30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 32)
  • Q:

Bijdrager
    stel maar

ipod AV-cable

heey
    ik heb de ipod video en nu wil ik mijn ipod ook op de tv aansluiten. maar de
    AV-cable van apple is wel duur. dus kan je het ook te doen met een ander merk.

want dat schilt een stuk qua prijs.
    hier is de link waar ik het kabeltje heb gevonden.
    http://www.audio-pluggen.nl/catalog/product_info.php?cPath=21_56&products_id=94

Bijdrager
    Steff

En je wilt nu vragen of er meer mensen zijn met deze kabel? En of de kwaliteit een beetje goed is? :?

Bijdrager
    formulefan

heb je een universal dock?

Dan kun je met een kabeltje van mini jack naar tulp en een kabeltje voor de s-video naar de s-video van de tv (of naar video tulp) hem aansluiten op je tv.

Scheelt best wel en qau kwaliteit is het niet minder.

Bijdrager
    Maleise Beer

Je hebt helemaal geen dock nodig.
    Dit kabeltje doet het perfect, je moet alleen 2 kabeltjes wisselen van kleur (Rood wordt geel en omgekeerd).

Ik vraag me echt af waarom iedereen dat veel te dure dock, en zoveel verschillende kabeltjes aanraadt.
    Ik doe het al een jaar met zo’n simpele Minijack-Tulp kabel, en dat werkt perfect.

Bijdrager
    stel maar

ik heb geen universal dock
    maar werkt het dan wel met een ander merk kabeltje. want op de apple site staat alleen dat de apple AV-cable het doet.

Apple iPod AV Cable

Sluit de iPod aan op uw televisie met behulp van de iPod AV-kabel en bekijk uw films en diavoorstellingen op een groot scherm. U kunt de AV-kabel ook aansluiten op uw stereo-installatie of luidsprekers met een eigen stroomvoorziening voor een oorstrelend geluid dat uw hele kamer vult. Deze kabel is speciaal gemaakt voor de iPod (andere AV-kabels zijn niet geschikt voor de iPod).

Prijs: Eur 19,00

Bijdrager
    formulefan

omdat zo’n dock er gewoon goed uitziet? Dat staat mooier? maar ja. dit is weer echt zo’n nutteloos topic.

Bijdrager
    Maleise Beer
    ”stel

ik heb geen universal dock
    maar werkt het dan wel met een ander merk kabeltje. want op de apple site staat alleen dat de apple AV-cable het doet.

Andere kabels doen het niet als je de kleurtjes niet verwisselt.
    Ik gebruik een kabel die ik ooit eens bij een camera bijkreeg. Die doet het perfect, als je Rood en geel omwisselt (ik ben niet 100% zeker van de kleuren, maar het werkt wel).
    Zo’n dock heb je helemaal niet nodig (en een dock aanraden voor het zich is op zich vrij belachelijk. Je kijkt toch naar je TV en niet naar je iPod.).

Dat omwisselen van die kleurtjes is zo’n stom trucje van apple om alleen hun eigen producten te verkopen. :?

Bijdrager
    1973

Ik heb de dock ook en ik ben er onwijs tevreden over. Echter kun je ook via de S-uitgang ook foto’s op je televisie laten zien? Hij pakt bij mij alleen het beeld van de video’s…

Bijdrager
    formulefan

alleen diavoorstellingen van foto’s. moet je die wel aanzetten in het menuutje bij foto’s

Bijdrager
    1973
    ”formulefan”

alleen diavoorstellingen van foto’s. moet je die wel aanzetten in het menuutje bij foto’s

Top dank je…ik ga het dit weekend meteen uitproberen.

Bijdrager
    stel maar

oke ik ga het nu uitproberen

Bijdrager
    jappo

Heeft iemand de s- video kabel voor de dock? want op de dock heeft het 7 plugjes en een normale 4 want dit zit in m’n tv :

Kun je die gewoon geruiken?

Bijdrager
    stel maar

videobeelden laat hij wel op tv maar foto’s laat hij niet zien. moet je daarvoor iets op de ipod instellen ofzo?

