9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    Misja

iPod en de terugkerende pauze

Allen,

Heb sinds gisteren een nieuwe koptelefoon. Prachtig ding van AKB, alleen nu springt tijdens het luisteren de iPod op onregelmatige tijden plots op pauze. Uit het archief begreep ik dat dit te maken heeft met het feit dat de iPod ‘denkt’ dat de koptelefoon losgekoppelt is, terwijl dit niet zo is.
    Heeft iemand een huis, tuin of keuken trucje om deze denkfout uit te schakelen?

alvast dank.

Bijdrager
    1973

Heb je het probleem ook met een andere koptelefoon?

Bijdrager
    Misja
    ”Richard

Heb je het probleem ook met een andere koptelefoon?

– Nee, met die witte oordopjes had ik geen last. Maar daar wilde ik nu juist vanaf…

Bijdrager
    1973

Vreemd….en je nieuwe koptelefoon in een andere bron? Geeft die dan een storing? Wellicht dat het geluid dan ook wegvalt, want dan zou je koptelefoon namelijk stuk kunnen zijn. Je iPod checkt of er wel of geen stekkertje inzit. En die zit er in, maar misschien is daar wat mis mee….

Bijdrager
    Misja

Nee, nee, zoals onder andere hier te lezen valt heeft het met het gaatje van de iPod te maken en het contact dat ie maakt met de nieuwe hoofdtelefoon. Ik zal eens proberen met een stukkie tape o.i.d. om het contact nauwer te maken. Vroeg me alleen af of iemand daar al ervaring mee had….

Bijdrager
    1973

Ach zo…

Maar als je al met stukjes tape moet gaan werken, dan mankeert er toch wat je koptelefoon? Jackplug is toch een jackplug?

Ik zou niet akkoord gaan met een product als ik met stukjes tape het werkend moet krijgen.

Bijdrager
    Lustigson

iPods schieten inderdaad op pauze als je de koptelefoonplug eruit trekt. Zelf heb ik wel eens problemen gehad met de plug van de standaardkoptelefoons van m’n iPod nano in m’n werk-pc, dus misschien heeft de combinatie van die plug en de iPod-ingang iets specifieks wat het voor andere aansluitingen lastig(er) maakt.

Bijdrager
    JDVM

Ik heb ooit iets gelezen dat je met een lampje twee plugjes kon zien zitten in de jack.
    Als je deze dan wat naar binnen boog maakten alle oordopjes beter contact, waarmee het probleem opgelost zou zijn.
    Misschien kun je dat proberen, maar ik raad je aan eerst ff verder te zoeken/Apple te mailen;)

Bijdrager
    kitten

hey, ik heb ooit het zelfde probleem gehad, ligt gewoon aan de jack van de koptelefoon…ik heb toen een nieuwe gekocht en die doet het prima, komt omdat ie slecht contact maakt, en omdat een plugje nooit exact 3,5 mm is, soms zit er verschil in en een ipod is nou eenmaal gevoelig

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.