30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 37)
  • Q:
    Bijdrager
    staaf

iPod de beste?

Ben zelf applelaar, en gebruik de iPod met veel genoegen. Mijn Kids echter krijg ik er niet achter. Zij beweren dat een iPod inmiddels achterhaalt is en dat er veeeell betere mp3 spelers zijn die veel meer kunnen.
    Nou begon ik inmiddels zelf ook een beetje te twijffelen: is ipod de enige speler die met iTunes samen kan werken. Is daar nu nog steeds niemand op gekomen?

Bijdrager
    MJG

Het gaat volgens mij niet “meer kunnen”. Het gaat om de manier waarop.

Hoe vaak gebruik je daadwerkelijk een, bijvoorbeeld, fm-radio? Het grootste deel van de tijd komt er toch alleen maar ruis uit..

Bijdrager
    Esquare
    ”staaf”

Zij beweren dat een iPod inmiddels achterhaalt is en dat er veeeell betere mp3 spelers zijn die veel meer kunnen.

Die zijn er altijd geweest. De misvatting is dat ‘meer kunnen’ gelijk is aan ‘beter’. Bijna altijd is het tegendeel waar.:)

Inactief
    Anoniem

Waarom zijn er 100 miljoen iPod’s verkocht als ze achterhaald zijn:?

Bijdrager
    Eswip

Ja er zijn genoeg andere mp3 spelers, ja er zijn mp3 spelers die meer features hebben, ja er zijn mp3 spelers die een betere geluidskwaliteit hebben en ik heb geen idee of ze ook met iTunes werken.

Inactief
    Anoniem
    ”staaf”

Zij beweren dat een iPod inmiddels achterhaalt is en dat er veeeell betere mp3 spelers zijn die veel meer kunnen.

Véél beter lijkt me sterk, aangezien bijna iedereen dezelfde componenten gebruikt. Apple koopt die gewoon, net zoals de concurrentie.

Bijdrager
    Ben271185

Waarom zijn er 100 miljoen iPod’s verkocht als ze achterhaald zijn

Omdat de iPod een hype is en sommige mensen verzetten zich tegen een hype door te beweren dat iPods eigenlijk niet zo goed zijn en dat er betere mp3-spelers zijn. Dat kan misschien wel zo zijn, maar ik zou persoonlijk nooit een andere mp3-speler kiezen. Het gebruiksgemak, het design, … alles is perfect. Kijk je naar andere mp3-spelers dan moet je toegeven dat Apple er met kop en schouders uitsteekt qua design. En kijk bijvoorbeeld naar de manier waarop het samenwerkt met iTunes, ‘it just works!’

vaak gebruik je daadwerkelijk een, bijvoorbeeld, fm-radio?

Volledig mee akkoord, voor veel mensen is dat een argument om te zeggen dat de iPod ‘slecht’ is en dat ze liever voor Creative (of zo) kiezen. Maar een mp3-speler koop je toch om naar je eigen muziek te luisteren? De muziek die enkel jij goed vindt!

En om antwoord te geven op je vraag, alleen de iPod werkt samen met iTunes.

Bijdrager
    Gloaming

Zo’n Creative Zen Stone wordt wel herkend in iTunes (mac), hij komt dan bij de diverse media tab te staan. Maar muziek beheren (verplaatsen, syncen, whatever) gaat niet.

Vergeet niet, jij bent de ouder, you’re in controle.
    Vertel ze maar dat wanneer ze een andere mp3 speler kopen ze huisarrest krijgen.

Grapje.

Het draait niet om de specs. Je kunt tegenwoordig een 46546664654 GB MP3 speler halen voor 10 euro bij de Blokker, maar wanneer je constant een voor een door me muziek heen moet “clicken” is het niet erg praktisch.

Gebruikersgemak, ondersteuning en design is ook erg belangrijk. Ik had laats een Creative nano whatever mp3 ding bij de MediaMarkt gehaald (cadeau). Dat ding werkte van geen meter (software en hardware bugs).

En nu met die nieuwe iPod’s en nieuwe prijzen krijg je meer waar voor je geld.

Waar vind je nu een muziek en video speler van 8GB voor 200 euro (nano), of een van 80GB voor 250 (classic)?

Bijdrager
    Cloudsurfer

iPod is zeker niet de beste speler, maar wel de enige speler met, voor zover ik weet, volledige Mac-compatibiliteit.

Probeer maar eens een Zen of Zune op de Mac aan de gang te krijgen.

Bijdrager
    staaf

aan het aantal reakties te zien denk ik dat de ipod redelijk populair is…
    ik ben om.

bedankt allen

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

De ipod-hype is achterhaald, niet de de ipod.

Welke MP3-speler heeft een touch-scherm? Welke MP3-speler heeft een harde schijf van 80 of 160 gig?

Als ik mijn Ipod 2de generatie (10Gig) vier jaar geleden liet zien aan een 16-jarige vonden ze het fantastisch. Als ik dat nu doe spreken ze over een koelkast van een Ipod.

