcasme]

grtz

Jaffster

Inactief
    Anoniem
    Bijdrager
    Dirk Petre

Hier vind je de suggesties van Apple : http://www.apple.com/ipod/ipodyourcar/

Bijdrager
    KarelWillem
    ”Jaffster”

Ja, ik sta inderdaad versteld……..

[sarcasme]Het eerste wat ik vond…jouw opmerking om de search funktie te gebruiken………. [/sarcasme]

Ach…

Geeft niks hoor… Mijn vrouw zei altijd al dat mannen niet kunnen zoeken. :wink:

Bijdrager
    KarelWillem

Anyway…

– gebruik alstjeblieft geen FM-Modulator (iTrip of vergelijkbare ondingen)
    daar krijg je echt spijt van
    – vraag bij Ford naar de fabrikant van je radio
    ik heb voor een indash Fiat Radio ook gewoon een kabel voor de iPod kunnen krijgen
    – vraag bij je dealer eens naar het ICE-systeem (In Car Entertainment)
    hierbij is een aansluiting voor de iPod leverbaar

Bijdrager
    KarelWillem
    ”arjan901″

…dat is een probleem, in onze auto zit niet zo’n radio die je eraf kan halen het is een ingebouwde

Deze radio kan er net zo makkelijk uit als elke andere radio. Gewoon beugeltjes er in klikken en je hele front van de radio klikt er uit. Achter je radio zitten dezelfde ISO-stekkers als bij een after-market radio van de Halfords of zo.

Kijk ook hier eens:
    http://ipodincar.net/

Of hier:
    http://www.dension4u.de (en zoek dan op Ford)
    Bijvoorbeeld, de Gateway 300, is bruikbaar voor deze Ford-Radio’s:
    MD 4500
    MD 4500 LCT
    MD 4600
    MD 4600 LCT
    4500 N
    4600 N
    5000 LCT
    5000 N
    6000 LCT
    6000 N
    4700 LCT
    7000 S
    7000 LCT
    9000 N
    9000 E

Bijdrager
    brabant

Als de radio een ingang heeft voor een cd-wisselaar kun je daar een stekker voor kopen met een tuilpuitgang, die je dan (van tulp naar minijack) aan de iPod koppelt. Ik zelf gebruik dit voor mijn Pioneer radio. Werkt perfect en vele malen beter dan een FM transmitter.

Bijdrager
    arjan901

waar kan ik zoeits vinden?
    en hoe duur is het?

Bijdrager
    brabant

Ford kan je vertellen welk merk radio er in zit (vaak Blaupunkt). Dan kun je naar een radioboer toe en kijken of dat type een aux-stekker heeft, waaraan een iPod kan worden gekoppeld.

succes

Bijdrager
    AdriaanB
    ”arjan901″

en hoe duur is het?

een van tulp naar minijack kabeltje is goedkoop, bij de locaale electronica winkel heb je er 1 (een paar meter ofzo) voor minder dan 5 eetjes.

goedkoop en werkt goed.

Wat ik zelf heb:
    -Een versterker van blaupunkt in de achterbak.
    -Een radio die stereo geluid uitzend naar de versterker, twee tulpjes voor de achet boxen en twee tulpjes voor de voorste boxen.
    -het kabeltje naar de achterste boxen eruitgehaald en een van tulp naar minijack kabel ervoor in de plaats gedaan.
    -iPod eraan, en je hoort alleen van de achterste boxen iPodgeluid, zodat mn ouders via de voorste twee boxen gewoon naar de radio kunnen luisteren.

Bijdrager
    macpro

Dat is gezellig.
    Zit je een beetje tegen mekaar op te boksen met geluid in zo’n krappe ruimte.

Bijdrager
    Wal

Hey gasten, ben nieuw hier en heb vorige maand pas mijn 1ste Ipod (nano) aangeschaft. Ik heb deze speciaal voor gebruik in de auto aangeschaft.
    Mijn ervaring tot dusver:
    In 1ste instantie had ik deze aangesloten op een AUX-ingang van de autoradio, via de koptelefoon-ingang. Maar ik kon echt niet tevreden zijn met het resultaat. Geluid was erg zacht (ja, volume stond open), en de bassen waren ook ver te zoeken.
    Ik heb hem nu aangesloten via de dock, die een vaste line-out heeft, en nu is het wel goed.

Ik vind het daarom zo vreemd, dat ik geen negatieve ervaringen lees over mijn 1ste aansluiting. Of werkt het bij een Nano, allemaal net wat anders?

Bijdrager
    AdriaanB

ik doe het zonder dock omdat je anders het volume niet kan regelen, ik merk het verschil niet tusse dock en minijack….

