13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    koen76

iPod als harde schijf

Helleuh,

ik heb het volgende voor. Mijn mini werkt, en ik heb hem ook geactiveerd als harde schijf.
    Op mijn maccie doet ie het perfect, hij mount op de desktop enz…

Maar op de pc op mijn werk, ziet hij de ipod ook als extra drive. Maar als ik hem wil openen, krijg ik de boodschap dat de schijf niet geformatteerd is….. Hij vraagt of de pc hem mag formatteren, maar dan ben ik uiteraard alles kwijt.
    Maar ik wil de pod wel gebruiken als harde schijf voor op het werk….

Een instelling verkeerd?
    Oh ja: op de pc op mijn werk heb ik wel de ipod software NIET geinstalleerd.

Txs & Grtz
    Koen

Bijdrager
    www.project-euh.com

Je iPod is geformatteerd als een Mac-volume. De meeste pc’s snappen dat niet (typisch) waardoor ze denken dat de schijf nog niet geformatteerd is.

Je kan proberen de schijf als windows schijf te formatteren (en alles kwijt raken) of een programmatje instaleren op de PC waardoor hij ook mac schijven kan lezen (ben alleen even vergeten hoe dat pogramma heet)

Bijdrager
    koen76

Als ik hem formatteer als windows, kan mijn mac hem dan nog lezen?

Koen

Bijdrager
    tricksel
    ”koen76″

Als ik hem formatteer als windows, kan mijn mac hem dan nog lezen?

Ja. Wat je dus kunt doen is thuis de bestanden er even afhalen, de iPod formatteren als een Windows-schijf, en vervolgens de bestanden er weer opzetten.

Bijdrager
    vhbart

Je kan ook in Schijfhulpprogramma je iPod initialiseren voor DOS/Windows. Dan zou ie toch op beide moeten werken? Laat je Apple het werk voor de PC doen, dan leest hij hem nadien zeker nog.

Bijdrager
    sabine

Als ik bovenstaande toepas op mijn ipod, doen dan ook al mijn adressen en ical gegevens het nog op mijn ipod en zijn ze nog leesbaar op een mac?
    Aangezien mijn partner een pc heeft vind ik het ook wel handig als beide systemen mijn ipod kunnen zien zonder te bij ieder systeem te hoeven formateren.

Anderzijds zou dat programmaatje ook wel handig zijn dus als iemand de naam weet.

Bijdrager
    iNick

Het programaatje om Mac-schijven te lezen op de PC heet MacOpener, ik heb het ooit gratis gedownload ergens, maar ik heb ook begrepen dat het nu moeilijker is om aan te komen. Als je je iPod formateert tot PC-schijf, kan je mac hem nog wel lezen, maar ik kon de iPod software er niet meer op installeren omdat de schijf daarvoor HFS-dinges moet zijn.

Ik weet niet of het met de nieuwe genaratie iPods anders is, ik heb de 2e gen.

Bijdrager
    koen76

de iPod software er niet meer op installeren omdat de schijf daarvoor HFS-dinges moet zijn.

Klopt, vorige week kon ik nog wel mijn iPod op de PC lezen, maar toen was er de update die zei dat de pod windowsgeformatteerd was en moest ik alles eraf smijten.

Nu blijkt dus idd dat de pod voor mac is geformatteerd. Ik wil hem best formatteren voor PC, maar niet telkens te moeten formatteren als er een update is….

Koen

Bijdrager
    SterAppel

Heb mijn iPod in het begin ook als pc geformateerd. Wilde hem tevens als back-up medium gebruiken.
    Probleem met bestandsnamen van de mac waar “/” en andere tekens inzaten (weet zo snel niet meer welke), deze werden niet (of niet goed cq andere naam) gekopieerd.!!

Bijdrager
    sabine

Macopener hier en hier onder andere te vinden

Bijdrager
    Sachin

Use iPod with your Mac and PC

You have a Mac at home and a PC at the office. If you want to jump platforms, here’s what you can do.
    Use the iPod Software Updater for Windows to convert an iPod for Mac to a WinPod, and vice versa.
    Format the iPod on the Windows machine with the iPod Software Updater for Windows.

Your Mac will readily recognize the FAT32 volume formatting of the iPod for Windows. When you plug the iPod into your Mac, it will behave almost exactly like an iPod for Macintosh.

The catch: It will take iTunes longer to copy tunes, and you won’t be able to boot your Mac from your iPod.

http://www.g4techtv.com/screensavers/features/43573/Hack_Your_iPod.html

Kan iemand dit garanderen dat het werkt?:)

Bijdrager
    houtappels

Het bovenstaande heb ik inmiddels geprobeerd en werkt uitstekend:-) hartelijk dank!

Bijdrager
    Movimentum
    ”larridon”

Use iPod with your Mac and PC

You have a Mac at home and a PC at the office. If you want to jump platforms, here’s what you can do.
    Use the iPod Software Updater for Windows to convert an iPod for Mac to a WinPod, and vice versa.
    Format the iPod on the Windows machine with the iPod Software Updater for Windows.

Your Mac will readily recognize the FAT32 volume formatting of the iPod for Windows. When you plug the iPod into your Mac, it will behave almost exactly like an iPod for Macintosh.

The catch: It will take iTunes longer to copy tunes, and you won’t be able to boot your Mac from your iPod.

http://www.g4techtv.com/screensavers/features/43573/Hack_Your_iPod.html

Kan iemand dit garanderen dat het werkt?:)

Maybe a dumb question, but where can I find a iPod Software Updater for Windows…..

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.