10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    sarasin

IPOD 5gb 1generatie hd fout

##

Bijdrager
    Elstar

Ik heb hetzelfde probleem gehad (hoewel ik nog wel 1,7GB over had, en ik geloof niet dat ik de stekker er ooit zomaar heb uitgetrokken). Meer hierover.
    Zoals je ziet: de reacties op dit probleem vielen enigszins tegen en het eindresultaat is dat je gewoon een paar honderd euro door de plee spoelt.

Bijdrager
    aperitivo

maar een iPod is ook geen externe backup HD (over euro door de plee spoelen gesproken)! Zou me niet verbazen dat het daardoor komt. En om positief te blijven: mijn 5GB iPod gebruik ik vrijwel elke dag op de fiets of in de auto, en hij werkt nog steeds als vanouds…
    overigens: schijf EHBO of DiskWarrior als eens geprobeerd?

Bijdrager
    Elstar
    ”aperitivo”

maar een iPod is ook geen externe backup HD (over euro door de plee spoelen gesproken)! Zou me niet verbazen dat het daardoor komt.

Geldt misschien voor Johnny_Cash, maar ik heb mijn iPod gebruikt waarvoor hij in eerste instantie bedoeld is: muziek afspelen. Lijkt me trouwens sterk dat het ligt aan wat voor bestanden Johnny_Cash erop zet. Hoe mooi en handig ook: een iPod is gewoon niet meer dan een draagbare harddisk met de mogelijkheid om geluidsbestanden te beluisteren. Die roekeloos uitgerukte firewire-kabel zal wel meer schade hebben aangericht.

”aperitivo”

En om positief te blijven: mijn 5GB iPod gebruik ik vrijwel elke dag op de fiets of in de auto, en hij werkt nog steeds als vanouds…

. Een iPod kan wel heel wat hebben, maar…

”aperitivo”

overigens: schijf EHBO of DiskWarrior als eens geprobeerd?

In mijn pogingen om mijn vorige iPod weer op gang te helpen, heb ik schijfEHBO gebruikt, maar dat heeft me nooit iets zinnigs opgeleverd. Volgens mij is schijfEHBO niet voor iPods bedoeld.
    Ik wil ook wel positief blijven. Misschien dat je met iPod-updater Software Updater (te downloaden bij …) wel een kans maakt. Maar ik weet uit ervaring dat een iPod vaak te herstellen is, maar ooit ook echt kapot kan raken.

Bijdrager
    sarasin

##

Bijdrager
    Elstar

En… heeft het geholpen? (ik las op je homepage dat je ‘m weer aan de gang had gekregen).
    Graag even opschrijven wat je gedaan hebt, ik heb Sanderproducties doorverwezen naar dit topic. En het is een goede gewoonte om als je vragen dat er dan ook een antwoord komt, zelfs als je het zelf hebt opgelost.

Bijdrager
    Sad

Kan je niet met Disk Utility dat ding helemaal formatteren en checken? Maak eens een partities aan en zet het daarna weer op 1 partitie. Dat moet wel helpen volgens mij.

Bijdrager
    sarasin

##

Bijdrager
    sarasin

##

Bijdrager
    Elstar

Ik zal eens kijken of dat voor mijn oude iPod ook werkt. Maar dan heb ik er een over!

iPod kopen?
    5Gb, z.g.a.n.:wink:

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.