8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Лукас

iPod (4th gen) herstelt niet en ratelt ongewoon

M’n iPod heeft ’t waarschijnlijk gehad. Nadat ik de batterij volledig heb opgeladen en alle instructies op de Apple-site heb doorgenomen, lijkt het toch op een hardware probleem te duiden (niet zeker hoor). Wanneer ik de iPod wil herstellen via iTunes krijgt het programma een ‘spinning beachball’ en valt er niks mee aan te vangen. Waarschijnlijk komt dit omdat iTunes op de harde schijf in de iPod wacht en niks doet totdat die reageert? M’n 4de generatie clickwheel iPod maakt ook dit geluid (opgenomen met MacBook, close-up):

http://lucasjv.site90.com/Audio.mov

[size=9:30517f3369]Ja, en ’t lijkt alsof ik constant boeren laat op de achtergrond, maar dat is niet zo! :innocent: [/size:30517f3369]

Is het een hardware probleem en is mijn geliefde iPod écht dood, of valt er nog wat aan te doen? Please, neem even de tijd om me hier mee te helpen.:)

Bijdrager
    Stove Jebs

sorry, maar het klinkt als een gecrashte harde schijf..

:(

Bijdrager
    R-Flow

Heb in 2005 hetzelfde gehad met mijn iPod 4g die grappig genoeg ook exact hetzelfde geluid produceerde. De harde schijf was defect en heb destijds een nieuwe vervangende iPod gekregen (zat nog in de garantieperiode).

Valt voor de rest weinig meer aan te doen behalve de harde schijf (laten) vervangen. Gezien de leeftijd van de iPod is het misschien een betere investering om gewoon een nieuwe te kopen. Maar goed dat is natuurlijk een beslissing die je zelf moet maken.:)

Bijdrager
    essiw

en denk maar niet dat zon hardeschijf goedkoop is:P ik heb ooit in men 30Gig ipod video een nieuwe in laten zetten op een apple beurs en ik was 100 euro kwijt (en dat was dus niet door apple dus dat was nog goedkoop)

Bijdrager
    tommy666

Tegenwoordig zijn die schijfjes hééééél wat goedkoper hoor;-) gewoon een beetje zoeken. iFickit zal waarschijnlijk al veel helpen.

Bijdrager
    Лукас

Thx! Tis dus gewoon de HD die het opgegeven heeft? Jammer om te horen, maar iFixit heeft een 20 Gig voor 50 dollar, en 40 Gig voor 100, dus dat is nog wel te doen (goedkoper dan een compleet nieuwe iig).

Bedankt:)

Bijdrager
    tommy666

Iets zegt mij dat je die nog goedkoper kunt krijgen,gewoon wat rondkijken;-) Eventueel kun je een andere oude iPod overnemen en de harde schijf overbouwen;-)

Bijdrager
    el che vive

Misschien kan je ook eens een kijken naar rePod.
    Heb daar ook voor een redelijke prijs mijn hardeschijf van mijn iPod laten vervangen.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.