6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Veldepukk

Ipod en Excel of Access

Ik zoek een mogelijkheid om alleen de titels/albums/genres en zanger of groep te importeren in Excel of Access vanuit de Ipod bib. bestaat deze? dank Veldepukk

Bijdrager
    Pieterr

Of nog makkelijker, in iTunes: File –> Library –> Export Playlist…

Je krijgt dan wel iets te veel informatie in het tekstbestand, maar wat je niet nodig hebt kun je verwijderen in een teksteditor alvorens te importeren in Excel.

Bijdrager
    Sumar

@ Pieterr:

Dat geeft niet altijd een goed resultaat: als in het commentaar van de track harde nieuwe regels staan dan verslikt Excel zich erin.

Als iemand hier een oplossing voor heeft zou dat heel fijn zijn.

Bijdrager
    Pieterr

Ik heb zelf een programma geschreven wat de “iTunes Library.xml” file inleest en interpreteert. Ik kan in principe dus iedere willekeurige informatie (tracks, playlists) in tekstvorm genereren. Het is een command-line only tool, dus het ware Mac gevoel krijg je er nog niet bij…;-)

Bijdrager
    Sumar
    ”Pieterr”

Ik heb zelf een programma geschreven wat de “iTunes Library.xml” file inleest en interpreteert. Ik kan in principe dus iedere willekeurige informatie (tracks, playlists) in tekstvorm genereren. Het is een command-line only tool, dus het ware Mac gevoel krijg je er nog niet bij…;-)

Daar heb ik inmiddels veel belangstelling voor. Heb een Applescript geschreven die dat doet (via iTunes) maar dat is dermate traag dat het niet leuk meer is… (loopt nu al enige uren)

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.