14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    janteertstra

ipod gewonnen, hoe nu garantie?

hoi,

ik heb afgelopen zomer een ipod gewonnen.
    ik wil nu graag beroep doen op de 1jarige fabrieksgarantie.
    helaas heb ik dus geen aankoopdatum.
    wat kan ik doen? moet ik naar ipod bellen, of kan ik dit ook via een mail uitleggen?
    zoja, wat is het emailadres?
    bvd

Bijdrager
    mailmen

ik ben ook ooit met een ipod, zonder bon, naar een apple-winkel gegaan. Zij konden aan het serienummer zien waneer hij was gekocht. En dus ook tot waneer de garantie loopt. Het was geen enkel probleem dat ik geen bon had. Ik zou dus gewoon even langs een apple-winkel gaan.

Bijdrager
    jopie huizinga

wow, mazzelaar; wat een luxeprobleem:)

Bijdrager
    Fabio

http://www.apple.com/nl/support/ipod/

hier kun je je serienummer intikken, onder ‘support coverage’ in de rechterkolom:

About Your Support Coverage
    To find out how many days remain on your warranty or AppleCare Protection Plan, please enter your serial number below:

Bijdrager
    Eduw

Welkeen is het als ik vragen mag?
    een shuffle of eentje met compleet Bose systeem:)
    kon je winnen op zulk een spelletjessite:p

Bijdrager
    janteertstra

hoi,

laat ik beginnen door te zeggen dat het geen luxeprobleem voor me is. ik heb namelijk niet de ipod gewonnen (zoals ik bovenaan impliceerde, met de veronderstelling het overzichtelijk te houden), maar de persoon van wie ik hem kocht. ik heb hem vandaag aan de telefoon gehad, hij vertelde mij inderdaad dat hij hem in juni ’05 gewonnen heeft.
    de site van apple zegt echter dat ik hem op 9 december ’04 gekocht heb, en dat ik dus geen garantie heb.
    wat kan ik het beste doen?

Bijdrager
    NArthurNO

Wat kan ik het beste doen??

uhm.. nietzoveel denk ik geen garantie volgens apple is geen garantie :cry:

Bijdrager
    itachi

waarschijnlijk heeft het bedrijf dat de ipod “weggaf” hem idd op december 04 gekocht…bij aankoop gaat ook de garantie in.

Bijdrager
    mvdenberg

De datum die jij ziet is de fabrikage datum. Wanneer hij binnen 1 jaar kapot gaat (vanaf de fabrikage datum) kan je hem laten repareren zonder bon. Daarna heb je een kassabon (factuur) nodig. De meeste fabrikanten rekenen vanaf de fabrikage datum niet 1 jaar, maar 1 jaar en 3 maanden: Het duurt immers nog een tijdje vanaf de fabriek naar de winkel naar de consument.

Hopelijk kan de vorige eigenaar contact opnemen met het bedrijf die de ipod schonk. Zij hebben de iPod in moeten kopen. Tenzij zij die iPods ook weer ergens van gekregen hebben: dan kan het een lange weg worden.

Bijdrager
    janteertstra

wat moet die ‘oude’ eigenaar dan aan die maatschappij vragen? of zij de aankoopdatum nog hebben?
    ik hoop niet dat zij hem 3 maanden na 9 dec. hebben gekocht, want dan ben ik net te laat met in actie komen, terwijl de ipod al zeker 2 maanden hapert.
    bedankt, jan

Bijdrager
    mvdenberg

De oude eigenaar kan melden dat het gewonnen product binnen 1 jaar na ontvangst defect is. De oude eigenaar kan melden dat er problemen zijn met de reparatie omdat de oude eigenaar geen factuur (kassabon) heeft ontvangen. De oude eigenaar kan vragen of hij een kopie van de factur kan ontvangen, die kan hij aan jou geven, en dan kan jij garantie claimen.

Bijdrager
    itachi

kzat zo te denken, in nl is er toch een wet in de rcihting van: aankoop boven de … euro, minimaal 2 jaar garantie?

Bijdrager
    petermac

dat is al misschien duizenden keren vermeld, als Apple in hun verkoopsvoorwaarden stelt dat er één (1) jaar garantie is, dan is er een jaar garantie, en dan kan de Nederlandse wet zeggen wat ze wil.

Dus, helaas.

Bijdrager
    superduc

Apple kan zeggen wat ze willen een artikel verkocht in de EU daar geldt het EU recht voor
    Moeilijkheid is dat je om dat aftedwingen waarschijnlijk naar de rechter moet
    En omdat niemand dat doet voor een ding van 200€ komt Apple hiermee weg
    EU recht zegt dat iets een redelijke levensduur moet hebben en 1 jaar voor een ipod lijkt me niet redelijk
    Maarja nu nog naar de rechter

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.