12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:

Bijdrager
    Kjelle_ve

iPod Charger

Ik zie vaak van die usb mp3 chargers van gewone merken. Dus niet van Apple. Is dat goed voor je iPod? Wie gebruikt er een iPod charger die NIET van Apple is? Welke kun je zo aanraden?

Bijdrager
    Nikita

Er zijn er genoeg die gewoon werken hoor, maar eventueel kan je ook een USB hub gebruiken die een eigen voeding heeft. Dan gewoon de iPod met z’n USB kabel in die hub prikken en dan wordt ‘ie opgeladen, ook als de hub niet aan een computer hangt. Op die manier heb je een nog goedkopere oplader :wink:

Bijdrager
    Kjelle_ve

Ik zie in een reclame folder een “iDream” recharger staan ( voor in de auto of gewone stekker) 9€

Bijdrager
    Nikita

Ik heb er zelf geen ervaring mee, dus durf er niet echt een uitspraak over te doen. Ik heb echter niet zo’n fantastisch gevoel bij zo’n 3rd party oplader. Je zou misschien wel kunnen kijken naar “Made for iPod” logo, dat wordt uitgegeven door Apple en is een soort van kwaliteitskeurmerk.

Bijdrager
    Kjelle_ve

ok bedankt:)

Bijdrager
    phalkone

Ik laad mijn iPod vaak op via mijn JBL sounddock. Op zich ook een 3rd party charger. Dus ik denk dat je toch niet zoveel risico loopt. €9 is wel zeer weinig.

Bijdrager
    JDVM

Maakt helemaal niks uit welke lader je gebruikt.
    Zo’n lader geeft namelijk gewoon power als een USB-aansluiting.

Bijdrager
    tommy666

inderdaad Juriaan,op een USB aansluiting zit normaal 5V(ongeveer),de wall chargers zijn dus gewoon transformatoren die van de 230V(in Nederland 240 V dacht ik) 5 V maken,meer is er niet aan.

Bijdrager
    nicksuy1

ik heb een usb-lader gevonden voor 9euro
    http://www.pixmania.be/be/nl/176664/art/pixmania/usb-oplader.html
    ik kan echter niet vinden of hij werkt met de ipod nano 2nd gen.
    Iemand hier al ervaring mee?

Bijdrager
    KarelWillem

Ga er gerust van uit dat elke USB-lader werkt.

Maak echter niet de fout om te denken dat dit voor je iPod touch ook zo is.
    Want die is een stuk ‘kieskeuriger’.

Bijdrager
    JDVM

Ik vind 9 euro voor een USB-oplader nog best veel, volgens mij kun je die bij je electronicazaak voor veel minder krijgen.
    Daarnaast vind ik het raar dat de Touch zo kieskeurig is, aangezien de Apple oplader ook niet zo constant is in z’n output, in ieder geval: dat denk ik. Soms wil m’n 5G namelijk helemaal niet opladen aan dat ding, terwijl hij anders prima oplaadt. Ook met m’n telefoon aan die USB-uitgang is dit het geval.
    Computers zullen ook niet altijd de goeie output hebben, laadt de Touch dan ook al niet (goed) op?

Bijdrager
    Gastonw
    ”nicksuy1″

ik heb een usb-lader gevonden voor 9euro
    http://www.pixmania.be/be/nl/176664/art/pixmania/usb-oplader.html
    ik kan echter niet vinden of hij werkt met de ipod nano 2nd gen.
    Iemand hier al ervaring mee?

Mijn broertje had deze voor zijn MP3 speler. Ik heb m een keer geprobeerd en werkte gewoon (Heb nl een gratis lader bij mn iPod gekregen :roll: )

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.