9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    ijiji

iPod 5G schijnt door

Op vakantie zat ik ’s nachts op m’n balkonnetje een filmpje te kijken op m’n iPod en zag ineens dat de verlichting van de iPod niet alleen door het scherm komt maar ook door de (witte) voorkant heen schijnt. Een streepje licht van een milimeter dik die op een afstand vab een paar milimeter om het scherm heen zit, aan de onderkant van het scherm zit ie op een afstand van ongeveer 7 milimeter. Hoort dit zo?
    Misschien moet ik niet zeuren maar het ergerde me een beetje, ondanks dat ie verder geweldig functioneert. Behalve dan dat ik ook een beetje ongerust werd toen de iPod batterij na een uur video kijken al aangaf zo goed als leeg te zijn.

Bijdrager
    ard

Sexy…. eem doorschijn iPod :)

Bijdrager
    6939j4

Volgens mij heb ik ook een dergelijk streepje. En dat van die batterij, dat heb ik ook. Hij zegt al vrij snel dat de batterij bijna op is (in het rode gebied), maar de batterij is dan nog lang niet op. Vreemd iiig. ..

Bijdrager
    iJet
    ”ard”

Sexy…. eem doorschijn iPod :)

En dan zie je nog een streepje ook :satisfied:;)

Bijdrager
    Neproadie

braziliaans streepje;)

Bijdrager
    Sbojevets

Het is geen nieuws dat de iPod aangeven dat hij bijna leeg is terwijl dat niet het geval is. Dat hebben we al sinds de 3e generatie. Een oplossing bij de Mini en iPod 4th gen. was om hem even te laten liggen terwijl hij niks doet. Dan liep het indicatie metertje meestal wel weer een beetje omhoog.

Het lichtje wat doorschijnt is irritant natuurlijk maar zal een beetje te maken hebben met de witte behuizing. Ik neem aan dat de zwarte er minder of geen last van heeft. Ik vrees dat Apple dit niet als een probleem ziet en dus zal je er waarschijnlijk mee moeten leren leven. Ik lees het ook voor het eerst eigenlijk. Wel vervelend als je in het donker aan het kijken bent. Het zal overdag wel niet opvallen.

Succes met de see-through Pod’s!

Bijdrager
    Byron

Daarnaast denk ik ook dat de batterijindicatie aangeeft hoe lang je er nog mee kan doen in deze stand.. Als je video kijkt kan je er minder lang mee doen en zal hij dus eerder in het rood springen, maar ga je dan naar het hoofdmenu en doe je niets, dan zal de batterij weer omhoog gaan omdat je dan niets intensiefs doet..

Bijdrager
    S.A.F

Klopt. Dat er in een donkere kamer een beetje licht doorschijnt rondom het scherm is heel normaal. Dat heb ik bij allebei mijn iPod Videos (30 en 60 gb) ook (gehad). Ook al ergens gelezen dat dit normaal is.
    Bij de zwarte heb je er geloof ik (bijna) geen last van. Maar ach wat zou het. Alleen in het pikkedonker zie je het. En dan nog is het maar zo minimaal dat je je er toch niet echt druk om kunt maken?

En dat van die batterij is ook niet vreemd. Als je een film gaat kijken gaat de batterij van je iPod Video maar een uur of 4 mee. Hooguit. De 60 gb houdt het wat langer vol dan de 30 gb, maar ok.
    Als je dus een film aanzet zal na een paar minuten de indicator al aangeven dat je batterij het niet lang zal trekken als je de iPod op die manier gebruikt.
    Je kunt er echter met gezond verstand vanuit gaan dat een volle batterij het bij video’s gewoon meer dan 3 uur uit zal houden.
    Die indicator gewoon negeren (die zie je toch niet tijdens de film), en na het film kijken zie je de indicator vanzelf wel weer terugspringen als je muziek gaat luisteren.

p.s.: “Batterij opgeladen” betekent niet altijd dat je batterij volledig is opgeladen. Ik geloof dat hij wanneer hij voor het eerst “batterij opgeladen” zegt maar voor 80% is opgeladen. Pas na een uur of ??? is hij daadwerkelijk 100% opgeladen.

Bijdrager
    ijiji

Bedankt voor jullie reacties. Het is ook maar nauwelijks een probleem maar toen ik het ontdekte baalde ik er wel even van.
    Dat van die batterij daar had ik ook al eens over gelezen maar hij gaf na een uurtje nog maar zo’n klein streepje rood aan dat ik dacht dat ie er heel snel mee op zou gaan houden. Heeft trouwens niets te maken met in welke stand ie staat. Ook een tijdje uitzetten maakte niets uit. Ik zal gewoon eens de proef op de som nemen en ‘m een paar uurtjes video proberen af te laten spelen. Dan zie ik wel hoe lang ie ’t volhoudt.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.