3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    grindal

iPod G5 Contourcase Review

Net uit de us ontvangen m’n iPod G5 met Contourcase iSee & Showcase.

Bij deze ff een korte review van 2 cases voor de iPOD 5G van Contourcase

Namelijk de iSee Case & de Showcase.
    http://www.contourcase.com/isee/

Beide behuizingen heb ik getest & van dichtbij kunnen gebruiken.

Als je voor de looks gaat vind ik de iSee case voor zowel de witte als de zwarte iPOD perfect. De Case sluit netjes aan rond de iPod en de uitsparingen voor dock-connector hold-switch en koptelefoon aansluiting zijn ruim voldoende.
    Nog een voordeel van deze case is dat je langs de zijkant van je iPod geen “naad” hebt, namelijk de case bestaat uit en onderkant en een bovenkant die je in elkaar klikt. De rand van de onderkant en de rand van de bovenkant overlappen elkaar zodat er maw geen vuil langs de zijkant van je ipod kan komen. Het grote nadeel van deze case is wel dat je hem moet openprutsen door hem weer uit elkaar te laten ‘klikken’. Een beetje omslachtig werk zeker als je gebruik maakt van een dock om je iPod te syncen/laden.

De “Showcase” is iets beter geschikt voor gebruik bij een zwarte iPod dan voor een witte vind ik persoonlijk, vooral omdat bij deze case een zwarte rubberen rand rondom zit voor betere bescherming. Als je de case van binnen bekijkt zul je zien dat op de onderkant waar je iPod op zal liggen 4 kleine rubberen vlakjes zijn om ook hier een mogelijke shok op te vangen. Kwa gebruik is deze iets beter bestand voor een ruwere omgeving. Ook voor gebruik bij een dock is deze case handiger aangezien er aan de zijkant 2 schuifknopjes zitten waarmee je de case sluit. De uitsparingen voor de dock-connector etc… zijn net zoals bij de iSee ruim voldoende om gemakkelijk te gebruiken. Deze case is vanzelfsprekend wel ietsje groter als de iSee case.
    Nog wel een nadeeltje aan de “Showcase” is dat je hier wel een rand hebt langs de zijkant waarlangs vuil kan binnenkomen.

Beide case’s hebben natuurlijk ook een handige afneembare riemclip, bij gebruik hangt de iPod horizontaal

Persoonlijk heb ik toch voor de Showcase case gekozen voor de iets beter schokbestendigheid ( vanwege de rubberen rand) en het gemakkelijker openen van deze case voor als je een dock gebruikt. Ook aangezien ik m’n iPod gebruik in de wagen / werfomgeving was de keuze tussen bescherming of uiterlijk toch snel gemaakt.

Bijdrager
    awi

nogal omslachtig om je ipod uit de case te moeten halen voor het plaatsen in het dock

Bijdrager
    KarelWillem

Behalve als je geen dock gebruikt natuurlijk.
    Ik heb hier gewoon een firewire kabeltje.
    En dan is er niets omslachtigs aan.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.