17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    T-sec

iPod Classic verdwijnt, wat nu..?

De iPod Touch heeft een maximale capaciteit van 64Gb.
    De iPod Classic heeft een maximale capaciteit van 160Gb.

Wat nu als je bijvoorbeeld > 200 audio CD’s in maximale .wav kwaliteit wil importeren in iTunes en op 1 iPod wil zetten?

Klinkt misschien vooruitstrevend of onpraktisch, maar die mogelijkheid verdwijnd nu dus met discontinueren van de iPod Classic.

Bijdrager
    Hansi2124

Ik ben meer benieuwd naar de beweegreden om zoveel cd’s volledig op een mp3-speler te plaatsen……
    Ten eerste kost het veel tijd en ten tweede veel ruimte en ten derde merk je van de volledige kwaliteit niets in vergelijking met mp3 op 192kbs….

Bijdrager
    Soulshaker
    Bijdrager
    KarelWillem

Waar verdwijnt de iPod classic?

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

De classic gaat er niet uit hoor!

Bijdrager
    pludgers

Misschien eerst even kijken of hetgeen wat je zegt wel waar is voordat je paniek gaat zaaien;-)

Bijdrager
    Scrooge McDuck
    Hansi2124 op 02 september 2010

Ik ben meer benieuwd naar de beweegreden om zoveel cd\’s volledig op een mp3-speler te plaatsen……
    Ten eerste kost het veel tijd en ten tweede veel ruimte en ten derde merk je van de volledige kwaliteit niets in vergelijking met mp3 op 192kbs….

Een audiofiel zou je een klap voor je kop geven…

Nee, je hoort het verschil niet tussen lossless en lossy op 192kbps afgespeeld met je ipod oortjes.
    Op een high end systeem daarentegen wil je echt geen lossy draaien. Mijn Classic heeft dan ook alleen maar ALAC er op staan.

Bijdrager
    T-sec

Don’t shoot the messenger: http://gizmodo.com/5627641/dear-ipod-classic-rip

Ps. Welke de site inmiddels hebben aangepast op een te snelle reactie.

Bijdrager
    T-sec

Lees eens een audionummer in op 192kbs mp3 en in .wav formaat.
    Speel die nummers eens achter elkaar af op een goede audioset.
    Dan hoor je het verschil wat je met de meeste witte oordopjes mist.

Bijdrager
    Hansi2124

Ja, maar ik vind een mp3-speler met oordopjes niet gelijkwaardig aan een goede audioset hoor. Daarom plaatste ik ook die opmerking.

Bijdrager
    Scrooge McDuck

Mijn iPod Classic is gelinkt met m’n HiFi. Ik wilde dus zeggen dat het helemaal niet zo gek is om al je cd’s te rippen naar je Classic.

Bijdrager
    Hansi2124

Okay, op die fiets….

Bijdrager
    1984
    Scrooge op 02 september 2010

Mijn iPod Classic is gelinkt met m\’n HiFi. Ik wilde dus zeggen dat het helemaal niet zo gek is om al je cd\’s te rippen naar je Classic.

Inderdaad, en dan moet je her en der eens in de horeca gaan kijken, en van je Classic kun je altijd nog een externe HD maken.

Bijdrager
    T-sec

Ik vind het ook een ideale gedachte om rond de 200 CD’s in .wav kwaliteit bij je te hebben middels een iPod.
    In de auto middels een kabeltje naar de radio, in het vliegtuig met oordopjes, en thuis in het docking station.

Had alleen stiekum gehoopt dat de iPod Classic vervangen zou worden voor een Touch met 160Gb onder de kap. Maar helaas, nog (even) een utopie.

Bijdrager
    Soulshaker
    T-sec op 03 september 2010

Ik vind het ook een ideale gedachte om rond de 200 CD\’s in .wav kwaliteit bij je te hebben middels een iPod.
    In de auto middels een kabeltje naar de radio, in het vliegtuig met oordopjes, en thuis in het docking station.
    Had alleen stiekum gehoopt dat de iPod Classic vervangen zou worden voor een Touch met 160Gb onder de kap. Maar helaas, nog (even) een utopie.

160GB in de touch ?
    Dude , dat is flash geheugen , zo ver zitten ze nog totaal niet
    128GB is net op de markt , en zeker nog niet betaalbaar
    Misschien in 2013-15 , en tegen dan zie je pas het einde van de classic

Bijdrager
    Scrooge McDuck

Hij bedoelde misschien Touch met een HDD?

Bijdrager
    T-sec

Hoe de 160Gb hardware in de Touch gemaakt zou zijn, 2x 64Gb chippie, SSD, of HDD, maakt mij niet uit.
    Gaat mij meer om de bevinding van meerderen; dat de iPod Classic ongemoeid wordt gelaten door Apple.

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.