15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    poembaa

iPod -> filmpjes van internet erop?

Hallo allemaal,

Ik heb zo’n prachtige iPod Video. Geweldig ding, maar ik maak nu nog niet optimaal gebruik van zijn mogelijkheden.
    Ik krijg wel filmpjes uit mijn iMovie naar hem toe via iTunes. Top (iets met iSquint, had ik hier gelezen en het werkt)!
    Maar … als ik filmpjes van internet wil hebben, dan loop ik tegen het probleem aan dat niet alle filmpjes er zijn op iPod niveau. Bv filmtrailers. Soms krijg je zo’n leuk knopje voor iPod en dan download hij braaf de trailer. Soms zijn die knopjes er niet voor iPod. Ik krijg wel een filmpje te zien, bv in Quicktime. Het moet toch mogelijk zijn om dat te downloaden en om te zetten voor iPod gebruik. Nou, ik krijg dat op mijn harde schijf zetten van dat filmpje al niet eens voor mekaar. Dat is vast een foefje. Maar dan nog naar mijn iPod zetten. Iemand ideeen?
    Dan had ik nog een vraag over video, maar ik denk dat die eigenlijk in een ander onderwerpje hoort: Het schijnt legaal te zijn om filmps van internet te halen (ook hier ergens gelezen). Nou gebruik ik LimeWire. Weet iemand hoe je dat moet doen en waar je op moet letten? Muziek eraf halen lukt best aardig, maar DVD durf ik nog niet zo goed. Had ook al gekeken of ik daar die filmtrailers kon vinden, maar niks … Iemand ideeen?

Alvast bedankt hoor!

Groetjes
    Suzanne

Inactief
    Anoniem

Als ik me niet vergis kan je met Quicktime Pro filmpjes opslaan van internet, Quicktime filmpjes welteverstaan, met Pro kan je ook filmpjes omzetten naar iPod formaat en ze vervolgens op je iPod zetten.

Bijdrager
    poembaa

Ik heb geen Pro. En daarbij … hoe krijg ik die filmpjes opgeslagen vanaf internet. (ik denk dat dit een typische switchersvraag is, maar goed). iSquint kan ook heel goed quicktime formaat filmpjes omzetten, dus ik gok dat ik Pro niet nodig heb.

Bijdrager
    junjur

is het niet verstandiger om (uiteraard alleen auteursrechtvrije) films te downloaden via torrents? dat gaat een stuk sneller en ben je minder afhankelijk van weinig gebruikers als bij limewire. Hoort dit trouwens wel thuis in dit subforumpje?

Bijdrager
    Roksx

Wat al veel moeite zal schelen: Google Video heeft de optie om de video’s te downloaden voor iPod en PSP. http://video.google.com

Bijdrager
    poembaa

Torrents? Is dat een ander programma, maar lijkend op LimeWire?

Neu, dat schreef ik al, het downloaden van films via limeWire hoort hier inderdaad niet. Kwam ik alleen tegen in mijn zoektocht naar trailers op iPod formaat (plus het feit dat ik de gewone trailers niet opgeslagen krijg vanaf internet)

Bijdrager
    jay.eye.em
    ”poembaa”

Torrents? Is dat een ander programma, maar lijkend op LimeWire?

Nee, dat is een type file dat word verdeeld over een meestal groot aantal mensen, die het “stukje” film weer onder elkaar “ruilen”

Bv. Je wilt een prog. hebben van 1GB [:| .] Duurt lang voordat je 1GB heb gedownload. Als er 1000 mensen zijn die die prog. willen hebben, zorgt een Torrent ervoor dat elke persoon 1MB krijgt [duurt niet lang om te downloaden] Als jij je eigen 1MB hebt, ga je “ruilen” met de andere personen die dat progje. ook willen :) Dat maakt het soms mega snel:lol:

Bijdrager
    awi

ongeveer 30 euro voor QT pro is een heel schappelijk prijsje voor veel extra functionaliteit tov de gewone versie.

voor de ipod kun je gewoon de filmpjes omzetten naar mp4 of h264 codec. H264 tot 320×240 pix, de mp4’s kunnen wat groter Aantal pixels per frame moet onder de 230000 blijven.

