20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Q:
    Bijdrager
    soulrebel

Ipod G4 naar de klote!!

Als ik mijn ipod (g4 20gb) opstart krijg ik de beruchte folder icoontje (incl uitroep teken). Ik had voor het slapen mijn ipod in de dock geplaatst. Op weg naar school probeerde ik mijn ipod op te starten kreeg ik dat folder icoon fout. Nu lees ik overal dat dit probleem voorkomt als je ipod een harde klap ontvangt (vallen etc), maar dit is nog nooit gebeurd met mijn 3 maanden oud ipodje. DE dag daarovoor werkte het perfect en opeens doet ie niks meer.

powerbook herkent mijn ipod niet meer, restore geprobeerd(ipod updater) kreeg ik een fout van de hd structuur is gewijzigd en sluitte meteen af.

Ik heb net een reperatie formulier ingevuld en binnen paar dagen kan ik mijn ipod opsturen voor reperatie. Aleen hoop ik niet dat apple extra kosten gaat bijrekenen doordat dit fout meestal voorkomt bij ipods die op de grond zijn gevallen (wat bij mij niet het geval is)

wat moet ik doen???

Bijdrager
    iOhan

Opsturen en eerst maar even afwachten wat Apple doet. Meestal gaan ze bij die iPods heel schappelijk om met de garantie. Maar ja, ondertussen maak je je natuurlijk wel zorgen om dat prachtmachientje

Bijdrager
    DoppieDoppie

Sluit ik me bij aan, je hebt een jaar garantie standaard, dus neem contact op met Apple en stuur ‘m op voor reparatie/ nieuw

Bijdrager
    Buzz

Als hij nog geen jaar oud is dan krijg je waarschijnlijk een nieuwe, of ze knappen hem voor je op. Helemaal gratis.

Als jij zegt dat je hem niet hebt laten vallen, en er zit geen deuk of barst in de behuizing, dan kan Apple daar toch niks tegen in brengen? Dat uitroeptekentje kan net zo goed ontstaan zijn omdat iemand in de fabriek een foutje heeft gemaakt.

Bijdrager
    DoppieDoppie

juistem! Don’t worry, love Apple :apple:

Bijdrager
    soulrebel

ok thnx, zal ik doen.

Bijdrager
    Ross

geen schade aan de buitenkant, geen zorgen:lol:

Bijdrager
    soulrebel

ik heb wel schade aan de buitenkant. Bijv krasjes op het scherm en aan de achterkant zitten er ook krasjes en op de randjes ook. Maar dat komt niet doordat het gevallen is ofzo, veel gebruik denk ik.

kunnen ze hiervoor extra kosten bijrekenen???, want heb op de amerikaanse forums gelezen en sommige gasten daar moesten 200/300 dollar betalen en hun ipod was gewoon een week oud.

EN is het zo dat je alsnog nee kan zeggen tegen de extra kosten? of moet je het betalen?

Inactief
    Anoniem

mijn 3G iPod (10GB) is al zeker tien keer gevallen en heeft zelfs een kleine bluts vanachter:cry: maar de insides is er helemaal niks mis, die werkt nog als een nieuwe:D mijn iPod heeft al veel moeten doorstaan, vooral omdat ik hem meeneem als ik ff in het snowpark ga rippen met mn snowboardje :P i love my strong iPod :apple:

Bijdrager
    Buzz

Soulrebel: Ik ben wel benieuwd waar je dat dan gelezen hebt. Als je je iPod onder garantie inlevert kunnen ze natuurlijk niet geld gaan eisen zonder het eerst te vragen. Bovendien moeten ze dan met goede argumenten komen waarom de schade niet meer onder garantie valt.

Ze kunnen bijvoorbeeld volgens mij niet weigeren om een kapotte harde schijf te vervangen omdat er wat krasjes op de buitenkant zitten. Maar misschien dat ze wel aan een harde schijf kunnen zien of er een fabrieksfout in zit of dat hij een te harde klap heeft gehad…

Maar in elk geval horen ze dus eerst met jou contact op te nemen, voordat het jou iets gaat kosten.

