14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    jay.eye.em

iPod Funeral of iPod Repair??

Helaas, na 1 jaar en 25 dagen heeft mijn iPod Mini het begeven. Heb alles afgespeurd op zoek naar een oplossing om ‘em in disk mode te zetten; maar niks gevonden. Ik krijg mijn iPod ook niet aan mijn Mac gekoppeld, om hem met iPod Updat Utility een Restore te geven… Kan iemand mij vertellen of het zin heeft om de iPod naar Apple Store te brengen? Alvast bedankt,

James. :apple:

Bijdrager
    @iMen

je kan het altijd proberen, Zometeen kost het reparen maar heel weinig
    misschien met een smoes dat je geen tijd had vanwegen je werk niet eerder kon gaan.

veel succes.

Bijdrager
    jay.eye.em

Ben 14, woon in het buitenland, spreek de taal niet, en heb dus geen werk! :wink:

Bedankt voor de snelle reactie, maar ik had toch gehoopt dat het helemaal géén zin had om mijn iPod naar de een Store te brengen. Had ik tegen mijn pa kunnen zeggen dat ik maar een nieuwe moest krijgen:|
    Nogmaals bedankt! :apple:

Bijdrager
    Macvideo

Misschien nog iets geholpen ook bij het niet functioneren. Als mijn zoon mij zo het geld uit de zak zou willen kloppen dan kon hij de iPod voorlopig evengoed niet gebruiken. Pijn in zijn vingers, moeilijk lopen!

Bijdrager
    Vulture
    ”@iMen”

je kan het altijd proberen, Zometeen kost het reparen maar heel weinig
    misschien met een smoes dat je geen tijd had vanwegen je werk niet eerder kon gaan. veel succes.

We gaan mensen toch niet leren smoezen te gebruiken……… Gewoon de waarheid. Die is het langst.

Gewoon een nieuwe aan je vader vragen. Of nog beter neem een krantenwijk. Reparatie is qua uurtarief veel duurder dan een nieuwe.

Bijdrager
    KarelWillem

Een iPod die het na 1 jaar en 25 dagen begeeft valt gewoon onder de garantie, of is dat in Polen anders als bij ons?

Vanwege het Europese consumentenrecht is een fabrikant verplicht twee jaar garantie te geven.

Zolang je iPod dus niet ouder is dan twee jaar, gewoon gauw terug brengen voor reparatie.

Bijdrager
    jay.eye.em

@ Macvideo:
    (Mischien) Helaas ben ik niet u zoon, maar die van mijn vader:)

@ Vulture:
    Klinkt als muziek in mijn oren, ook al is mijn iPod kaduuk. Bedankt! :apple:

@ KarelWillem:
    Ik heb ‘em op de Nederlandse Apple Store aangeschaft, volgens mij zou de iPod dan aan 2 jaar garantie vast moeten zitten. U ook bedankt! :apple:

Bijdrager
    Haddock
    ”KarelWillem”

Een iPod die het na 1 jaar en 25 dagen begeeft valt gewoon onder de garantie, of is dat in Polen anders als bij ons?

Vanwege het Europese consumentenrecht is een fabrikant verplicht twee jaar garantie te geven.

Zolang je iPod dus niet ouder is dan twee jaar, gewoon gauw terug brengen voor reparatie.

Dit is niet correct. De LEVERANCIER is verplicht twee jaar garantie te geven en daar zitten nog wel wat haken en ogen aan. Mij ervaring is dat als je Apple belt en een verhaal afsteekt dat het toch niet moet kunnen dat een iPod er net na de garantietermijn mee stopt, men alsnog garantie geeft als het binnen een termijn van drie maanden valt nadat de fabrieksgarantie (normaal 1 jaar) is verstreken. Binnen Apple (intern) zijn daar zelfs richtlijnen voor.

Go for it.

Bijdrager
    Macvideo

Het gaat niet zozeer om de vader. Het gaat meer om jouw mentaliteit. Zoals vuture al schreef moet je niet proberen je vader te beduvelen, maar van een krantenwijk leer je ook de waarde van geld kennen.

Bijdrager
    Haddock

Een krantenwijk in Polen :? hoe lang moet je dan werken voor een iPod?

Bijdrager
    KarelWillem
    ”Haddock”
    ”KarelWillem”

Dit is niet correct. De LEVERANCIER is verplicht twee jaar garantie te geven en daar zitten nog wel wat haken en ogen aan.

Als Apple zowel leverancier als fabrikant is, komt dat op hetzelfde neer in dit geval.

Als Apple fabrikant is en de Apple Store leverancier, ben je dus bij de Apple Store aan het juiste adres om je garantie te claimen.

Dat dat niet makkelijk gaat zal best waar zijn. Maar het is en blijft je recht en het is en blijft een verplichting van de leverancier daar aan mee te werken.

Bijdrager
    jay.eye.em
    ”Macvideo”

Het gaat niet zozeer om de vader. Het gaat meer om jouw mentaliteit. Zoals vuture al schreef moet je niet proberen je vader te beduvelen, maar van een krantenwijk leer je ook de waarde van geld kennen.

Vulture schreef een reactie naar iets wat een andere user zei. Hij zegt ook zelf dat het niet slecht is om een nieuwe iPod te vragen maar beter is om ervoor te werken. Ben ik het mee eens, maar als je weer je eerste jaar in een nieuw land beleeft, is het nogal moelijk om daar werk to zoeken

Bijdrager
    jay.eye.em
    ”Haddock”

Volgens een Poolse medewerker van mijn vader ongeveer een half jaartje :(

Bijdrager
    S.A.F
    ”iCore”
    ”Haddock”

Volgens een Poolse medewerker van mijn vader ongeveer een half jaartje :(

Werken in het buitenland dan!

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.