12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    itachi

iPod EU model en NL model?????

http://www.redcoon.nl/index.php/cmd/shop/a/ProductList/cid/18024/0/iPod/
    ze bieden de “gewone” iPod video aan voor 330 euro
    daaronder is een witte EU-model video iPod voor 270 euro….

sinds wanneer is er een eu model en wat is het verschil???????

Bijdrager
    kaiser pro

vreemd, maar als het waar is san is het wel heel goedkoop.

Moderator
    unSOUND

Die zijn vaak geïmporteerd uit goedkopere landen, en hebben soms dus ook een andere stekker op de adapter, en geen Nederlandse handleiding. Daarbij doen sommige winkels moeilijk bij reparaties van geïmporteerde modellen.

Bijdrager
    error

Garantie op Apple producten is wereldwijd… bij een deffect binnen de garantie moet je naar Apple en niet naar een winkel.

Moderator
    unSOUND

Okee, dan is dat veranderd… vroeger had je op iPods enkel garantie in het land van aankoop, en een import werd niet als geldig aanvaard.

Bijdrager
    error

Ik koop mijn iPod liever in NYC vanwege de volumebeperking alhier (en de prijs aldaar). Ooit ging er een kapot door een foutieve adapter van Apple.

In Nederland keurig vervangen, zonder problemen. Ik had toen wel een iPod met die volumebeperking… maar toen was er weer goPod.

Bijdrager
    Meneer Guggenheimer
    ”error”

Garantie op Apple producten is wereldwijd… bij een deffect binnen de garantie moet je naar Apple en niet naar een winkel.

Klopt maar alleen voor iPods en Macbooks (pro’s) (dus wat draagbaar is) Powermacs bijvoorbeeld niet.

Bijdrager
    error

Aha… maar da’s ook niet echt handig om die buiten de deur te kopen.

Bijdrager
    astra
    ”error”

Interessant, waar heb je dat vandaan?

Bij mijn weten is het bij het geldende consumentenrecht nog steeds zo dat je producten bij de detailhandel koopt en daar ook je wettelijke garantie hebt.

Dat Apple daarnaast een eigen (fabrieks-)garantie geeft waar de dealer jou naar afschuift, een direct eindgebruikersmeldpunt heeft of zelfs extra 3jarige direct garantie verkoopt, moeten ze allebei helemaal zelf weten, maar dat alles ontslaat de detailhandel/dealer niet van zijn garantieplicht voor de producten die hij verkoopt.

Bijdrager
    flexxx

’30 Gb flashgeheugen’?? Hier zit toch geen FlashCard in?

Bijdrager
    error

Tja… als jij een iPod bij de Dixons of MediaMarkt koopt en daar is iets mee mis… dan kan je wel naar de winkel terug om dat ding in te leveren… maar die winkels sturen die Apple spullen rechtsreeks naar Apple.

Als je dus zelf je garantie-zaken rechtsreeks met Apple afhandeld win je tijd en onnodige discussies met de verkoopmedewerkers van die retailers. Als er iets mis is (buiten mijn schuld) met m’n Apple spullen – waar ik het ook gekocht hebt bel ik eerst Apple Support.

Heb je jezelf zo’n verlengde garantie laten aansmeren en je zit niet meer in de fabrieksgarantie… ja dan loop je dus naar de winkel.

Bijdrager
    Esquare
    ”Meneer

Klopt maar alleen voor iPods en Macbooks (pro’s) (dus wat draagbaar is) Powermacs bijvoorbeeld niet.

Sinds vorig jaar geldt het voor álle Apple-apparatuur:
    http://www.appleinsider.com/article.php?id=1532

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.