Bijdrager
    jappo

dan moet je bij vertoning opties de tv-uitvoer wijzigen

Bijdrager
    jappo
    ”Maleise
    ”stel

Dat omwisselen van die kleurtjes is zo’n stom trucje van apple om alleen hun eigen producten te verkopen. :?

Dat is dus niet waar, anders zou je ook andere aansluitingen moeten hebben voor je oordopjes.

Edit: Maar kun je een normale s-video aansluiting gebruiken..?
    Want dit zit op mn tv:

maar de iPod dock heeft meerdere pins.

Moderator
    unSOUND
    ”jappo”

Dat is dus niet waar, anders zou je ook andere aansluitingen moeten hebben voor je oordopjes.

Dat is wel degelijk waar, misschien moet je je voortaan wat beter informeren voordat je iemand voor leugenaar uitmaakt… Apple heeft bij de video-uitgang ( dus NIET de geluids-uitgang ) de poorten omgewisseld zodat een gewone kabel van 4,95 niet lijkt te werken… draai je echter de stekkers om werkt ie gewoon prima.

Bijdrager
    tommy666

inderdaad,ik heb het hier zo naats mij liggen en het werkt gewoon,het enige dat je meot doen is geel op rood steken en rood op geel,dan werkt het.

Bijdrager
    jappo

ik denk dat jullie mij niet begrijpen ik leg het morgen wel uit

edit: probeer eerst is een normaal oordopje in je camera te steken of waar het dan ook van is, heb je dan stereo geluid?

Bijdrager
    jappo

Links de iPod av kabel, Rechts standaard oordopjes, leg mij dan uit hoe jij ”video” met ”Rechts” wilt omwisselen om dat toch nog alle oordopjes te kunnen gebruiken. Bij een digitale camera zijn de aansluitingen in de camera gewoon anders omdat je dus ook niet standaard oordopjes kunt gebruiken om stereo te horen.

Moderator
    unSOUND

Zo hebben ze dat gedaan:

Bijdrager
    jappo

Oke bedankt voor de uitleg en ik maak heus niet iemand voor leugenaar uit hoor, het is toch ook niet zo een gek idee van hoe ik dacht dat het niet kon. maar dat ze dat softwarematig hebben gedaan is het een ander verhaal.

Bijdrager
    tommy666

zae hebben het niet softwarematig gedaan hoor,ze hebben gewoon de “ringen” gewisseld zoals op de foto hierboven,zo simpel is het.In andere woorden: ik denk dus dat de “ringen” op jouw foto verkeerd aangeduid zijn,tris maar een ideetje hé :wink:

Bijdrager
    jappo
    ”jappo”

Heeft iemand de s- video kabel voor de dock? want op de dock heeft het 7 plugjes en een normale 4 want dit zit in m’n tv :

Kun je die gewoon geruiken?

Moderator
    unSOUND

Je kunt een gewone s-video kabel gebruiken met 4 pluggen. Die 3 extra plugjes gebruik je niet in dit geval.

Bijdrager
    Maleise Beer

Volgens mij is dat een S-video out, dus kan je die niet gebruiken:

Moderator
    unSOUND

Waarom zou je die niet kunnen gebruiken dan ? Je hebt immers juist een UIT nodig als je het signaal naar je TV wilt versturen. En de PowerBook heeft precies dezelfde uitgang, en die werkt ook gewoon op de TV…

Bijdrager
    jappo

Het was ook een vraag maar dat kan dus….
    Mooizo!!:D

Bijdrager
    bertusdeleeuw

Hey mensen, ik heb een AV kabel alleen deze jackplug is aan het einde gewoon iets langer dan een normale, ik krijg geen beeld slecht geluid meer een hum constant en hij pakt niet goed. m.a.w. ext 3 pakt hem dan wel en dan niet. Zou het kunnen komen dat het een langere jack is en hij hierdoor de ground niet goed pakt ??

Bijdrager
    bertusdeleeuw

Heb nu een goede gehaald maar nu krijg ik alleen zwart wit beeld :? weet iemand een oplossing ??

Moderator
    unSOUND

Dan staat je TV waarschijnlijk op sVHS, en de kabel op VHS… of precies andersom. In dat geval snapt de TV het kleurensignaal niet, en krijg je een zart-wit beeld…

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 32)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.