9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    Gianluca

iPod HiFI & batterijen

Hallooo

Heb een vraagje en aangezien er maar weinige draden bestaan over de HiFi leek het me beter vlug een nieuwe te openen..

Wanneer de batterijen insteken van de HiFi EN de HiFi steekt ook in het stopcontact, worden de batterijen dan nog gebruikt? Want naar wat ik hoor gaan de batterijen vlug op als de HiFi op batterijen draait en dan zou ik ze eruit halen, daarom ..

Maar als ie in het stopcontact steekt en blijkt dat hij dan de batterijen niet gebruikt, dan zou het makkelijker zijn om niet steeds de batterijen eruit te hoeven halen en de hele procedure van een munt te nemen, de opening van de batterijhouder openen, etc.

Hopelijk kan iemand me hier helpen want in het officiële Apple forum is er niemand dat me kan helpen

Dank bij voorbaat!

Bijdrager
    macses

euhm. bij een laptop die aangesloten is op het stopcontact wordt de batterij toch ook niet gebruikt?

Bijdrager
    Gianluca

De batterij word dan opgeladen:)

Maar dit is geen ingebouwde batterij zoals bij een laptop, dit zijn van die (niet oplaadbare) Duracell batterijen

Bijdrager
    benj1989

steek er oplaadbare in:p
    nee maar ik zou eens in het boekje kijken, want het is mss (wss niet) slecht voor je batterijen…

Bijdrager
    Gianluca

In het boekje EN op de site van Apple staat het niet:)

PS Er staat wél op de site van Apple dat als je oplaadbare batterijen gebruikt dat dat de kwaliteit allesbehalve ten goede komt;)

Bijdrager
    Koen K

Wat zou het verschil dan zijn? Ik heb alleen gemerkt dat hij niet heel erg hard kan…

Bijdrager
    Gianluca

Wel, eerlijk gezegd heb ik zelf ook niet echt een idee. Wrs dat er minder energie in herlaadbare batterijen zit?

Er is inderdaad een verschil van maximum Db bij batterijen en als ie in het stopcontact steekt maar weliswaar maar een klein verschil, 6 Db ofzoiets

Moderator
    Night
    ”Koen

… Ik heb alleen gemerkt dat hij niet heel erg hard kan…

Is Volume Booster dan iets voor jou?

Moderator
    Poezenbeest

Vroeger in de tijd dat ik nog rondsjouwde met draagbare cassettespelers, was het uit den boze om je batterijen er in te latn zitten als je hem op het lichtnet aansloot. Dat zou de batterijen overbelasten en die zouden daardoor niet alleen leeglopen, maar ook kunnen lekken of ontploffen.

Nooit de proef op de som genomen, maar het zou ook wel eens zo een hardnekkige misvatting kunnen zijn. Moet overigens in de waarschuwingen staan (gezien de claimcultuur waar Apple vandaankomt)

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.