13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    Michi

Ipod garrantie ivm linux

Hallo, Ik heb een klein vraagje en hoop dat iemand van jullie hier mij een antwoord op kan geven.
    Afgelopen woensdag heb ik een ipod nano gekocht van 2gb bij de dixons. Nou probeerde de verkoper mij een verzekering/garantie aan te bieden van 3 jaar. Ik wist nog niet als ik dat wel wou doen voor 44 euro extra maar ik mocht 10 dagen mee wachten als hij in die tijd maar niet zou beschadigen of kapot gaan ofzo iets.
    De verkoper noemde het een soort van allrisk verzekering met enkele voorbeelden van: laten vallen, water erover heen enz. Hij zij dat dit soort dingen allemaal gratis vergoed zouden worden.

Maar stel ik zet linux op mijn ipod en hij begeeft het en niets doet het meer. Denken julilie hem dan vergoed krijg of hem kan laten repareren gratis en zo ja met hoeveel zekerheid durven jullie mij dit te garanderen. Anders zou ik het wel aandurven om linux op mijn ipod te zetten.
    alvast bedankt.

Bijdrager
    Yaris

Installatie van software kan hardware niet beschadigen. Zet gerust Linux op je iPod. Als hij kapot gaat is het van andere dingen.

Bijdrager
    wjgmspeedy

En laat die verzekering voor wat het is. Als het erop aankomt zal die, net als alle andere verzekeringen, toch moeilijk doen. Bovendien zijn een heleboel zaken al gedekt door de reguliere verzekeringen.

Bijdrager
    Marius1976

Ik dacht trouwens dat de huidige generatie iPods niet geschikt waren voor Linux? Of is er recent een update daarvan?

Ergens knaagt het natuurlijk altijd dat je het idee hebt dat er met je iPod meer moet kunnen dan wat hij kan… maar aan de andere kant: met het besturingssysteem dat er standaard op zit, werkt ie wel perfect… dadelijk begint het gesodemieter… dat wil ik niet…

Iemand die het verlossende woord kan spreken over linux voor iPod?

Groet,
    Marius

Bijdrager
    vriesela
    ”wjgmspeedy”

En laat die verzekering voor wat het is. Als het erop aankomt zal die, net als alle andere verzekeringen, toch moeilijk doen. Bovendien zijn een heleboel zaken al gedekt door de reguliere verzekeringen.

Helemaal mee eens. De Consumentenbond schreef hierover een tijdje terug ook al negatief.
    Het is de nieuwe trend en extra-winst-maker bij verkoop van elektronica. Verkopers krijgen waarschijnlijk een bonus voor elke verkochte verzekering, welke als puntje bij paaltje komt toch niet of nauwelijks uitbetaalt. Niet doen dus.

Bijdrager
    QuikCyborg

Stel als je het wel doet met dat verzekeren en hij gaat het echt voor je reparen. Dan kan je er toch gewoon Linux erop zetten. Stel dat hij het niet meer doet dan gooi je gewoon je Ipod kapot :P

Bijdrager
    Michi

Ja dat zou je dus kunnen doen. Maar je weet dus nooit zeker als ze hem wel vergoeden. Dus zijn er mensen hier die ervaring hebben met zo’n soort verzekering bij dixons of andere winkels die hem BIJVOORBEELD nadat hij in zwembad is gevallen door je zelf en hij niet meer werkt volledig vergoed kregen.
    Ook nog klein vraagje over levensduur van de batterij want elke keer als ik nieuwe liedjes op wil zetten wanneer hij nog niet volledig ontladen is begint hij automatisch hem weer op te laden kun je hier iets aan doen of heeft dit nog gevolgen voor de levensduur van de batterij.
    En mij werd ook verteld dat na 1 a 2 jaar er vaak problemen gaan komen met de batterij en dat je dan steeds minder lang muziek kan luisteren. En met die verzekering van de dixons kon ik met problemen van de Batterij er dus weer een nieuwe in laten zetten. Dit klinkt eingenlijk allemaal redelijk possietief of gaan ze bij die winkels er later een heel gezeur van maken?

Bijdrager
    Yaris

Lees volgende draadjes even, Michi. Daar staan alle antwoorden op je vragen in.
    Levensduur batterij
    iPod verzekeren ?

Conclusie : geen verzekering nemen bij Dixons.

Bijdrager
    Michi

Oke dank je wel. Maar raden jullie mij (ipod noob) aan om wel of niet linux te gaan proberen instaleren. De reden waarom ik wil is omdat je er dan kleine filmpjes op kan kijken (lijkt me wel lache). maar er zijn toch veel meer negatieve dingen aan dan positieve tenminste dat veronderstel ik gezien andere topics. Want in andere topics en andere forums lees ik toch dat het veel fout gaat bij mensen en dat die dan niet meer doet. En als hij dan weer doet er vaak vele andere problemen volgen.

Ook las ik dat de levensduur van de batterij er drastisch van achteruit ging.
    Sorry voor de vele vragen. Maar ik wil gewoon goed geinformeerd zijn voordat ik er aan begin. :innocent:

Bijdrager
    Yaris

Zonder Linux kun je toch ook filmpjes bekijken op je iPod ? Zie o.a. het draadje Videoclips site. En voor Linux op de iPod, zie Risico’s Linux op iPod.

Alle vragen die je in dit draadje hebt gesteld, zijn al eerder gesteld op dit forum en nog niet eens zo lang geleden. Er bestaat ook zoiets als een zoekfunctie.

Bijdrager
    Michi

Ja sorry dat ik niet zoek functie heb gebruikt. het spijt me :innocent:
    Maar ik heb het over de Nano hé. daar kun je op dit moment geen filmpjes op kijken.

Bijdrager
    Yaris

Gebruik de iPod Nano waarvoor hij gemaakt is. Had je graag filmpjes gekeken dan had je maar een iPod Video moeten kopen.

Veel plezier met je nieuwe aanwinst !

Bijdrager
    Michi

Ben het toch met je eens. Ik durf het risico niet aan stel je voor hij gaat wel kapot. Hij kost toch aardig veel geld en dat zou zonde zijn als ik hem al naar 1 week kapot heb.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.