9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    kobekes

iPod aan Airport Express -> Sync met MacBook?

Ik ben van plannes om een Universal Dock te kopen.
    Nu is mijn vraag of ik deze kan aansluiten aan de USB-poort van mijn Airport Express.

Laadt deze de iPod dan gewoon op (‘do not disconnect’), of herkent iTunes dan mijn iPod en kan ik hem zo syncen?
    Ik gebruik Airtunes met de Airport Express en het zou dus leuk zijn dat ik maar één audio-uit moet gebruiken om mijn muziek van zowel de iPod in de dock als vanuit iTunes te streamen naar mijn stereo. Zowel de dock als de express hebben een audio uit he.
    Ook zou het wel cool zijn dat ik nooit nog de usb van mij iPod aan de Macbook moet aansluiten, maar hij alles draadloos synchroniseert.

Alvast bedankt voor de feedback.

P.S. nu kan ik het nog niet testen omdat ik enkel een Firewirelader heb voor mijn iPod Nano 2Gen.

Bijdrager
    MacBoot

nee is niet mogelijk
    hij word dan niet gezien door iTunes, mogelijk wel als externe hardeschijf
    maar daar heb je weinig aan als je hem wilt syncen:wink:

Bijdrager
    iPJ
    ”MacBoot”

mogelijk wel als externe hardeschijf:

Dus je kunt er wel een extrene harde schijf op aan sluiten.. en die vind hij gewoon als schijf? :?
    En werkt die ook met Time Machine!? :lol:

Bijdrager
    RobinH

Aan een Airport Exterme kan je een harde schijf aansluiten.
    Maar aan de Airport Express kan je alleen een printer aansluiten. Ja je kan wel een harde schijf aansluiten, alleen werkt hij dan niet… (tenzij Apple dat stiekem heeft veranderd.)
    Maar anders zit er voor de rest weinig verschil tussen de twee Airports… Alleen de prijs dan..:P

Bijdrager
    Pieterr
    ”kobekes”

Ik gebruik Airtunes met de Airport Express en het zou dus leuk zijn dat ik maar één audio-uit moet gebruiken om mijn muziek van zowel de iPod in de dock als vanuit iTunes te streamen naar mijn stereo. Zowel de dock als de express hebben een audio uit he.

Koop voor 10 euro een audio schakelaar. (Misschien zijn er nog wel mooiere, meer Apple-like kastjes te vinden….;-) )

Bijdrager
    kobekes

het is dus absoluut noodzakelijk dat een iPod via een kabel aan de mac hangt om te synchroniseren?

Bijdrager
    Pieterr

Met de huidige generaties in ieder geval wel. Misschien dat we ooit nog eens via WiFi kunnen syncen…

Bijdrager
    kobekes

Ik kan begrijpen dat ze rechtstreeks synchroniseren met het apparaat nog wat voor zich uit schuiven, maar als je iPod of iPhone aan een Airport Express, Apple TV of Time Machine hangt, zou het toch mogelijk moeten zijn met een firmware-update.
    Het is toch een type randapparatuur als een harde schijf of printer?

Bijdrager
    RobinH

Een iPhone kan je ook niet (van origine, zonder hack) als harde schijf benaderen.
    Het is immers een gewone, kleine, mini-Mac.:P

Maar voor de iPhone zou het wel gewoon moeten kunnen met een update denk ik.

Allen Apple moet het nu nog mogelijk maken.:P:wink:

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.