5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    petermac

iPod 4G gefixt!

Ongeveer een jaar geleden is mijn iPod 4 G overleden. Harde schijf naar de knoppen, tientallen keren geprobeerd via de software de iPod te herstellen, met schijfhulp de schijf terug levend te krijgen, niets hielp, de iPod verscheen niet eens op mijn mac. Dus heb ik in september vorig jaar maar een iPod video gekocht om mijn oude 4G te vervangen.

Die beviel heel goed, maar er was iets aan die oude 4G wat ik zo heerlijk vond, en dat er bij dat nieuwe spul niet meer was… Het gevoel, het echte muziekgevoel, ik weet het niet, maar de 4G paste meer bij mij.

Het apparaat heeft een jaar in mijn kast gelegen, ik heb hem nog een paar keer aangesloten op mijn iBook om te kijken of ik hem nog aan de gang kon krijgen, maar telkens niets…

Tot gisteren. Toen las ik toevallig in deze topic hoe je een iPod met hardeschijfproblemen nog kon redden.

Ik dat dus geprobeerd, met bevende handjes mijn oude lieveling opengemaakt, een papiertje ter dikte van 2 creditcards gevouwen, bovenop de harde schijf gelegd en de achterkant er terug op gedaan. Ingestoken, en geen “sad iPod” icoontje meer!
    De hartkloppingen kwamen op, ik sluit mijn iPod aan op mijn iBook en kijk! Hij verschijnt in iTunes! onmiddelijk “herstel” gekozen, en daarna mijn iPod op de externe voeding aangesloten (door hem in het dock van de iTube versterker te pluggen)

Opnieuw naar de mac, ennnn… Mijn hele iTunes bib is zonder problemen gesynct naar mijn oude iPod, die nu weer zoals nieuw werkt. Hoera!
    Dikke merci voor de geweldige tip Nikita, dit is echt een aanrader!

Thumbs up!

Bijdrager
    Esquare
    Bijdrager
    Erikaatje

Wat fijn voor je dat je hem weer aan de praat hebt gekregen.. mooi verhaal!!:)

Bijdrager
    Dorkiban

Toch was dit voor mij toch het begin van het einde, dus gebruik hem niet voor cruciale data….

Bijdrager
    petermac
    ”Dorkiban”

Toch was dit voor mij toch het begin van het einde, dus gebruik hem niet voor cruciale data….

Zeker niet, voor mijn belangrijke data heb ik veiligere plaatsten:) maar ik geniet nu toch al een hele avond van fijne muziek met mijn oude lieveling:) heerlijk! Ik voel me zo handig ineens…

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.