15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:

Bijdrager
    Fried

Ipod batterij loopt snel leeg

Ik heb een Ipod 20 gig met de nieuwste software erop gezet. Het is inderdaad zo dat je lang naar de muziek kunt luisteren als-ie helemaal is opgeladen maar… als ik ‘m niet gebruik, en hij dus uit staat, is-ie na 3 dagen helemaal leeg en kan ik hem opnieuw opladen.

Er is wel mee te leven, maar is dit normaal of hebben de gelukkigen onder jullie die ook een Ipod hebben andere ervaringen?

Bijdrager
    MacLover13

Mijn 5-gig iPod kan 5 dagen leven zonder hem te gebruiken.

Moderator
    Adriaan Mol

Dat is redelijk normaal, die van mij houdt gaat ook niet meer aan als ik hem een tijdje niet gebruik (ongeveer een week denk ik). Ik heb zelfs gemerkt dat hij heel af en toe even aan gaat en weer uit, vreemd.

Adriaan

Moderator
    Lucas Raggers

Idem dito met mn 10 Gb iPodje. T’is raar als je dat niet hebt.

Bijdrager
    Pier

Hij gaat inderdaad elke dag even aan op 00:00 uur, dan zie je het schermpje even oplichten.
    Die van mij (5 gieg) is na 2 dagen leeg als ik hem niet gebruik. Alleen lijkt het erop (ben er nog niet zeker van) dat als ik hem als agenda gebruik of dagelijks een adres op zoek dat hij langer met zijn batterij doet.

Bijdrager
    ElectricCat

Met die nieuwe iPod software, zit er nu ook een klokje in, waardoor de iPod nooit echt helemaal echt “uit” staat,aangezien ie dat moet bijhouden, het is dus normaal, ik heb het alleen zelf nog nooit ervaren, omdat ik nog nooit een dag iPodloos ben geweest sinds ik hem heb:)

Bijdrager
    SvS

Bij mij loopt het ook ‘snel’ leeg.

Bijdrager
    ElectricCat

Toch is dat wel heel erg kort hoor, als ik dat zo lees, 2 of 3 dagen…….
    Die mensen die dat hebben, hebben jullie die i.2 software, met het klokje?

Hebben jullie wel eens geprobeerd om,
    als je je iPod van niuwe liedjes etc hebt voor zien, en je haalt hem van de Mac af:

– de menu en play button ingedrukt houden totdat je het Appletje ziet,
    als het goed is reset ie dan ook de klok, helpt dat? (als het zou helpen, moet je dat waarschijnlijk elke keer doen…..)

Hier nog een Apple doc. over de batterij
    http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=61434

Bijdrager
    iAgree

Ook mijn iPod is binnen 2 dagen leeg zonder gebruik ervan te maken ,daarom liever meer batterij cappaciteit dan schijf capaciteit erbij als het aan mij ligt;-)

Bijdrager
    Beathoven

Bij mij dus precies hetzelfde. Maar ja.. als ik ‘m goed oplaad kan ik er wel de volledige 10 uren mee halen dus dat is het probleem niet.

dat klokje mogen ze er van mijn part wel weer uithalen, ik moet ‘m ook heel vaak bijstellen en gebruik ‘m toch nooit:)

Bijdrager
    ElectricCat
    ”Beathoven”

dat klokje mogen ze er van mijn part wel weer uithalen, ik moet ‘m ook heel vaak bijstellen en gebruik ‘m toch nooit:)

Nou ja, in ieder geval de mogelijkheid om de klok uit te zetten zou al prima zijn.

Bijdrager
    misterx

Toch vreemd, in tegenstelling tot een minidisc-speler die ik bijv. een week kan laten liggen, gebeurt er klaarblijkelijk toch iets in het i-podje waardoor de batterij opraakt (’n klokje hoort toch niet zoveel van de batterij te vragen? :sealed: ).

Ik wil in de nabije toekomst ook een i-pod aanschaffen n.l.
    Hoe dan ook, het is een cool apparaat:mrgreen:

Bijdrager
    Julian

Kwam net een tip tegen bij OSXFaq.

Je moet schijnbaar Alarms uitzetten…

Bijdrager
    Igor

Mijn batterij gaat volgens mij zelfs langer mee dan normaal (10 uur dus…) Ik heb hem dus ook maar een paar weken dus misschien is mijn accu nog niet aan het verslijten….

Bijdrager
    ElectricCat

Als je niet teveel met dat backlight lampje goochelt, en je zet equalizer etc uit, dan gaat ie inderdaad wel wat langer dan de 10 uur die Apple aangeeft.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.