Wat ze vergeten is dat ie na vier (en een half) jaar nog steeds werkt als een klok en dat de batterij nog nooit vervangen is. Andere MP3-spelers die gelijktijdig gekocht zijn liggen ondertussen allemaal netjes op het stort.

Laat ze maar lekker verder klommelen met hun Zens en hun Creatives.

Bijdrager
    macer

niet dat ik van ipod naar een andere mp3 speler wil switchen, maar ik ben dan toch benieuwt welke mp3 spelers je kinderen bedoelen die veel beter zijn.

Bijdrager
    Osirison

Dat is al snel natuurlijk in een Mac/Apple forum he :)

Ik ben zelf ook ipod gebruiker, eerst nano nu touch, en nog steeds zeer blij met die spelers, ik gebruik ze op een MBP dus dat werkt heerlijk.
    MP3 speler is toch een persoonlijk voorkeur, ik doe veel met audio en heb goede oren, en om heel eerlijk te zijn is het geluid van een ipod niet perfect, zonder EQ is het prima, maar loudness of extra laag dat voegt een hoop “distortion” toe aan de audio.
    Maar ook al hecht ik veel waarde aan audio ik vind gebruiksgemak, look en gegelijkheid ook belangrijk.
    Waar andere players van plastic en plastic zijn is iPod van glas en aluminium of staal :apple: 8)

”staaf”

aan het aantal reakties te zien denk ik dat de ipod redelijk populair is…
    ik ben om.

bedankt allen

Bijdrager
    Gloaming
    ”macer”

niet dat ik van ipod naar een andere mp3 speler wil switchen, maar ik ben dan toch benieuwt welke mp3 spelers je kinderen bedoelen die veel beter zijn.

Die lelijke van Samsung met die uitklapbare speakers, dat fischerprice ding van Creative waarmee je een wallpaper kunt kiezen in je menu’s, of dat ding van Microsoft waarmee je DRM loze liedjes kunt versturen met DRM aan aan of dat Arcoss ding met zo’n “groot” schermpje waarmee ze leuk door hun muziek collecties heen kunnen KLIKKEN of die wegwerp stickjes van 10 euro bij de Blokker… the list goes on…

Bijdrager
    stel maar

ik vind de creative zen eigenlijk lelijk. en hij is enorm dik.
    een klas genoot van mij heeft een 30 Gb maar mijn 80GB was zelfs vele malen dunner.
    en op de Zen zit ook een reset knop en ik zag hem die vaak indrukken omdat hij langzaam werd.

Inactief
    Anoniem

Uiteindelijk ben je duurder uit met een Blokker ding. Ze gaan om de halverklap kapot. Scheur in het scherm daardoor vocht erachter komt en het is uit met de lol. Dus kun je weer een nieuwe gaan halen. Een iPod levert 2de hands ook nog aardig wat geld op:D

Inactief
    Anoniem
    ”stel

ik vind de creative zen eigenlijk lelijk. en hij is enorm dik. een klas genoot van mij heeft een 30 Gb maar mijn 80GB was zelfs vele malen dunner. en op de Zen zit ook een reset knop en ik zag hem die vaak indrukken omdat hij langzaam werd.

Die software is wel wanabe iPod:?

Bijdrager
    Gloaming
    ”stel

ik vind de creative zen eigenlijk lelijk. en hij is enorm dik. een klas genoot van mij heeft een 30 Gb maar mijn 80GB was zelfs vele malen dunner. en op de Zen zit ook een reset knop en ik zag hem die vaak indrukken omdat hij langzaam werd.

Die dingen hebben niets voor niets een resetknop…

Bijdrager
    macer

ik zie die zune, die van samsung met speakers, en die van creative echt niet als iets beters dan een ipod, het enige wat ze meer hebben is speakers (dat toch alleen maar irritant is) en een radio ( die je ook los kan kopen als je dat echt wilt) kortom ipod is the best! :D

Bijdrager
    Macs

Iemand zei ooit:

”Iemand”

Minder kan ook meer zijn!

Bijdrager
    Cenobyte

Tja, alles is relatief. Ik sprak laatst iemand die geen iPod wilde omdat “dat ding alleen maar met iTunes te vullen was en dat vond ie k*t”. Rare redenering, maar ik kan me er wel in vinden… Als je een hekel hebt aan iTunes, zul je het werken met de iPod ook nooit prettig vinden. Ik persoonlijk vind iTunes een geniaal programma :D

Moderator
    unSOUND

Ikzelf heb de combinatie:

iPod + Blueye + Sony E71 dopjes.

