2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:
    Bijdrager
    joris02

iPod Classic stopt met afspelen midden in een filmbestand

Hee,

ik heb een iPod Classic 160 GB van de laatste generatie. Ik heb een tijdje geleden zo’n kabel gekocht waarmee je de iPod aan de tv kan koppelen en video’s direct van je iPod op je tv kijken. Ik heb natuurlijk veel filmbestanden omgezet naar MP4 en op mijn iPod gezet. Veel video’s kan ik zonder problemen afspelen maar steeds vaker stopt de iPod ergens midden in de video met afspelen en gaat ie terug naar het menuscherm. Als ik de video dan weer aanzet begint ie weer bij het begin. Het vreemde is dat als ik doorscroll naar precies het moment waar die stopte hij nu weer opnieuw stopt. Als ik over dat punt heen scroll speelt ie de video weer gewoon verder af. Bij sommige video’s zitten meerdere van zulke punten. Het lijkt dus echt aan de bestanden te liggen omdat het telkens op hetzelfde punt in het bestand gebeurd. Ik dacht misschien moet ik een ander omzet-programma gebruiken, eerst gebruikte ik Visualhub en nu Handbrake, maar het probleem blijft hetzelfde. Ik heb op Google al geprobeerd een oplossing te vinden maar dat is me niet gelukt, alleen op deze pagina lijkt hetzelfde probleem omschreven te worden:
    http://discussions.apple.com/thread.jspa?threadID=1789713
    Er wordt hier gezegd dat sommige video’s dus een te hoge totale bitrate hebben, dit gaat over een iPod nano en die mag dus niet hoger hebben dan 700. Helaas gaat dit dus over een ander type iPod dan die van mij en is het stukje al 2 jaar oud dus niet meer actueel. Maar het kan dus goed daar aan liggen, dat sommige videos een te hoge totale bitsnelheid hebben.

Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen. Als het dus aan die bitsnelheid ligt, wat is het maximale dat mijn iPod zou moeten aankunnen? Hoe kan ik een video met bijv. Handbrake omzetten naar MP4 met dit maximale bitsnelheid?

Heel erg bedankt!

Moderator
    unSOUND

Een iPod Classic heeft bij mijn weten een maximale bitrate van 2500 kbs voor H.264 en mpeg4 video, en 160 kbs voor de audio.

Ikzelf codeer films overigens met QuickTime Pro, en ik gebruik de x264 plugin van MyCometG3, deze heeft een stuk meer opties dan Apple’s eigen codec, en werkt sneller.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.