13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    lethelethe

iPod Headphone Jack herstellen met iFixit. Goed idee?

De headphone jack van mijn 5G iPod is stuk. Waarschijnlijk door een slecht contact of slijtage. Hij is niet meer onder garantie en jammergenoeg hielp geen van de tips die ik tot nu toe kreeg.
    (Vorig bericht: http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?p=1390712&highlight=#1390712)

Op iFixit heb ik een guide gevonden om de Headphone Jack & Hold Switch te vervangen. Die moet ik dan natuurlijk eerst kopen en vervolgens installeren.
    (http://www.ifixit.com/Guide/iPod/iPod-5th-Generation-Video/Headphone-Jack-Hold-Switch/95/2)

Heeft iemand ervaring met iFixit? Is het een betrouwbare site met betrouwbare vervangstukken?
    Heeft iemand al eens de Headphone Jack & Hold Switch veranderd? Is dat doenbaar voor een leek en zou dat een oplossing betekenen voor mijn probleem?

Zijn er andere mogelijkheden om dit probleem te herstellen? Andere sites? Plekken waar ik vervangstukken kan bestellen?

Hartelijk dank voor jullie info!

Bijdrager
    Turbanus

Bij een goede audio-zaak zijn toch wel gewone minijacks te koop die je kunt monteren?

Bijdrager
    Nikita

Het gaat niet om de plug, maar om de poort waar de plug ingaat. :wink:

Bijdrager
    sypie

Als je het vertrouwt om zelf je iPod open te halen en zelf aan dat spul te solderen dan moet het niet moeilijk zijn. Ikzelf zou eerst proberen om de iPod open te maken en eventuele contactpunten voor de Jack bij te buigen zodat ze wel of beter contact maken.

Bijdrager
    KarelWillem
    ”Nikita”

Het gaat niet om de plug, maar om de poort waar de plug ingaat. :wink:

Ik denk dat Turbanus dat bedoeld. Die poorten kun je los kopen dus.
    Of het dan ook in een iPod past is een tweede.

http://www.elektronica-online.nl/productimages/2086.jpg

Kost wel 30 cent.

Bijdrager
    huinkroese

Heb je al eens geprobeerd om met een busje / tank perslucht het gaatje schoon te blazen, weet niet hoe zuinig jij met je iPod bent, maar ik heb er na een tijdje stof in, en dat stoort ook behoorlijk.

Anders zou je ‘m kunnen laten repareren, is minder duur dan een nieuwe lijkt me.

Bijdrager
    lethelethe

ik heb alle stof trachten verwijderen en ook de haakjes binnenin om te buigen om een beter contact te krijgen maar het haalde niets uit.
    inderdaad leek zelf repareren de beste (en goedkoopste) oplossing. maar ik ben geen techneut en wil de iPod niet aan de knoppen helpen (nu kan ik hem immers nog gebruiken als een soort externe harde schijf). het lijkt allemaal zo gemakkelijk op die guides van (oa) iFixit. maar is het dat wel?

Moderator
    Poezenbeest

Is het niet gewoon een idee om een remote te kopen en dan het geluid uit de onderkant (USB-aansluiting) te halen???? Kost je nog geen vijftig euro en je krijgt er gratis radio bij… en met BluEye zelfs een BT-headset!

iFixit is erg betrouwbaar, zelf op mijn iBook ook een paar reparaties uitgevoerd en met succes… alles wat ze beschreven, zat ook in mijn iBook en het klopte ook in de volgorde. Ze hebben er ook geen belang bij om het anders te doen.

Ik verdenk Apple er trouwens van dat ze er zelf ook gebruik van maken!

Bijdrager
    lethelethe

da’s een heel goede tip! dank je!

Bijdrager
    stel maar

kan zo’n radio remote ook op een iPod photo?
    of is het alleen voor de nano en de video.

Moderator
    Poezenbeest

Vanaf de tweede generatie heb je al een ding waarmee je radio via een remote op je iPod kan krijgen, dus ongetwijfeld iis er ook een voor de Photo….

Kwestie van op de AppleStore zoeken lijkt me en dan kijken naar compatibiliteit.

Bijdrager
    stel maar

bij een kennis is de headphone jack van de iPod photo stuk dus als ik dat ook op een manier om kan leiden door dockconnector hoeft ze dat niet te laten maken. maar dan moet de remote wel een jack output hebben.

Bijdrager
    lethelethe

er is een output! ik gebruik nu zo’n remote/FM Receiver (van Apple) en dat is inderdaad een heel goede oplossing. alleen nogal wat draden…

in elk geval bedankt!

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.