Bijdrager
    awi

omzetten van wmv’s en realmedia zal lastig zijn, wmv wellicht via de flip4mac plugin

Bijdrager
    poembaa

Het omzetten van de filmpjes naar iPod dat lukte met iSquint ook prima. Maar zoals bv filmtrailers zijn er vaak alleen via websites en dan dus niet voor de iPod. Het lijkt me dat je dan op die website op de een of andere manier wel dat filmpje kunt opslaan op je eigen schijf, maar hoe? Dan kan ik altijd proberen of iSquint dat zelf opgeslagen filmpje wil omzetten voor mijn iPod.

En hoe kom ik aan Torrent? Ik ga wel effe googlen, da’s wel net zo handig!

Bedankt voor het meedenken vast.
    Groetjes
    Suzanne

Bijdrager
    iMac-Boy

Op deze site staat een heleboel uitleg over video conversies en hoe je films op je iPod zet, makkelijk uitgelegd in het nederlands.

Inactief
    Anoniem
    ”poembaa”

Maar zoals bv filmtrailers zijn er vaak alleen via websites en dan dus niet voor de iPod. Het lijkt me dat je dan op die website op de een of andere manier wel dat filmpje kunt opslaan op je eigen schijf, maar hoe?

Daar heb je dus QuickTime Pro voor nodig… vrees ik. Tenzij er ergens “Download Trailer”, of iets vergelijkbaars staat.

Bijdrager
    Ingridvayne

Hallo,

Ik heb ook zo’n prachtige iPod video. Nou heb ik videoclips gedownload van internet. Het enige probleem nu is dat de bestansformaten niet geschikt zijn voor de Pod.
    Al het exporteren lukt me wel in Quicktime en iTunes etc. maar bij de .mpg’s brengt hij het geluid niet mee.
    Dus dan heb ik filmpjes op de Pod zonder muziek. Terwijl het videoclips zijn. Wat nu??
    Ik heb gelezen dat je het kon instellen etc. maar op de plek waar dat kan wil hij niet. Hij geeft aan dat er geen audiospoor is, en ik dus niks kan instellen.
    De lettertjes zijn op die plekken grijs, dus ik kan ze niet indrukken.
    En ja, bij het afspelen van de .mpg hoor ik echt geluid!

Dus….voor de allerslimsten onder ons:

Help mij verder met mijn iPod!

Bijdrager
    iRik
    ”poembaa”

Ik heb geen Pro. En daarbij … hoe krijg ik die filmpjes opgeslagen vanaf internet. (ik denk dat dit een typische switchersvraag is, maar goed).

iPod video formaat wordt automatisch gedownload. Andere trailers kan je downloaden (naar je harde schijf) door de link (die moet eindigen op .mov) te kopieren en te plakken in het ‘Downloads’ venster. De .mov link moet je in de broncode opzoeken.. Weergave–>Toon bron versie)

oja, normale trailers kun je ook opslaan door te wachten tot het hele filmpje geladen is en op het driehoekje te klikken en ‘Bewaar als Quicktime-film’ te selecteren.

Inactief
    Anoniem

@Ingridvayne

Ik denk dat je een zogenaamde “muxed MPEG” hebt. Daarin zitten het audio- en videogedeelte op hetzelfde spoor. Je moet die “de-muxen”… of uit elkaar halen. Is een heel werk, maar er is ook goed nieuws.

Gewoon even Podner kopen… kost nog geen 10 Euro en dat programma doet alles voor je.

Je kunt het gratis proberen… dus “no risk”!:wink:

http://www.splasm.com/products/productpodner.html

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.