9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Stesaver

iPod batterij laadt niet meer na twee weken inactiviteit

Hoi allen,

ik heb een iPod met een clickwheel (4e generatie denk ik) en die werkte steeds goed over een periode van twee en een half jaar. Ik heb hem nu twee weken niet gebruikt, en krijg de batterij niet opgeladen. Via de meegeleverde stekker of aangesloten op de mac met firewire, werkt alles perfect, maar van zodra de iPod van de stroombron verwijderd is, valt hij uit en krijg ik hem niet meer aan. Tijdens het opladen verschijnt het batterijsymbool, maar na 12uur is hij nog steeds aan het opladen, en eenmaal los van de stroombron doet hij nog steeds niks. Resetten, herstellen en de nieuwste iTunes versie installeren, helpen allemaal niet. Ik ben ervan overtuigd dat indien de batterij niet volledig leeg was, ik hem wel weer aan de praat zou krijgen (tot 2 weken geleden laadde hij immers perfect op, en was de speelduur van de batterij normaal). Weet er iemand een oplossing om mijn arme iPod te reanimeren????

Bijdrager
    Turbanus

Nieuwe accu?:?

Bijdrager
    Stesaver

Ik denk van niet, want die werkte nog perfect. Door een inactiviteit van twee weken, krijg ik nu de batterij niet meer opgeladen. Ik heb ook al gedacht dat de batterij stuk was, maar ik vind dit nogal vreemd dat dit kan gebeuren door de iPod twee weken niet te gebruiken! Dit is toch iets dat niet zou mogen gebeuren!

Bijdrager
    Ludo

Je bent de enige niet, kijk hier even ipod Lithium-polymeer batterijen zoals in de ipod gaan maar beperkt mee, zeker als je ze niet gebruikt.

Bijdrager
    fozzy

misschien kan je hier ergens iets vinden op de apple site?

http://search.info.apple.com/?search=Go&lr=lang_&kword=&type=kbdload&newstype=&q=ipod

Bijdrager
    fozzy
    Bijdrager
    Stesaver

Bedankt voor de tips, maar ik heb dat alles reeds geprobeerd, zonder resultaat. Ik vrees dat het een nieuwe batterij (of iPod????) zal worden. Wel heel jammer, want hij werkt nog perfect, op het batterij probleem na dan. Zijn er nog andere manieren om een iPod op te laden, naast de meegeleverde stekker en firewirekabel, via de mac of het stopcontact?

Geblokkeerd
    Anoniem

Ja, met een autolader of een speciaal zonnepaneel (!) maar dat gaat ook via de connector.

Bijdrager
    Ludo

Ipod accu vervangen valt nog best mee, zie hier voor prijzen accu’s en evt. reparatie. Daar heb je geen nieuwe voor.
    reparatie&prijzen

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.