6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Geblokkeerd
    Anoniem

iPod icoontjes uit iTunes halen?

Hallo,

Zoals je in de map ”/Systeem/Bibliotheek/CoreServices/CoreTypes.bundle” icoontjes van verschillende Macs kunt vinden, zou je in het bestand ”DeviceIcons.rsrc” uit ”iTunes > Contents/Resources” de icoontjes van alle iPod modellen moeten kunnen vinden – zo heb ik uitgevonden. Nu heb ik ook het programma ”ResKnife” gevonden waar ik het .rsrc bestand kon openen. Vervolgens krijg je een lijst met .icns bestanden, maar het is mij niet duidelijk hoe ik die .icns bestanden uit het .rsrc bestand kan krijgen..

Volg je het nog?;-)

Zo ziet het er uiteindelijk uit:

Iemand verstand van dit soort dingen? Ik wil alleen de plaatjes eruit hebben, niet aanpassen o.i.d.

(OS X Lion 10.7.3 / iTunes 10.5.3)

sunapple

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Kun je ze niet uit ResKnife naar een map slepen?

Edit: Ik probeer net om ResKnife te downloaden, maar ik kan alleen een PowerPC-versie vinden, en die doen het niet onder Lion. De downloadlink op de site van het programma verwijst om de één of andere reden naar een pagina waar ik schijnbaar Microsoft Systems Management Server kan downloaden, en daar heb ik geen gebrek aan …

Geblokkeerd
    Anoniem

Nee, ze willen niet gesleept worden.. Ik vind het ook een beetje vreemd dat ze grijs zijn. Als je dubbel klikt krijg je dit:

Ik weet er verder ook niets van, misschien is er een andere manier om iets uit een .rsrc bestand te halen?

Geblokkeerd
    Anoniem

Sorry voor de late reactie, ik zag je Edit niet. Ik heb hem hier gedownload en die werkt wel om de één of andere reden..

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Die versie doet het omdat het een “Binary for Lion” is, denk ik zo;) (Iemand zal het programma wel met de broncode gecompileerd hebben onder Lion en dan daar te downloaden gezet.)

Maar als ik er nu eens naar kijk, kom ik er ook niet echt veel verder mee dan jij al was. Je kunt niks doen met de icoontjes behalve ze aanpassen met de hexeditor en attributes veranderen, en dat lijken me allebei geen goede stappen als je niet heel erg goed weet waar je mee bezig bent …

Geblokkeerd
    Anoniem

Inderdaad. Ik had gehoopt dat er een programma was om bestanden uit een resource bestand te kunnen krijgen, maar ook na een tweede zoektocht niets gevonden. Jammer dat ik geen verstand van die dingen heb:confused:

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.