11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    ruudvan

ipod hulp voor ziekte

Geacht forum, laatst zag ik een nieuwe app deze app kan men gebruiken voor diabetes. Dit bracht mij op een idee. Er zijn tegenwoordig veel kinderen met diabetes, dit heeft niets te maken met dat zij te zwaar zijn, echter meer met erfelijkheid. Deze kinderen (alle leeftijden) moeten vaak (zelf) bloed prikken om hun bloedsuiker te bepalen zodat zij weten hoeveel insuline zij op dat moment bij zichzelf moeten injecteren.
    Dit is soms pijnlijk en erg vervelend, het zijn kinderen!
    Nu zag ik dat er een fabrikant iets heeft ontwikkeld wat op de iPod touch past (iGBstar van Sanofi) en je zo op de computer je insuline gebruik, bloedsuiker e.d. kan noteren, deze date kan je helpen je suiker beter onder controle te houden. bv minder te spuiten
    Je hebt dan wel een (dure)ipod touch nodig, om een lang verhaal kort te maken, ik zocht eigenlijk een e-mail adres van Apple (in Nederland) om eens te informeren hoe Apple eventueel zou kunnen meewerken om deze slopende ziekte bij kinderen iets te verlichten door ze een leuke korting of zo te geven bij aankoop van een iPod touch. Dus wie kan mij aan een email adres helpen van iemand bij Apple Nederland om een stapje verder te komen. Ik dacht eerst naar Cupertino te mailen maar ik denk dat het beter is eerst maar eens in Nederland te beginnen, wat denken jullie, heeft dit een beetje kans van slagen? alle back-up is welkom. zie http://www.bgstar.nl

vast bedankt, Ruudvan

Bijdrager
    bjorngra

Dag Ruud,

Ik had het niet goed gelezen. Je kunt het proberen dat je met een bepaalde medische indicatie korting kunt krijgen. Als ze studenten korting geven, dan zou je denken…

Dit zijn wat medische producten maar heeft eigenlijk niks met je vraag te maken.

iPhone Blood Pressure Monitor

EDIT: Of hier bij Medisana

Bijdrager
    stavos

Probeer het eens bij een verkooppunt van iPods (APR, Dixons, MediaMarkt, enz.). “Speltip 6; spreid je winkansen.”

Bijdrager
    ruudvan

Ja, de studentenkorting bracht me ook op dit idee.

en misschien leest iemand van Apple dit en kan hij iets betekenen?

ruudvan

Bijdrager
    Hansi2124

Ik heb je topic in een relevant subforum geplaatst (stond eerst in One More Thing, maar dat heeft hier helemaal niets mee te maken….).
    Heb je het al via de normale weg geprobeerd om contact met Apple te maken?

Bijdrager
    pim939

Je zouw een brief kunnen stuuren naar Apple Benelux bv. Dat aderes staat bij mij gewoon in mijn contacten maar om jennen makkelijk te maken staat hij nu hier ook

Kosterijland 42
    3981? AJ Bunnik
    Netherlands

Bijdrager
    ruudvan

Ja telefoonnummers en adressen heb ik wel gevonden op de apple site maar ik zocht eigenlijk een e-mail adres, en die kon ik eerlijk gezegd niet vinden. En ik hoopte op enkele reacties met eventuele tips op het forum.

groet Ruudvan

Bijdrager
    Rickje

Wellicht hier ergens?

http://www.apple.com/nl/contact/

Bijdrager
    Hansi2124

Zie mijn posting hierboven……..

Bijdrager
    jobz

heb je deze ook gezien?
    http://www.ibgstaractie.nl/ korting op een iPhone.

en misschien kan sanofi (7 mld winst) ook nog wat geven…
    http://www.bgstar.nl/service-center/contact.aspx

Moderator
    Poezenbeest

Je zou ook eens met een verzekeraar kunnen praten, kijken of die een deel kunnen vergoeden.

Aan de andere kant valt er ook nog een lans te breken voor fiscale aftrekbaarheid van met name het accessoire waarmee je de data ophaalt. Dit is een hulpmiddel dat verbonden is aan een ziekte en valt dus onder de aftrek die daarvoor geldt. Daaruit voortvloeiend zou ik het een pleitbaar standpunt vinden om ook een deel van de ipod aftrekbaar te maken.

Ik geef je weinig kans bij Apple, de enige korting die je zou kunnen bedingen in dit geval is via een belangenvereniging, zoals bijvoorbeeld het Diabetesfonds. Die kunnen een deal sluiten en eventueel kwantumkorting bedingen. Ik denk niet dat Apple op individuele initiatieven in zal gaan, zeker niet Apple Benelux, misschien het moederbedrijf wel overigens.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.