Geweldige combinatie. De iPod is al geweldig van zichzelf, de Blueye voegt daar nog wat aan toe: Afstandsbediening, Bluetooth headset en FM radio in 1… Geweldige combinatie als je het mij vraagt…

Zie ook: http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?p=1277468#1277468

Bijdrager
    STEVEJ0BS

Synchroniseren is iets dat ik nooit helemaal begrijp. Als ik het doe ben ik nooit zeker van mijn zaak.
    Bij Apple producten gaat synchroniseren vanzelf en zonder problemen. Bij Apple gaat alles zonder problemen. Daarom vind ik het ook zo’n mooi merk. Eenvoud.

Daarnaast is het gewoon mooi en is ‘lekker’ om te gebruiken.

Bijdrager
    JDVM

’t Is inderdaad maar wat je fijner vind werken. Heb lange tijd een Creative gehad, vond ik prima werken, betere geluidskwaliteit en radio. Ben op iPod overgestapt omdat ik er een won, nu wil ik niks anders meer. iTunes vind ik erg fijn werken en een iPod is natuurlijk wel de mooiste MP3speler. Waarschijnlijk nooit meer een andere MP3 (ook omdat alle (dure) accecoires natuurlijk niet op andere MP3spelers werken).

Bijdrager
    Egwene Sedai

ik heb mijn Zen verkocht, omdat ie vol was (5 GB) en niet op mn iMac kon. nu hebt ik een iPod Classic 80 GB, en ik ben heel blij:)

Bijdrager
    d3nn

Ik herken het probleem dat kinderen komen met van die rare verhalen over mp3 spelers die vanalles kunnen. Het is namelijk zo dat ik een kleiner zusje heb die graag een mp3 speler wou kopen van haar zuur gespaarde geld en ik raad haar dan ook direct een iPod aan. Maar nu is er op TV een reclame van een speelgoedwinkel over een zogenaamde “hippe mp3 speler” **Hipe kuch kuch** en die heeft ze nu dus gehaald want wat op TV gezegt wordt is altijd goed en cool dacht ze denk ik ofzo.

Nu zijn we 3 weken later en hij is al kapot. Nou heb ik haar mijn iPod maar gegeven want dan heb ik zelf een excuus om een nieuwe te halen ;). Maargoed, het blijft een rare situatie want terug gaan levert ook geen ruk op.

Bijdrager
    TimL

Nou, ik denk dat de hype eromheen het beeld van de iPod een beetje naar de haaien helpt. Ik weet nog wel dat ik een van de drie mensen was op school die een iPod had. Paar jaar later heeft iedereen er een. Als iedereen zo’n ding heeft, ga je naar alternatieven zoeken. Spelers die net die extra functie hebben die die gehypte iPod niet heeft. Om niet bij de ‘hypers’ te horen. Uiteindelijk kan niemand om de iPod heen, maar goed. Ik vind de iPod simpelweg een geniaal apparaat en zou dan ook echt geen andere mp3-speler willen hebben. Ik heb wel een jaar een andere mp3-speler gehad, iAudio X5, maar nu ik weer een iPod heb mis ik die allemaal niet. Het design, de gebruiksvriendelijkheid, iTunes, beeldkwaliteit, zoek functie, snelle doorspoel functie en ga zo maar door. Enige minpunt is dat de oordopjes die erbij komen verschrikkelijk zijn, maar dat los je op door goede oordopjes te halen en dan heb je perfect geluid.

Bijdrager
    iMike
    ”MacApp”
    ”stel

Die software is wel wanabe iPod:?

Andersom iPod is helaas wannabe creative daarom hebben ze ook 100 miljoen dollar moeten betalen aan creative…..

Heb de schurft aan creative btw:P

Bijdrager
    Ri.Co

de iPod is ook gewoon heel erg stevig, ik heb al verhalen gehoord van mensen die hun iPod per ongeluk in hun broek lieten zitten toen die in de was ging of iemand die zen iPod op het dak van zen auto liet liggen en een winter later weer terug vond,
    ik heb nog nooit iemand horen zeggen dat zen iPod stuk was gegaan

de iPod is er ook voor iedereen vb. een arme student die al zen geld uit geeft aan uit gaan (kuch*ik*kuch) en voor op de fiets wat muziek wil koopt de shuffle, voor iemand die graag mooie design wilt en graag op schept over zen iPod is er de iPod touch fo de iPhone, voor de studen met iets meer geld is er de nano, voor mensen die veel met muziek bezig zijn voor werk, of gewoon heel erg veel muziek hebben, is er de classic,
    je kan ook mp3 spelers kopen met heel erg veel functies die je niet gebruikt, met de iPod kan je die functies kopen.

Bijdrager
    xyus89

Dag,

Om even te reageren.

Sinds vandaag heb ik de creative stone en deze werkt wel met itunes.
    Hij word herkent en je kan er wel muziek op beheren, het enigste wat niet gaat is playlists er naar toe verslepen.

En de iPod Shuffle is echt te duur voorwat het is, 80 euro voor een 1gb mp3 speler?
    Terwijl de goede creative zen stone exact de helft vd prijs is of vinden jullie die het normaal om 40 euro meerwaarde te betalen om dat het een “iPod” is?

xyus

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 37)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.