7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Element

Ipod fatsoenlijk multiplatformeren

Hallo,

Ik heb ondertussen voor de derde maal mijn Ipod voor Mac en windows geformatteerd (door gewoon ook de de optie formatteren onder windows te gebruiken en pas daarna mijn ipod met gegevens te vullen)

Voor de derde keer ook verdwijnt er spontaan muziek uit mijn verborgen folder. Als ik dan Ipoddisk gebruik en naar mijn verborgen folder wil kijken, zie ik dat de mappen met daarin de mp3-bestanden wel nog zichtbaar zijn maar onder “toon info” zie ik dat het bestand dan 0kb groot is.

Wat ik ook merk is dat eens ik mijn ipod heb geformatteerd onder windows en ik sluit hem voortaan aan op mijn mac, dat mijn imac behoorlijk lang nodig heeft vooraleer ipod icoon in de finder verschijnt of onder itunes for that matter.
    Als ik mijn ipod heb hersteld en hij is enkel geformatteerd voor de mac, wordt ie onmiddellijk herkend.

Wat gebeurt er hier?

Bijdrager
    505

Je kunt je iPod formateren zodat die bruikbaar is voor beide systemen.

In het schijfhulprogramma als MSDOS.

Bijdrager
    Element

yes dat heb ik ook gedaan, dat is het probleem ook niet.
    lees anders effe opnieuw:wink:

thanks

Bijdrager
    deSpaanseRente

Het verdwijnen van bestanden/mappen heb ik nooit meegemaakt;
    echter het veel trager herkennen (& in mijn geval trager werken van de iPod) heb ik wél meegemaakt toen ie op FAT32 was geformatteerd. Niet meer dus. Om dingen over te zetten van Mac naar windows gebruik ik liever andere media.

Bijdrager
    Element

nou ja ik begin ook te denken dat ik liever iets anders gebruik voor bestandsoverdracht als dat zo lang duurt.

Enkel de Ipod is ZO handig hiervoor ipv met cdr’s of DVDR’s te zitten slepen

Bijdrager
    deSpaanseRente

Jup, idd. Maar die nadelen zijn het me niet waard. (En m’n iPod staat toch propvol muziek dus in mijn geval maakt het nu toch al niet meer uit ^^)

Bijdrager
    PeterB

Hallo allemaal, deze chat gevolgd, maar mij nog niet duidelijk wat nu de beste manier is om mijn Ipod muziek (geladen van mijn Imac), over te zetten naar de windows laptiop op mijn werk.

– formatteren van de ipod opde windows machine (verlies ik dan niet de muziekdata)
    – of is er een progje hiervoor wat ik op de windows machine kan uploaden zodat ik de schijf fatsoenlijk kan benaderen en vervolgens kan importeren.

Dank

Peter

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.