11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Bernadictus

iPod classic interface te poorten naar iPod video?

Zoals in het onderwerp gesteld.
    Zal de nieuwe interface ook geupdate worden op de oude video?
    Of is dit fundamenteel onmogelijk?

Bijdrager
    KarelWillem

Het zal misschien mogelijk zijn, maar ik verwacht niet dat het gebeurt.

Geblokkeerd
    Anoniem

Ik denk niet dat dat kan. Ze zullen de hardware (processor?) e.d. wel wat
    verandert hebben.

Bijdrager
    jago

Ik denk zelfs dat op de nieuwe iPods stiekem ook die OSX versie van de iPhone draait.
    Ik denk wel dat het technish mogelijk is, maar apple zal het niet doen. Zij zien je liever een nieuwe kopen.

Bijdrager
    Pascalvo

Ik vind het wel jammer dat ze het niet doen. Volgens mij moet dit gewoon kunnen met de 5.5.

Bijdrager
    QuikCyborg
    ”Pascalvo”

Ik vind het wel jammer dat ze het niet doen. Volgens mij moet dit gewoon kunnen met de 5.5.

Miss komt er een soort Crack :evil:

Bijdrager
    Bernadictus

Ik hoop het zeer. Mijn iPod video is verder goed – niet daarvan – maar een gimmick als een ‘nieuwe’ interface zou zeer welkom zijn. Tevens, als de nieuwe Nano het ondersteund – die in hardware toch niet beter/sneller zal zijn de de video? – dan zou mijn video het toch ook wel ondersteunen.

Coverflow is zo’n verbetering in de gebruikerservaring.

Moderator
    Poezenbeest

We zouden er eerst achter moeten komen welke hardware de iPod Video aanstuurt en dat naast de hardware leggen die de iPod Classic aanstuurt. Ik denk dat afgezien van wat updates (er zit immers iets van twee jaar tussen de twee versies), dat de aansturing door ongeveer dezelfde hardware gebeurt. Het enige dat echt is veranderd is de HD (en de buitenkant).

In ieder geval is de hardware van de iPod Video in staat om een uitgekleed OS te draaien, getuige de iPodLinux-projecten, in het beste geval zou het mogelijk moeten zijn om de software van de iPod Classic onbewerkt over te zetten op een iPod Video…

Je zal in dat geval itunes eerst moeten laten geloven dat je een nieuwe iPod hebt en dus moet je een aantal gegevens (wellicht alleen het serienummer, maar ik vrees ook firmware, te spoofen. Als iTunes namelijk denkt dat het een nieuwe iPod is, zal hij (zij?) er ook de nieuwe software opzetten met de volgende update. In een minder gunstig (en waarschijnlijk reƫler) geval moet je aangepaste software hebben en dus is het wachten op de ontwikkelaars om die te schrijven.

Ik zou het nu wel doen… Linux er op zetten om er gekraakte spelletjes op te doen leek me niks, ook omdat ik nog garantie heb. Nu is de garantie wel zo ongeveer uitgewerkt na bijna twee jaar en dus geeft het niet als de hardware er aan gaat. Wil toch de nieuwe Classic :evil: . Denk dat er een hoop mensen zijn die er hetzelfde over denken, omdat Coverflow toch echt iets is waar men op zit te wachten.

Bijdrager
    .Daan

Het kan! Nouja, bijna dan…:P
    Op deze site: http://drivendesign.net onder het tabblad Classic Project,
    staat een soort graphics hack. De nieuwe firmware komt er dus niet op te staan, maar de firmware word zo aangepast dat het lijkt alsof de iPod classic firmware er op staat. Instaleren doe je met het programma Alterpod. Instaleren op eigen risico! Volgens mij kan de garantie vervallen, maar je kunt de garantie weer herstellen als je de originele firmware er weer op zet. Toch?? Maar bij mij werkt het gewoon. Ookal leek dat eerst niet zo… m’n iPod reageerde niet meer toen ik hem aansloot. Maar nadat ik hem resette werkte hij gewoon weer.

Bijdrager
    JDVM

Bij mij werkt het heel slecht, automatisch updaten verneukt het, en dan blijft je iPod maar rebooten. Heel makkelijk te verhelpen: select + play/pause knop inhouden, daarmee gaat je iPod in Disc-Mode en dan kan je hem met iTunes restoren. Ik zit weer gewoon lekker op de originele firmware.

Bijdrager
    Bernadictus

Ik ga het vanavond eens proberen. Lijkt mij wel interessant als het werkt.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.