16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    Sad

iPod alleen in “disk mode”

Vanochtend zet ik mijn Mac aan, zegt iTunes opeens dat het updaten van de iPod niet is gelukt. iPod mount niet meer. iPod start alleen nog maar op in “disk mode”.

Resetten, fabriekinstellingen terugzetten, iPod update, Disk Utility, Tech Tool Pro…. niets helpt om hem goed te krijgen.

Als ik hem aanzet zie ik een Apple logo, een mapje met een vraagteken, dan tikt ie 2 keer en dan gaat ie weer naar de Apple, vraagteken… etc. etc. Pas na lange tijd Komt ie in “Disk mode” maar geen menu, niet mounten, boehoeeeeeeee:(

Ik heb nog garantie dus maar een call aangemaakt op http://depot.info.apple.com/ipod/

Mocht er iemand nog tips hebben, graag!

Bijdrager
    boesboes

och, garantie,
    je hebt geluk!

klinkt als een kapotte hd!

Bijdrager
    Mr Cr00b

ja, tlijkt mij inderdaad een kapotte hd, wij hebben precies hetzelfde gehad met de computer, niet opstarten en 1 minuut lang een tikkend geluid horen :cry: en dat bleek een kapotte hd.

suc6 der mee!:o

Bijdrager
    iboex

Ik heb dat mapje met dat vraagtekentje bij het opstarten van mijn e-mac, maar hij doet het perfecto, staat mij nu ook een kapotte hd te wachten????
    :apple:

Bijdrager
    Sad

ik heb hem teruggekregen na 6 dagen en ze hebben hem alleen maar geformatteerd. Dus ik vroeg me af “waarom kon ik hem zelf niet formatteren dan”?

Wat blijkt? (na 2 weken onderzoek)

Ik heb een MacAlly FireWire/USB kaart in mijn G5. Wanneer ik de iPod daar aan hang, gaat het een paar dagen goed en daarna gaat ie raar doen. Dan gaat ie tikken en telkens zichzelf rebooten. Wanneer ik hem aan een originele FireWire poort van de G5 hang, en weer formatteer e.d. Dan doet ie het goed en blijft ie het goed doen.

Hetzelfde geldt voor de iSight, geeft soms errors en soms geen beeld als hij aan de MacAlly kaart hangt. Is de MacAlly kaart dan stuk? Neen of course not. Mijn audio-firewire apparatuur doet het perfect op alle FireWire gaten die ik maar heb.

Uiteraard zegt Apple op zijn site dat je iPod en iSight alleen maar ondersteund wordt op de originele Apple FireWire poorten:( Kortom: de G5 heeft 2 FW poorten en als Apple dus straks nog een apparaat uitvindt dat FireWire heeft, en uitsluitend op een echte Apple poort mag, dan ben ik de lul.

Zo jammer dat ze weer zo raar doen hiermee. Vind ik echt teleurstellend van Apple.

Bijdrager
    PICAPICA
    ”colpolyp”

Vanochtend zet ik mijn Mac aan, zegt iTunes opeens dat het updaten van de iPod niet is gelukt. iPod mount niet meer. iPod start alleen nog maar op in “disk mode”.

Ik heb hier hetzelfde probleem… ook nog onder garantie. (slechts een 4tal maanden oud)
    Dus gewoon eventjes bij Apple binnenbrengen??
    :?

Bijdrager
    Sad

check eerst of je heb wel aan een echte Apple firewire poort hebt.

Zo ja, dan kan je met de iPod updater hem proberen opnieuw te installeren, of beter nog, eerst alle reset mogelijkheden proberen van de iPod zelf.

Bijdrager
    PICAPICA

Ik heb net eventjes de iPod via de FW vooraan de G5 terug aangesloten: terug enkel diskmode. Al verscheidene malen ge-reset. iPod komt zelfs niet meer op bureaublad!
    Zonet iPod updater proberen te starten: maar het programma kan de iPod niet vinden.
    De iPod zelf kraakt en piept af en toe.

:?

Toch maar eens op zoek gaan naar het factuur en bij Apple langslopen??

Bijdrager
    Sad

heb je al de iPod turbo reset gedaan?

0) koppel de iPod LOS van de computer
    1) houdt menu en play ingedrukt totdat hij uit gaat
    2) als Apple logo in beeld komt, houdt dan de rewind en forward ingedrukt totdat hij klaar is

Hij gaat dan alles resetten en naar fabrieksinstellingen terug doen. (muziek is dus weg).