Bijdrager
    macpro

@Wal: het hangt ook af van de autoradio die je hebt. In mijn Peugeot zit een RD4 radio. De AUX ingang daarvan kun je niet goed aansturen met de koptelefoon uitgang van een iPod. Maar via de versterkte uitgang van een Ice>Link AUX klinkt alles zoals het hoort.

Maar in principe moet je de koptelefoon uitgang niet gebruiken om de iPod op de autoradio aan te sluiten. Want de kwaliteit is minder dan via de dock connector. Alleen hecht niet iedereen evenveel waarde aan kwaliteit of heeft er het geld voor over.

Bijdrager
    ralphclaes1

de itrip van apple werkt best goed
    werkt op alle radio’s. draadloos .
    je zendt je eigen frequentie uit bijv. 99 Mhz
    je stelt je radio ook af op 99 Mhz en klaar is kees.

heb eens gebruikt van vriend goed geluid

Bijdrager
    KarelWillem
    ”arjan901″

en hoe duur is het?

Bij mijn eerste Blaupunkt radio was ik voor 5,95 klaar.

De Blaupunkt die ik nu heb, had een stekker van 95 euro nodig.
    Maar nu kan ik wel de iPod bedienen via de radio zelf, én wordt deiPod tegelijkertijd opgeladen.

Als de Ford-radio werkelijk een Blaupunkt is, ga dan niet op zoek naar een stekker of informatie bij Blaupunkt Nederland, want die weten werkelijk nergens van.

Ga naar Blaupunkt.de en probeer via hen iets te regelen.

En waar je het kan vinden?

Heb ik je al eerder verteld:
    http://www.dension4u.de

Als er ook maar wat voor manier is om de iPod aan te sluiten op jullie radio, dan hebben zij het.

Update:

Blaupunkt levert geen in-dash radio’s voor Ford, alleen navigatiesystemen.
    Dat merk kunnen we dus uitsluiten.

Update 2:

In de nieuwste editie Ford Mondeo zit vaak een Sony.
    Maar aan de foto te zien heb jullie een model eerder.

Bijdrager
    macpro

De getoonde foto is van een Ford Focus. Niet van een Mondeo.

Bijdrager
    kevlar

Je ipod kan op een fm transmitter b.v itrip
    https://www.blueunplugged.com/News.aspx?article=27

Bijdrager
    KarelWillem
    ”kevlar”

Je ipod kan op een fm transmitter b.v itrip
    https://www.blueunplugged.com/News.aspx?article=27

Lol. Je bent net wakker zeker?

:wink:

Die hebben we al een paar keer genoemd volgens mij.

Bijdrager
    Wal
    ”macpro”

@Wal: het hangt ook af van de autoradio die je hebt. In mijn Peugeot zit een RD4 radio. De AUX ingang daarvan kun je niet goed aansturen met de koptelefoon uitgang van een iPod. Maar via de versterkte uitgang van een Ice>Link AUX klinkt alles zoals het hoort.

Dank voor je reactie!
    Ik zit ik weet niet hoeveel uur per jaar in de auto, dus wil ik ook dat het klinkt, zoals het hoort.
    Ik ga iig een Pioneer autoradio met IP-bus aanschaffen. Ik vind het wel gaaf dat de id3-tag op de autoradio komt.
    Dus na wat zoeken ben ik er nog niet uit of ik Pioneer’s Ipod adapter, of de Ice>Link route ga bewandelen. Ik wil eigenlijk de muziek vanaf de Ipod kunnen blijven bedienen, dus ik denk dat ik de Ice>Link plus (met aktieve houder) ga aanschaffen. Die actieve houder is er niet specifiek voor de Nano, maar ik heb al wat “passtukken” voor de Nano gevonden, zodat ie ook in een 3/4G cradle past.
    Ik hoop dat ik tot dusver op het goede spoor zit.

Bijdrager
    KoV
    ”Wal”

In 1ste instantie had ik deze aangesloten op een AUX-ingang van de autoradio, via de koptelefoon-ingang. Maar ik kon echt niet tevreden zijn met het resultaat. Geluid was erg zacht (ja, volume stond open), en de bassen waren ook ver te zoeken.
    Ik heb hem nu aangesloten via de dock, die een vaste line-out heeft, en nu is het wel goed.

Ik vind het daarom zo vreemd, dat ik geen negatieve ervaringen lees over mijn 1ste aansluiting. Of werkt het bij een Nano, allemaal net wat anders?

Ik heb geen enkel probleem ondervonden met de minijack aansluiting.. Het klonk allemaal prima en helemaal niet zacht. Inmiddels is er een andere auto, met een speciale iPod aansluiting, waardoor de batterij dus ook niet leeg gaat. (Dit vind ik een groot voordeel, zeker als je op vakantie gaat!)

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 58)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.