Moderator
    unSOUND
    ”soulrebel”

Nu lees ik overal dat dit probleem voorkomt als je ipod een harde klap ontvangt (vallen etc), maar dit is nog nooit gebeurd met mijn 3 maanden oud ipodje. DE dag daarovoor werkte het perfect en opeens doet ie niks meer.

Als het door een klap komt krijg je eerder een icoon van een disk met een vergrootglas, want dat duidt op hardware-schade. Het folder-icoon betekend dat de software van slag is, en dat is eigenlijk altijd op te lossen met een software-herstel…

Bijdrager
    soulrebel

Mijn pb herkent mijn ipod niet meer dus ik kan ook geen herstel/update uitvoeren via de ipod updater.

Oook geprobeerd via disk mode, disk utilities en geboot met mijn panther cd en mijn pb kon mijn ipod nog steeds niet herkennen. Zelfs diskwarrior geprobeerd en nog steeds geen geluk

Ik had al vaker problemen dat mijn ipod opeens niet meer reageert.. moest wel om de week een reset doen en dacht dat dat heel normaal is bij ipods…blijkt dus niet waar te zijn.

Op sommige forums vertellen ze dat als al dat resetten/restore niet werkt, het mischien aan je hd van je ipod ligt.

Krijg nu ook een batterij waarschuwing icoontje op mijn ipod terwijl hij voor 100% geladen is.

Dus wat ik allemaal te zien krijg is dit en dit

Moderator
    unSOUND

Okee, dus er is meer aan de de hand dan alleen een knipperend icoon van een map… dat wist ik niet. Dan is er inderdaad kans op een beschadigd stuk hardware…

Bijdrager
    soulrebel

plus ik hoor de hd gekke geluiden maken (soort van gekraak, alsof hij iets probreert te lezen en het niet lukt) en als je het op een glazen tafel zet beweegt de ipod van links naar rechts …heeel gekk als je dat ziet..lijkt alsof er een beeste erin vastzit ofzo (LOL).

maarja, gisteren deed hij het nog perfect, nachtje in de dock geplaatst en hij doet het niet meer.

Bijdrager
    Buzz

Heb je hem nou nog niet laten repareren? Naar Apple met dat ding!

Bijdrager
    Suaver

Maak er is een filmpje van!:P

Bijdrager
    soulrebel

LOL zal ik zeker doen (filmpje komt eraan!!!).

Ik zit nog op een doosje te wachten van apple, om mijn ipod erin te stoppen en terug te sturen.

Bijdrager
    Movimentum

na al die verhalen van krasjes, barsten en butsen zou ik iedereen willen adviseren toch maar een iskin aan te schaffen. Het beschermt mijn ipod uitstekend.

Overigens vroeg ik me af of het toch niet verstandig is om je ipod te verzekeren vooral als ie uit je garantie termijn is? Heeft iemand daar ervaring mee?

Bijdrager
    soulrebel

ik heb geen iskin, maakt je ipod lelijk en groot. wel heb ik de ipod hoes. Zwart hoes met riem klep van apple.

Bijdrager
    Kj3LL

ik heb nu dus hetzelfde probleem..als ik de ipod op de pc aansluit staat er ook op mijn scherm: do not disconnect… met de batterij halfvol..

ik had mijn ipod gisteravond nog gebruikt..deed t perfect..vannacht opgeladen..wil ik m vandaag aandoen..lukt niet..hij is helemaal warm..later was ie afgekoeld kon ik muziek luisteren.. was de hele batterij leeg..ik kon nog 10 minuten luisteren..wil ik m opladen..lukt niet.. en nu heb ik dus dat schermpje met do not disconnect..en het mapje met het uitroepteken en de lege batterij icoon heb ik ook al gehad…. ik ben best radeloos want hij moet vrijdag mee op vakantie…

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.