Bijdrager
    PICAPICA

Heb het net uitgeprobeerd…

Zonder resultaat. Heel eventjes disk mode en daarna enkel een horizontale lijn over het scherm.

Maar het factuur is ondertussen terecht!
    Ik weet morgen weer wat doen…

Bijdrager
    PICAPICA

Ik ging gisteren langs bij Cami,Brussel, waar ik de iPod kocht. Maar de garantie ligt niet bij hen maar bij Apple zelf… Opsturen is de enige mogelijkheid. Na wat aandringen kon ik toch langsgaan bij de technische dienst. Zij zouden een ‘pre-controle’ doen. Als het ding echt vast zat, en naar Apple opgestuurd moest worden was de dienst gratis, als ze de iPod aan de praat kregen, zou ik minstens €21,00 moeten neerleggen. Vreemd allemaal… [size=9:98618af57a](voor een toestel met een garantie van 1 jaar??)[/size:98618af57a] Maar zoals verwacht heb ik niets moeten betalen, vermits de iPod muurvast zit! Hun conclusie: een sofware + hardware fout!

volgende stap:

”colpolyp”

Ik heb nog garantie dus maar een call aangemaakt op http://depot.info.apple.com/ipod/

Na gisterenavond drie keer proberen kreeg ik steeds een ‘[size=9:98618af57a]We’re Sorry! Your request could not be completed. Please retry your request. We apologize for the inconvenience[/size:98618af57a]’ melding! lukte dus niet.
    Vanochtend idem…
    MAAR daarnet lukte het uiteindelijk toch, … na de bevestiging kreeg ik deze melding:
    [size=9:98618af57a]
    Java script:
    U moet een e-mailonderwerp en -tekst hebben voor e-mail als leveringskanaal. (17834,5548) –
    Fout bij opslaan van componentinterface. {RBC_REQUEST_CI} (91,37) – RBC_REQUEST_CI (0,0)[/size:98618af57a]

Pfff….

Ik ben alvast nieuwsgierig naar hoe heel dit avontuur zal aflopen…
    Iemand dezelfde ervaring? Tips?
    :(

Bijdrager
    mailmen

ik heb helaas geen tips,
    maar wel helaas een beetje het zelfde probleem.

bij mij mount hij wel, en ik kan hem gebruiken als HD, ik kan er ook gewoon muziek opzetten in itunes (en weer afdraaien) maar als ik ipod-software er op wil zetten gaat het fout…..dat lukt dus niet.
    Elke keer zegt meneer de ipod dat hij nieuwe software nodig heeft….. Als ik hem los koppel blijft hij ook gewoon in disk mode staan.
    (het probleem is dat ik hem uit het buitenland heb…geen bon=geen garantie?)

Bijdrager
    PICAPICA

Om deze draad toch nog van een positieve wending te voorzien, het vervolg van mijn verhaal:

Nadat ik via internet een aanvraag had ingediend, kreeg ik thuis, een doosje toegestuurd. Daarin kon ik de Ipod (in een zacht bedje) retourneren. En dan is het enkele dagen bang afwachten!

En gisteren was het zover, UPS bezorgde een klein pakket, met daarin…
    jawel, een fonkelnieuw exemplaar!

Leve :apple:

Bijdrager
    mailmen

ik sta op het punt om hem ook maar op te sturen.kom er echt niet meer uit.
    laten we (ik) hopen dat ik het zelfde pakketje terug krijg als jij!

Bijdrager
    PICAPICA
    ”mailmen”

…geen bon=geen garantie?

Zoals ik hier ook al zei:

”PICAPICA”

Nergens werd me naar een factuur gevraagd. Serienummer lijkt voldoende.

Maar je serienummer eerst even registreren lijkt me we erg nuttig…

Succes ermee…

[size=9:b761d6993a]Over een week lees ik hier wel of je tevreden bent met je nieuwe iPod[/size:b761d6993a]
    :wink:

Bijdrager
    mailmen

nou,
    Dat was in de praktijk dus iets ingewikkelder. Mijn ipod kwam uit hongkong. Het serie nummer was hier nergens bekend. Ze konden dus ook niet zien waneer precies ik hem heb gekocht.
    Het einde van het verhaal was dat ze me wel geloofden, gelukkig. Ben door sommige mensen van apple alhier op dat gebied best wel goed geholpen. (niet allemaal:wink: )

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.