18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    Ruben

iPod ‘altijd’ in dock laten staan, slecht voor accu of niet?

Ik heb dus een iPod gekregen… leuk, maar om eerlijk te zijn gerbuik ik ‘m slechts eens in de 3 of 4 dagen en voor de rest van de tijd staat ‘ie permanent in zijn dockje. Nu vroeg ik me af of dit nadelig is voor de accu of is het misschien beter ‘m gewoon buiten het dock te houden als de accu vol is.

Ik vind het een leuk apparaat, maar heb een naar gevoel bij die vaste accu die er in zit, waar ik toch heel veel (te veel) negatieve dingen over heb gelezen.

Bijdrager
    ThomasL

Volgens mij maakt het niet uit. Als de batterij vol is stopt de iPod met opladen. Af en toe geheel ontladen (door gewoon de iPod te gebruiken tot hij leeg is) is goed voor de batterij.

Moderator
    Strifer

ik heb een aantal vreemde dingen gelezen over het in de accu hebben staan. over het algemeen blijft goed goed om volledig te laden, volledig de capaciteit te gebruiken en dan weer geheel te laden, zonder hem tussendoor or dagenlang in/op aan de oplader te hebben staan/hangen

Geblokkeerd
    Geanonimeseerde gebruiker

je hoeft dus niet batterij leeg te laten lopen, dat is niet meer nodig bij een lithium-ion batterij . .
    lees het hier maar eens na: http://www.apple.com/batteries/
    verder staat heel duidelijk in de manual dat je alleen mag opladen als de mac aanstaat of niet
    slaapt. Moeilijk he, lezen ?
    Er is namelijk een bug dat de batterij leegloopt bij een slapende machine of een mac die uitstaat.
    Ga dat maar eens opzoeken bij de Apple DIscussion Forums (moet je weer lezen of
    je best doen:( )

vreemde dingen gelezen . . . .
    Volgens mij maakt het niet uit . .
    maar heb een naar gevoel . . .

Bijdrager
    Uxmal

Op dock laten staan kan geen kwaad. Ipod van m’n vriendin staat soms weken in dock en met vakanties gaat ie er af en doet ie het prima. Op den duur zal de batterij ooit wel een keer vervangen moeten worden.

Bijdrager
    macpro
    ”levski”

verder staat heel duidelijk in de manual dat je alleen mag opladen als de mac aanstaat of niet
    Er is namelijk een bug dat de batterij leegloopt bij een slapende machine of een mac die uitstaat.

Dan mag jij nog meer je best doen met lezen, want het geld niet voor elke Mac.
    Er zijn Macs die de FireWire poort nog steeds van stroom voorzien als de Mac in de sluimerstand staat.
    Daar kun je en mag je de iPod dus wel in de Dock aan laten zitten.
    Pas als de Mac helemaal uit staat kun je last krijgen van de leeglopende batterij.

Ga dat maar eens opzoeken op het MacOSX.nl forum.

:wink:

Bijdrager
    Ruben
    ”levski”

…verder staat heel duidelijk in de manual dat je alleen mag opladen als de mac aanstaat of niet

Lezen is inderdaad wel moeilijk als je de handleiding (nog) niet hebt. Ik heb deze iPod (z.g.a.n.) gekregen, maar ze moest de handleiding er nog even bij zoeken. Maar bedankt voor het meedenken…
    :?

”levski”

Ik dacht dat dit ook een Apple Discussie Forum was, dus ik snap je toontje niet helemaal… slecht geslapen? Heb ik een keer een topic van je gemodereert? Een keer een nummer van je een slechte beoordeling gegeven?

Een beetje andere houding zou je in ieder geval niet misstaan Levski…:(

Bijdrager
    Thijs van Tol

Het moet maar eens afgelopen zijn met die zeikerds die altijd wat te zeiken hebben op anderen.
    Zo kun je niet meer gewoon een doodnormale vraag stellen. Natuurlijk is het goed om eerst eens te zoeken in het forum, maar dat wil niet zeggen dat je altijd het juiste antwoord vindt.

