8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    FloorvN

iPod Classic harddisk defect..

Hoi Allemaal,

Ik heb hier een iPod Classic liggen die ik probeer te repareren.
    Hij is van de een op de andere dag defect gegaan, en de harddisk is hoogstwaarschijnelijk defect gegaan.
    Ik heb HDTune gedraaid en deze geeft veel errors op de harddisk.
    iTunes restoren lukt helaas niet komt steeds met error, en geformateerd op zowel windows 7 als Mac osx lion.
    Kortom hij kan dus in beiden os’en niet worden geformateerd of gerestored.

Zo heb ik zitten googelen en ben er achter gekomen dat er mogelijk programma’s zijn die bad sectors uitschakelen op een iPod met harddisk.
    Zo kan hij dus nog wel gebruikt worden maar niet de complete 80GB meer.
    Heeft er iemand ervaring mee, en zijn er oplossingen hoe ik deze iPod Classic weer werkende kan maken ??

Alvast dank allemaal !

Bijdrager
    FloorvN

btw,
    garantie is al lang voorbij, en reparatie kosten worden duurder dan om een nieuwe Classic aan te schaffen ! :S:P

Bijdrager
    MacAnarie

Het is mogelijk het zelf te doen.. Klik. Maar het ziet er niet naar uit dat je dat zo even doet.

Maar sommige mensen zijn erg handig, als jij er daar 1 van bent.. En je hebt niet zoveel te verliezen, nu doet ie ook niks.

Bijdrager
    FloorvN

Dank voor de snelle reactie !:D
    Ik zou hem dan inderdaad moeten openen maken en de harddisk moeten vervangen.
    Echter wil deze persoon er zo min mogelijk geld in steken, en proberen met niks het ding nog werkende te krijgen.
    bijv. dmv software.

Bijdrager
    MacAnarie

Snap ik, maar het probleem is dat de HDD van de iPod wordt “afgeschermd” door de firmware, je kunt er zo niet bij (tenzij je de iPod hebt ingesteld als Externe schijf). Bij een HDD gelinkt aan je computer kan dat gemakkelijk, en ik weet niet of je zomaar in de HDD van je iPod kunt komen. Er zijn wel manieren te vinden om die “bad sectors” te repareren/omzeilen (zoek ook eens op YouTube), maar dat is allemaal bij een aan computer gekoppelde HDD.

Bijdrager
    FloorvN

dank voor je snelle reactie !:D
    ik zit alleen nog te zoeken hoe ik dan een 1.8inch harddisk via usb bijv. kan aansluiten op een PC of Mac ?:P :S
    misschien dat jij een oplossing weet ?

Bijdrager
    MacAnarie

Nou, ik vrees dat je (vanuitgaande dat het een SATA schijf is) een SATA to USB converter nodig hebt, en de nodige kabeltjes. Zoiets als hier. En dan nog is het een heel karwei om de iPod open te maken, want daar heb je ook weer speciaal gereedschap nodig. (reken €25 aan gereedschap, voor deze ene keer dat je het gebruikt) En 1x een kabeltje vergeten los te maken = defect.

Dat samen met een eventueel nieuwe 1.8″ HDD welke erg moeilijk te vinden is.

Tja, het is wat je wilt.. Ik had ‘m bewaard als aandenken en een andere gekocht. Ik kan natuurlijk niet in je financiën kijken, maar ik besteed liever €229 aan een nieuwe iPod dan €25 aan iets wat ik 1x gebruik, en daarna nooit meer. Maar dat is voor iedereen anders natuurlijk.

Bijdrager
    Barika Cala Saidah

Nou, hoe is het ermee afgelopen?

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.