7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Verstappen1

Ipod aansluiten op auto

Hallo,

Ik heb sinds een paar weken een nieuwe auto (toyota Avensis uit 2009 dus het nieuwe type) hier moet je als het goed is een ipod kunnen aansluiten (usb poort / aux) beide aansluitingen zitten op mijn auto.
    Als ik mijn ipod wil aansluiten op de usb poort zegt die dat hij geen ipod kan vinden, verder staat er dat het eigenlijk gelijk zou moeten werken. Hij laad wel op als ik hem aansluit en er staat koppel ipod niet los, maar muziek afspelen doet die niet.
    Heeft iemand misschien een idee waarom die hem niet vind / niet doet?
    ik hoor het wel.

Groetjes,

Rik

Bijdrager
    Lesliedec

vaak ondersteunen die radio’s slechts bepaalde generaties van de iPod…

het aux kabeltje zou sowieso wel moeten werken, al kan je dan natuurlijk de iPod niet besturen vanaf je radio

Bijdrager
    huinkroese

Als de radio standaard iPod zou ondersteunen moet je misschien even zoeken in het handschoenenkastje, daar zit bij veel merken een dock-connector. Die USB’s aan de voorkant werken volgens mij nooit met een iPod omdat die uitgaat van een systeem waarbij MP3’s direct op het apparaat staan, en niet zoals bij de iPod versleuteld en weggestopt.
    Als je inderdaad een dockconnector kan vinden in het dashboard of ergens anders kun je de iPod ook bedienen met je radio.
    Dus: niet meer via de USB ingang proberen maar op zoek naar een mogelijkheid je iPod via dock-connector aan te sluiten.:)

Bijdrager
    macpro

Ik denk eerder dat het te maken heeft met de manier waarop de iPod is geformatteerd.
    Als dat via een Windows machine is gebeurd kan het wel werken, terwijl het niet zal werken als je een Mac gebruikt.
    Maar dat is iets wat je moet proberen/uitzoeken.

De USB connector werkt in ieder geval wel bij bepaalde merken voor ondersteuning van de iPod.
    Bijvoorbeeld in de Fiat Bravo.

Bijdrager
    zussie

Misschien is deze vraag al eens gesteld maar ik kon het niet vinden, ik heb een ipod 1ste generatie kan deze ook op een auto radio/cd speler aangesloten worden?

Moderator
    Poezenbeest

Old school!

Maar alleen via de hoofdtelefoon-uitgang, Firewire kan je vergeten…

Bijdrager
    zussie
    ”Zerk”

Old school!

Maar alleen via de hoofdtelefoon-uitgang, Firewire kan je vergeten…

Dank je Zerk, kan ik het oude ‘bessie’ in elk geval nog gebruiken

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.