Ik weet niet waar Levski mee bezig is, maar dit gaat zeker ten koste van de sfeer op MacOsX.nl.

Levski ga zo door!! :evil:

Bijdrager
    Werty

He Levski, jij komt er wel in dit leven. Beetje gefrustreerd ergens over? Ga het ff ergens anders uiten en laat de mensen op dit forum gewoon hun vragen stellen zonder dat ze daar door eikeltjes worden afgezeikt.

Bijdrager
    Sad

Goed, dus, en…. want…. maar…..

Ik heb een 3G 20 GB iPod een een G5 dual 1.8 en laat het ding er altijd in staan, of de computer nou uit of aan staat, geen enkel probleem, hij loopt niet leeg ofzo. Ik gebruik de iPod 3 dagen in de week en voor de rest staat ie in zijn dokkie.

En de batterij lijkt wel vast te zijn maar met een beetje voorzichtigheid en gepriegel kan je hem zelf vervangen voor ongeveer €40.

Moderator
    unSOUND

Ikzelf synchroniseer mijn iPod als hij helemaal leeg is, laadt hem dan gelijk volledig op en sluit hem dan pas weer aan als de accu helemaal leeg is. Bij mij werkt dit goed.

Maar er zijn ook mensen die hem de hele dag aan netstroom hebben staan zonder problemen, en er zijn mensen die met beide genoemde manieren problemen hebben…

Blijft een beetje en geval van proberen…

:|

Bijdrager
    Ruben

Allen bedankt voor de reakties… ik laat ‘m denk ik indedaar maar gewoon in het dock staan. Hij hangt (via een LaCie drive) aan mijn iBook die toch nooit uit gaat, dus voor dat ‘leeglopen’ hoef ik toch niet bang te zijn. Bovendien valt het me nu op dat hij al een tijdje “Charged” in het display aangeeft en dus blijkbaar inderdaad gestopt is met laden.:-)

Bijdrager
    Werty

He iRuben, wat voor een LaCie heb je en hoe heb je de iPod eraan hangen? (beetje off-topic, ik weet het). Zit er op jouw LaCie FireWire 800?

Iki heb zelf een 250 GB en achterop zitten alleen maar ingangen voor FW800, niet voor 400.

Bijdrager
    Ruben
    ”Werty”

He iRuben, wat voor een LaCie heb je en hoe heb je de iPod eraan hangen?

Ik heb een LaCie D2 120 Gb en een 160 Gb. De huidige modellen hebben blijkbaar (ook) een FireWire 800 poort, maar die ik heb hebben alleen twee FireWire 400 poorten, dus doorlinken is (in mijn geval) geen probleem.

Bijdrager
    My-Pod

Hey iRuben vraagje

Wordt jouw iPod niet warm als je hem telkens laat opladen via je computer ..? De mijne juist wel dus laad ik hem meestal op gewoon via de stekker. :)

GreetZz

Bijdrager
    Ruben
    ”My-Pod”

Wordt jouw iPod niet warm als je hem telkens laat opladen via je computer ..?

Om eerlijk te zijn heb ik daar nooit echt op gelet, maar het zal niet uitzonderlijk warm worden, anders had ik het zonder twijfel wel gemerkt. Misschien is de warmte-ontwikkeling bij de iPod ook wel afhankelijk van het model. Ik heb een wat ouder model (G3) van 20Gb.

Bijdrager
    Uxmal
    ”My-Pod”

Hey iRuben vraagje

Wordt jouw iPod niet warm als je hem telkens laat opladen via je computer ..? De mijne juist wel dus laad ik hem meestal op gewoon via de stekker. :)

GreetZz

Als de ‘schijffunctie’ aan staat toch alleen? :?

Bijdrager
    My-Pod
    ”Uxmal”
    ”My-Pod”

Hey iRuben vraagje

GreetZz

Als de ‘schijffunctie’ aan staat toch alleen? :?

Nee ook als ik de schijffunctie ook uitschakel en hem alleen oplaad via mijn iMac wordt mijn iPod ook erg warm in dock.

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.