7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    RobbyH

Ipod Classic start niet meer op

Hey allemaal,

Mijn Ipod Classic 160 GB wil niet meer opstarten. Telkens als ik op de playtoets van het wieltje klik, komt wel het apple logo tevoorschijn, en hoor en voel je de Ipod ratelen, maar na een tijdje gaat dat Apple logo dan in “donkere stand”, licht weer op, begint weer te ratelen en dooft dan weer en zo door tot de batterij leeg is. Leg ik de Ipod aan de pc of het stopcontact dan blijft dat fenomeen zich voortduren…

Zelf al de tips geprobeerd van Apple, nl. hold knop aan en uit en menuknop en middelste knop gelijktijdig ingedrukt houden. Zowel zonder stroomvoorziening als met stroomvoorziening, maar het resultaat blijft hetzelfde.

Weet iemand nog een tip om de Ipod te reanimeren? Of moet ik vrezen dat hij het begeven heeft. Dat zou spijtig zijn, want ik hoopte er nog mee uit te doen tot er een nieuwe update zou zijn gekomen van de Ipods zodat ik meteen een nieuw model kon aanschaffen (liefst een Ipod classic met een nog grotere harde schijf, of wie weet de iPhone met een schijf van 250 GB, maar dat zal keep on dreaming blijven…).

Alvast bedankt

Bijdrager
    MBPuser

Zo te lezen is je HD overleden.. Heb je dit al geprobeerd ?

Bijdrager
    RobbyH

@ MBPuser: ik heb die stappen inderdaad al een paar keer uitgevoerd. Helaas pindakaas….

Bijdrager
    MBPuser

Dan is ie overleden vrees ik, je kan op Ebay wel héél goedkoop een refurbished HD kopen. Uurtje sleutelen en hij doet t weer :thumbsup:

Bijdrager
    RobbyH

Goed nieuws! Heb hem toch nog kunnen reanimeren. Eigenlijk een redelijk stom toeval. Na herhaaldelijk voormelde tips in de link nogmaals gedaan, startte ik de computer opnieuw op. Wat ik voorheen al deed was Itunes al opstarten alvorens ik de iPod verbond. Toevallig deed ik dat dus niet en verbond de iPod met de computer zonder iTunes op te starten en deed voormelde tips. Plots startte iTunes op, gaf aan dat hij een iPod herkende maar door een onbekende fout geen verdere actie kon ondernemen. Dan terug losgekoppeld, iTunes afgesloten, weer opnieuw tips uitgevoerd en toen gaf iTunes aan om het herstelprogramma te downloaden. Dit gedaan zodat de iPod weer naar fabrieksinstellingen kon en dan alles netjes gesynchroniseerd.

Loopt nu als een trein!

Blijkbaar was ’t probleem ontstaan omdat bij een synchronisatie alvorens het probleem ontstond ook Spotify openstond en die wou blijkbaar de iPod leeghalen en de muziek van Spotify erop laden.

Had me er al bij neergelegd dat ik een nieuwe iPod mocht gaan halen, dus nu niet meer nodig. Kan ik wat extra opzij leggen voor de nieuwe iPhone 5 :)!

Bijdrager
    MBPuser

Gelukkig maar :thumbsup:

Bijdrager
    RobbyH

Een update: het probleem deed zich later opnieuw en kreeg de iPod niet meer aan de praat. Dus heb ik hem maar weggegooid in de veronderstelling dat de batterij plat was. Dat was dus vorig jaar.

Om dan toch op vakantie een ruime bib mee te hebben, kocht ik een nieuwe classic. Met goede moed synchroniseerde ik de bibliotheek en na een paar uur stond alles er netjes op. Ik blij…tot ik de iPod ontkoppelde en opnieuw opstartte. Een floepend opstartschermpje, dan gedaan. Weer hetzelfde: een opstart die blijft hangen en je hoort de schijf ratelen tot de batterij leeg is.

Na veel zoeken heb ik het probleem toch gevonden: het zou liggen aan de afspeellijsten of het database bestand dat de bestanden bij houdt in afspeellijsten etc.
    Om het probleem op te lossen diende ik de iPod terug op te starten in diskmode, alles op de harde schijf te verwijderen en opnieuw synchroniseren met zo weinig mogelijk afspeellijsten en gradueel de iPod vullen (eerst eens 20 Gig, dan 50 Gig, dan 80 Gig) etc.

De info heb ik onder andere hier gehaald: restore corrupt iPod

Hopelijk helpt dit andere leden ook voor ze een wellicht nog goed werkende iPod weggooien….:cry:;!

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.