7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    thomth

iPod classic en videokabel

Ik wil een component videokabel voor m’n iPod classic en iPad gaan kopen. Nou is mijn vraag: als ik met handbrake een film op Apple tv profiel converteer, hoe goed is dan de beeld kwaliteit, vergelijkbaar met een film die je vanaf dvd kijkt of minder ( korrelig) is de kwaliteit op HD niveau te krijgen?

Moderator
    unSOUND

Het beeld kan even goed als de bron DVD zijn, afhankelijk van de gekozen opties en bitrate in Handbrake. HD kwaliteit zal het nooit worden aangezien de iPod maximaal 720 x 432 kan sturen….

Bijdrager
    KarelWillem

Nee, HD kwaliteit krijg je niet.
    Want dat weigert je iPod Classic af te spelen.

Apple TV profiel is géén HD, maar een behoorlijk eind daaronder.

Bijdrager
    thomth

Maar als je nou een willekeurige dvd ript, en op je iPod zet waarmee is de beeldkwaliteit dan te vergelijken?

Bijdrager
    KarelWillem

Voornamelijk met een film op je iPod.:lol:

Bijdrager
    Pieterr

Er is een verschil tussen het iPod profiel en het AppleTV profiel. De laatste kan tot 5Mbps en komt een heel eind in de richting van DVD kwaliteit.

Als je iets gaat maken wat ook op je iPod is te bekijken/af te spelen, zit je daar duidelijk onder. Als je dat op de TV bekijkt zal het er iets blokkeriger uitzien.

Moderator
    unSOUND

Dat hoeft helemaal niet hoor Pieter. De iPod kan 2000 a 2500 kb/s afspelen, en dat is prima om de DVD kwaliteit te behouden als je voor H.264 kiest.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.