11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    flatwound

iPod Classic niet op te laden met iPad-oplader?

Waarom kan ik mijn iPod Classic (laatste generatie) niet opladen met de oplader van m’n iPad 3?

Bijdrager
    Yggdrasil

Omdat de iPad adapter vele malen ‘sterker’ is dan die van de iPod gok ik.

Bijdrager
    KarelWillem

In principe geeft een adapter niet meer af dan er gevraagd wordt.
    Dus zou dat geen probleem moeten zijn.

Bijdrager
    iMacDonalds

omdat Apple meer geld van je wilt.

Bijdrager
    Beech

Welk verbindingssnoertje tussen iPod en oplader gebruik je ?
    De oplader is 5,0 V en kan voldoende stroom leveren, dus daar ligt het niet aan. Dus dan ligt het aan de verbinding.

Bijdrager
    puchelaar

Vreemd. Ik kan mijn iPod Classic van de één-na-laatste generatie wel opladen met de oplader van een iPad 2. En die is hetzelfde als die van de iPad 3, toch?

Geen vuiltjes in de aansluiting van de iPod?

Bijdrager
    flatwound

Ik gebruik deze kabel:
    http://store.apple.com/be-nl/product/MA591G/B/apple-dockconnector-naar-usb-kabel
    met deze adapter:
    http://store.apple.com/be-nl/product/MC359ZM/A/10-w-usb-lichtnetadapter-voor-apple-ipad

iPod Classic staat idd niet tussen de compatibele toestellen voor die adapter. Vraag is: waarom?

Bijdrager
    flatwound

@puchelaar
    Geen vuiltjes hoor. iPod laadt overigens netjes op wanneer ik hem met dezelfde kabel aan m’n iMac hang.

Bijdrager
    Beech

Even voor mijn duidelijkheid: wat bedoel je met “niet opladen”, er wordt niet aangegeven dat er geladen wordt, of de iPod blijft na uren leeg ?

Bijdrager
    flatwound

@Beech
    Op het scherm van de iPod gebeurt simpelweg niets wanneer hem inplug. Of hij desondanks toch oplaadt, heb ik nog niet uitgetest.

Nu, volgens de info in de link hierboven zijn de adapter en de iPod inderdaad niet compatibel.

Bijdrager
    flatwound

Maar hier staat dan weer “While designed for use with the iPad, you can use the iPad 10W USB Power Adapter to charge all iPhone and iPod models by connecting them using a Dock Connector to USB cable.”

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.