16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    Meaculpa

Ipod 5g 30GB mooier dan de nieuwe generatie?

Ik heb een zwarte Ipod 5G van 30gb

Ik ging kijken wat de huidige capaciteit is en het viel mij op dat het design van de nieuwste ipods anders is.. minder strak..

Ben ik de enige die zo denkt? Het is de kwaliteit van de Ipod ook toegenomen of alleen de capaciteit?

Bijdrager
    Mr. Jones

Jup, de strakke hoeken gaan er wat af. Ik vind de oudere iPod designs (iPod video) ook een stuk mooier.

Bijdrager
    MacBoot

kwaliteit is beter geworden
    de voorkant krast minder tot niet
    het scherm is helderder
    en hij heeft meer capiciteit
    persoonlijk vind ik de zwarte mooier geworden dan de Video:wink:

Moderator
    unSOUND
    ”MacBoot”

kwaliteit is beter geworden

En welke kwaliteit is er precies beter geworden ?

Bijdrager
    MacBoot

scherm en behuizing (behalve de achterkant)

Bijdrager
    Meaculpa

Ik heb ze vergeleken (google afbeeldingen :P) de nieuwe is ook een stuk dikker helaas:-(

Kan iemand bevestigen dat de kwaliteit van het scherm is toegenomen? En batterijduur?

Moderator
    unSOUND

Maar het scherm stond er al los onder vermeld, dus ik was benieuwd wat er nog meer aan kon verbeteren wat betreft “kwaliteit”… Persoonlijk vind ik de oude glimmende iPods met de scherpe randen mooier. En qua krasgevoeligheid hangt het er ook een beetje van af hoe je er mee om gaat. Mijn iPod Video heeft nog geen enkel krasje, en ik gebruik hem al 2 jaar lang elke dag.

Bijdrager
    SMac

Krasgevoeligheid hangt af van hoe je er mee omgaat? :P

Moderator
    unSOUND

Goed lezen. Ik zeg dat krasgevoeligheid niet uit maakt als je goed met je spullen om gaat.

Bijdrager
    SMac

En ik zeg dus dat krasgevoeligheid niets te maken heeft met hoe je d’r mee omgaat… De krasgevoeligheid (cq hardheid) heeft een bepaalde waarde. Was niet als nare opmerking bedoeld hoor. Vond het gewoon grappig.

Inderdaad, maak je geen krassen op je spullen, maakt de krasgevoeligheid helemaal niet uit.

Moderator
    unSOUND

Daar ging het mij inderdaad om. Het maakt niet uit of iets snel of niet snel krast, zolang je maar normaal met je spullen om gaat. Ik ken mensen die bij thuiskomst hun iPod van bijna een meter afstand op de tafel gooien, tja… Dan moet je niet raar opkijken als hij op een dag niet meer zo mooi en glimmend is.

Bijdrager
    PowerMacje

De interface is ook veranderd…:wink:

Bijdrager
    Marius1976
    ”unSOUND”

Daar ging het mij inderdaad om. Het maakt niet uit of iets snel of niet snel krast, zolang je maar normaal met je spullen om gaat. Ik ken mensen die bij thuiskomst hun iPod van bijna een meter afstand op de tafel gooien, tja… Dan moet je niet raar opkijken als hij op een dag niet meer zo mooi en glimmend is.

Mja… al moet ik zeggen dat ik echt tot op het ‘ziekelijke af’ voorzichtig ben met m’n iPod Nano (1st generation) en deze ook nog eens altijd in een hoesje zit etc. etc. etc.

En laatst toen ik even wilde kijken of mijn gloednieuwe iPod Nano ook in het hoesje past, en ik dus de jarenlang gekoesterde nano eruit haalde, zag ik tot mijn teleurstelling dat de achterzijde toch enkele krasjes vertoonde.

Dus zelfs als je zo zuinig bent als ik, en bovendien ook nog eens alle voorzorgsmaatregelen in acht hebt genomen, is dat geen garantie voor een krasloos bestaan.

overigens zit ik er ook weer niet zo mee. Het is een gebruiksvoorwerp, en het mag te zien zijn, dat het wordt gebruikt. Al heb ik van anderen iPod Nano’s (1st generation) gezien, die na enkele weken al net zo bekrast waren als de kunstbaan van de lokale ijshal….

Groet
    M.

Bijdrager
    MacAanZee

Ik blijf de iPod 5G ook mooier vinden dan de huidige generatie. Ik hou van strak en niet van die ronde hoeken.

Bijdrager
    sven-

Ik heb het idee dat de hoeveelheid Eye Candy op de iPods tegenwoordig de boel veelal trager maakt. Verder vind ik het Click Wheel op oudere iPods beter werken dan op de nieuwe iPods.

Bijdrager
    AE86_Martin

En nog een voordeel, de geluidskwaliteit van de oude ipod is beter, en dat is toch waar het om gaat? :wink:

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.