6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    deSpaanseRente

iPod Fat32 via Macosx

Bestaat er een mogelijkheid om de iPod naar FAT32-bestandsformaat te zetten (compatibiliteit met windows) vanuit Macosx? Want tot hiertoe heb ik dat dan gedaan via windows, maar via Macosx zou wel gemakkelijker wezen lijkt me als het mogelijk is.

Bijdrager
    PietjePuk

Ja, gewoon naar “disk utility” (schijfhulpbeheer ofzo) gaan en daar de schijf selecteren, wissen en als bestandsstructuur Fat32 (windows) kiezen.

edit: kzie net dat je een iPod bedoeld, het OS van de iPod zal je wel via een windows moeten installeren/updaten. Ik dacht dat je het over een gewone harde schijf had.

Bijdrager
    Napsju

Ik vraag me bij dit soort vragen altijd af waarom dit moet. Je hebt OS X, wat wil je dan nog met Windows? :?

Het is inderdaad alleen mogelijk door de iPod updater te draaien vanaf Windows. Je iPod is dan helemaal leeg en dien je hem dus opnieuw te vullen. De batterij van je iPod zal dan ook sneller leeg zijn dan wanneer je hem lekker HFS laat. (eigen ervaring)

Bijdrager
    Nikita
    ”Napsju”

Ik vraag me bij dit soort vragen altijd af waarom dit moet. Je hebt OS X, wat wil je dan nog met Windows?

Ik kan me voorstellen dat als je zowel een Windows pc hebt en een Mac, je je iPod op beide wil kunnen aansluiten. Of je iPod als externe HD gebruiken, kan natuurlijk ook nog:)

Bijdrager
    deSpaanseRente

waarom?
    Omdat ik veel bezig ben met muziek maken, opnemen, mixen en bewerken. En mijn iPod nu eenmaal ideaal is om grote (audio)bestanden over te brengen als externe harde schijf.
    En omdat we nu niet met van die grote oogkleppen willen oplopen en niet lekker koppig zeggen dat Mac toch beter is maar ondertussen wel met geen enkele windows-gebruiker kunnen samenwerken:wink:

En van dat leeglopen is hélemaal niet waar want heb het al een paar keer gedaan. Dus ik weet niet goed waar je dat vandaan haalt.

Bijdrager
    Napsju

Nogmaals:

”Napsju”

eigen ervaring

iPod 3g @ FAT32 = 6 uur max
    iPod 3g @ HFS+ = 7 uur max

Beiden met de zelfde playlist. Vantevoren volledig ontladen en dan met de netvoeding opgeladen.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.