12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:

Bijdrager
    wout

iPod gebruiken zonder computer?

Is het mogelijk om een iPod te gebruiken zonder een computer? Om muziek in te laden en zo…?

Bijdrager
    Fuji

hoe was je dat dan van plan? ik denk niet dat het mogelijk is

Bijdrager
    Tomaat

en waarom zou je dat willen;)

Bijdrager
    wout
    ”Fuji”

hoe was je dat dan van plan? ik denk niet dat het mogelijk is

Met deze:

Universal Microphone Adapter van belkin.

Het is namelijk een vriendin die geen computer heeft, en niet van plan is er een aan te schaffen…

Bijdrager
    314ter

Microfoontje aansluiten en zelf volzingen? :(

Misschien is er een 3e partij apparaatje dat kan opnemen van een analoge bron? Je kunt immers ook een microfoontje aansluiten. Staat er op de site van MacHouse of wiedanook niets om een analoogsignaal te kunnen opnemen?

Bekijk dat eens, eventueel…

Groet, Arjan

Bijdrager
    tennapel
    ”wout”

Het is namelijk een vriendin die geen computer heeft, en niet van plan is er een aan te schaffen…

Dan kan je beter een minidisk speler van Sony aanschaffen, want daar kan je geweldig goed mee opnemen met een betere kwaliteit en is ook nog goedkoper.

Bijdrager
    pako

Een iPod is niet zonder een Mac (lees PC voor Mac indien van toepassing) te gebruiken.

Aangezien je heel veel zaken met je Mac moet regelen: zoals muziek inlezen en vertalen naar AAC (of MP3 – dat kan alleen met een Mac en doet de iPod niet zelf); afspeellijsten aanmaken, tracknamen invoeren, al je muziek beheren, updates runnen (je iPod nieuwe software geven of onderhouden); een uitgebreide bibliotheek aanleggen van je muziek waarvan je dan een deel op je iPod zet.

M.a.w. je hebt niet zoveel aan een iPod zonder Mac!

Ze kan er een kopen als ze dat graag wil, maar dan is ze afhankelijk van -jou?- om haar muziek te beheren. Je kunt een iPod wel laden via het stopcontact en als er niet dagelijks/wekelijks wijzigingen in je muziekcollectie zijn hoeft dat geen probleem te zijn.

Bijdrager
    wout

Is het misschien mogelijk om de iPod aan te sluiten op een oude mac met os9? Ik heb nog een oude 8600/200 (met firewire kaart) die ik eventueel aan haar kan geven…

Bijdrager
    MDF

Indien je met een digitaal fototoestel foto’s maakt en op lokatie je digitale opnamen wenst te bewaren, dan kan je bewaren op een iPod zonder een computer. Je hebt dan een zéér grote harde schijf (tot 4O GB) ter beschikking.

Maar hoe dan ook, je zal toch nadien de iPod met de computer (Mac of PC) moeten verbinden wil je met je bestanden (foto’s) iets kunnen doen.

Bijdrager
    pako

OS9 werkt niet met de laatste iTunes, dus niet doen. Ik zou minimaal voor een iMacje gaan waar je OSX op kunt zetten…

Of een 2ehands PeeCee waar je iTunes voor Windows op zet, weet niet wat de systeemeisen voor iTunes zijn.

Het gaat wellicht wat ver om speciaal daarvoor ook een Mac aan te schaffen, maar zoals ik al aangaf: het is een essentieel onderdeel voor je iTunes set-up.

En wellicht vindt ze het daarna nog leuk ook!

Bijdrager
    Jlle
    ”pako”

OS9 werkt niet met de laatste iTunes, dus niet doen.

dus eventueel wel een eerdere versie?

dat lijkt me dan prima toch?

proberen zou ik zeggen…

Bijdrager
    Zora la rousse

Als ik dit alles aanhoor zou ik toch voor de MiniDisk speler gaan (als je vriendin idd geen computer wil). De geluidskwaliteit is goed, en je kan opnemen van CD, cassette en hem zelfs als dictafoon gebruiken bij vergaderingen. Wat compactheid betreft doen de MiniDisk spelers niet onder voor de iPod. Een ander voordeel is dat in een MiniDisk speler regulier verkrijgbare batterijen gaan.
    Met een iPod alleen kom je er niet. Dat is me aan de reactie’s van de andere leden al duidelijk.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.